Ing.
Lucie Kaňovská
Ph.D.
FP, ÚM – odborný asistent
+420 54114 3783
kanovska@fbm.vutbr.cz
Publikace
2021
KAŇOVSKÁ, L.; DOUBRAVSKÝ, K. Does Provision of Smart Services Depend on Cooperation Flexibility, Innovation Flexibility, Innovation Performance or Business Performance in SMEs?. Periodica Polytechnica: Social and Management Sciences, 2021, roč. 29, č. 1,
s. 1-6. ISSN: 1587-3803.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L.; BUMBEROVÁ, V. Study of SMEs from electrical engineering industry providing smart services in the Czech Republic. In The 20th International Scientific Conference Globalization and its Socio-Economic Consequences 2020. SHS Web of Conferences. Rajecké Teplice, SK: EDP Sciences, 2021.
s. 1-10. ISSN: 2261-2424.
Detail | WWW2020
KAŇOVSKÁ, L. Capabilities for smart services in manufacturing companies. Littera Scripta, 2020, roč. 12, č. 2,
s. 19-29 (11 s.) ISSN: 1805-9112.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L. Začlenění smart technologií v podnicích. MM Průmyslové spektrum, 2020, č. 3,
s. 44-45. ISSN: 1212-2572.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. THE IMPACT OF INNOVATION FLEXIBILITY ON INNOVATION PERFORMANCE IN SMALL AND MEDIUM MANUFACTURING COMPANIES. In Proceedings of the 8th International Conference Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica, 2020.
s. 245-257. ISBN: 978-80-245-2378-1.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L. Are smart service manufacturing providers different in cooperation and innovation flexibility, in innovation performance and business performance from non-smart service manufacturing providers?. Engineering Management in Production and Services, 2020, roč. 12, č. 4,
s. 105-116. ISSN: 2543-6597.
Detail | WWW2019
KAŇOVSKÁ, L. Barriers of Smart Servitization in Manufacturing companies. In Perspectives of Business and Entrepreneurship Development in Digital Transformation of Corporate Business Collected abstracts and programme of international scientific conference. Brno: Vysoké učení technické: 2019.
s. 37-37. ISBN: 978-80-214-5755-3.
DetailTOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L. INNOVATION AND FLEXIBILITY IN SERVICES PROVIDED BY MANUFACTURING COMPANIES. In Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica, 2019.
s. 947-956. ISBN: 978-80-245-2316-3.
Detail | WWWTOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L. Do environmental and ethical aspects of interfunctional coordination lead to smaller business performance?. Technological and Economic Development of Economy, 2019, roč. 25, č. 6,
s. 1282-1292. ISSN: 2029-4921.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L. Začlenění a rozšíření doprovodných služeb využívajících smart technologie v elektrotechnických podnicích. Control Engineering Česko, 2019, roč. 101, č. 4,
s. 8-9. ISSN: 1896-5784.
Detail | WWWBUMBEROVÁ, V.; KAŇOVSKÁ, L. Sustainable marketing strategy under globalization: a comparison between p-KIBS and t-KIBS sectors. In Globalizácia a jej sociálno-ekonomické dôsledky. Rajecké Teplice, SK: ZU – UNIVERSITY OF ZILINA, 2019.
s. 2000-2007. ISBN: 978-80-8154-249-7.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Smart technologie pro prediktivní údržbu. MM Průmyslové spektrum, 2019, č. 11,
s. 72-73. ISSN: 1212-2572.
Detail | WWW2018
KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Data Gained from Smart Services in SMEs–Pilot Study. In Computational and Statistical Methods in Intelligent Systems. CoMeSySo 2018. Advances in Intelligent Systems and Computing. Advances in Intelligent Systems and Computing. Springer, Cham. Zlín: Springer, Cham, 2018.
s. 183-200. ISBN: 978-3-030-00210-7. ISSN: 2194-5357.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L. SMART SERVICES AND THEIR BENEFITS FOR MANUFACTURERS FROM A GLOBAL PERSPECTIVE. EMS, 2018, roč. 12, č. 2,
s. 46-56. ISSN: 1337-0839.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L. Využití smart technologií ve službách průmyslových podniků. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2018. 144 s. ISBN: 978-80-7204-990-5.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. The Impact of Service Offering on Business Performance in Electrical Engineering Companies. European Research Studies Journal, 2018, roč. 21, č. 4,
s. 92-108. ISSN: 1108-2976.
Detail | WWWTOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L. INTERFUNKČNÍ KOORDINACE V ŠIRŠÍM POJETÍ A NABÍDKA SLUŽEB“. Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D, 2018, roč. 26, č. 44,
s. 233-244. ISSN: 1804-8048.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L. BENEFITS OF SMART SERVICES IN MANUFACTURING COMPANIES IN THE CONTEXT OF THE GLOBAL AREA. In GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES. Žilina, SK: Univerzita v Žilině, 2018.
s. 2128-2135. ISBN: 978-80-8154-249-7.
Detail | WWWTOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L.; BEDNÁŘ, J. Synergy of interfunctional coorgination and services in companies producing electrical equipment and electronic components in the Czech Republic: pilot study. Oeconomia Copernicana, 2018, roč. 9, č. 3,
s. 451-459. ISSN: 2083-1277.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Drivers for Smart Servitization in Manufacturing Companies. AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics. Česká zemědělská univerzita v Praze GA IN, 2018, roč. 10, č. 3,
s. 57-68. ISSN: 1804-1930.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L. COLLABORATION IN SMART SERVICES – THE RIGHT WAY TO GO?. In Business and Management. Business and Management. Vilnius, Litva: Vilnius Gediminas Technical University (VGTU) Press, 2018.
s. 1-10. ISBN: 978-609-476-119-5. ISSN: 2029-4441.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L.; MRÁČEK, P. Zapojení brněnských neziskových organizací do výuky marketingu. In Albín Bráf International Scientific Conference Year 3. Praha: České Vysoké Učení Technické, 2018.
s. 77-82. ISBN: 978-80-01-06429-0.
Detail2017
KAŇOVSKÁ, L. The types of service categories provided by electrical engineering companies in the Czech Republic. In Book of Abstracts 6th International Conference on Business Servitization. OmniaScience. Barcelona School of Building Construction (EPSEB) Universitat Politècnica de Catalunya: OmniaScience, 2017.
s. 199-205. ISBN: 978-84-946352-7-4.
Detail | WWW2016
KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Trendy v nabídce doprovodných služeb a v koordinaci podniku. MM Průmyslové spektrum, 2016, č. 7, 8,
s. 22-23. ISSN: 1212-2572.
Detail | WWWTOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L. Interfunctional Coordination of Service Offering Provided by Manufacturers. Engineering Economics, 2016, roč. 27, č. 5,
s. 519-526. ISSN: 1392-2785.
Detail | WWW2015
KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Trends in Customer Services and Interfunctional Coordination at Manufacturers of Electrical Equipment. In 20th International Scientific Conference "Economics and Management 2015". Procedia Social and Behavioral Sciences. 2015.
s. 677-682. ISSN: 1877-0428.
Detail | WWWKAŇOVSKÁ, L. Customer Services offered by Manufacturers. In Perspectives of Business and Entrepreneurship Development. Brno, Česká republika: Faculty of Business and Management, Brno University of Technology, 2015.
s. 70-74. ISBN: 978-80-214-5226- 8.
DetailKAŇOVSKÁ, L.;. Service Offering at Electrical Equipment Manufacturers. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2015, roč. 9, č. 23,
s. 17-23. ISSN: 1802- 8527.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Importance of Service Provision by Manufactures. In Innovation Management and Sustainable Economic Competitive Advantage: From Regional Development to Global Growth. International Business Information Management Association, USA: International Business Information Management Association (IBIMA), 2015.
s. 1439-1445. ISBN: 978-0-9860419-5-2.
Detail2014
KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. MARKET ORIENTATION AND STRATEGIC BEHAVIOUR AT HIGH- TECH COMPANIES. E a M: Ekonomie a Management, 2014, roč. 17, č. 4,
s. 86-100. ISSN: 1212- 3609.
Detail2012
KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Interfunctional Coordination at Hi- Tech Firms. Engineering Economics, 2012, roč. 23, č. 1,
s. 70-76. ISSN: 1392- 2785.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Orientace na konkurenci u hi- tech podniků. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2012, roč. VI, č. 10,
s. 45-53. ISSN: 1802- 8527.
Detail2010
KAŇOVSKÁ, L. CUSTOMER SERVICES A PART OF MARKET ORIENTATION. Economics and management- 2007, 2010, roč. 15, č. 15,
s. 562-565. ISSN: 1822- 6515.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; TOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L. High Technology Sector in the Czech republic: Market Orientation and Corporate Culture. In The 6th International Scientific Conference Business and Management 2010. Business and Management. Selected paper. Litva: Vilnius Gediminas Technical University, 2010.
s. 488-493. ISBN: 978-9955-28-311- 9. ISSN: 2029-4441.
Detail2009
KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Vytváření strategie doprovodných služeb v průmyslu. MM Průmyslové spektrum, 2009, roč. 5, č. 3,
s. 48-49. ISSN: 1212- 2572.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Základy marketingu. Zákklady marketingu. Učební texty VŠ. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2009. ISBN: 978-80-214-3838- 5.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Customer services and their role for industrial small and medium companies. Economics and management- 2007, 2009, roč. 14, č. 14,
s. 413-420. ISSN: 1822- 6515.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. VÝZNAM DOPROVODNÝCH SLUŽEB V PRŮMYSLU. MM Průmyslové spektrum, 2009, roč. 5, č. 1- 2,
s. 48-49. ISSN: 1212- 2572.
Detail2007
KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Marketing communication of small and medium enterprises. In Ekonomická fakulta, Univerzita Mateja Bela, Bánská Bystrica: Ekonomická fakulta, Univerzita Mateja Bela, 2007.
s. 41-41. ISBN: 978-80-8083-407- 4.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Marketingová strategie společností působících v cestovním ruchu. In Hradec Králové - Hradecké ekonomické dny: Univerzita Hradec Králové, Fakulta informatiky a managementu, 2007.
s. 305-309. ISBN: 978-80-7041-824- 6.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Jaké formy propagace použít při vstupu na zahraniční trh?. MM Průmyslové spektrum, 2007, roč. 3, č. 3,
s. 88-89. ISSN: 1212- 2572.
DetailTOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L. MODELY VÝZKUMU TRŽNÍ ORIENTACE. In Management, Economics and Business Development in the new European Conditions. Brno: VUTv Brně, FP, 2007.
s. 38-39. ISBN: 978-80-7204-532- 7.
DetailCHALUPSKÝ, V.; KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E.; ŠIMBEROVÁ, I. MARKET ORIENTATION IN HI- TECH FIRMS. In research in the area of economics and company management. 2007. Brno: Brno University of Technology, 2007.
s. 1-8. ISBN: 978-80-214-3482- 0.
DetailTOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L. Marketing služeb - trendy v doprovodných službách. Marketing a komunikace, 2007, roč. 16., č. 3,
s. 8-9. ISSN: 1211- 5622.
DetailTOMÁŠKOVÁ, E.; ŠIMBEROVÁ, I.; KAŇOVSKÁ, L.; CHALUPSKÝ, V. The Method of Measuring Market Orientation. In EIBA 2007. 1. Catania, Itálie: European International Business Academy, 2007.
s. 27- 30 ( s.)
Detail2006
TOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L. Tržní orientace - nový směr vývoje marketingu?. Marketing a komunikace, 2006, roč. 16., č. 3,
s. 12-14. ISSN: 1211- 5622.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Trendy v marketingu doprovodných služeb. In Praha, VŠE v Praze, Mezinárodní vědecká konference Nová teorie ekonomiky a managementu organizací: VŠE v Praze, 2006.
s. 591-602. ISBN: 80-245-1091- X.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; ŠIMBEROVÁ, I.; TOMÁŠKOVÁ, E. Strategický marketing. Brno, VUT v Brně, FP: Ing. Zdeněk Novotný CSc., 2006. ISBN: 80-7355-067- 9.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Význam doprovodných služeb pro tržní orientaci podniku. In Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene, Drevárská fakulta, Katedra marketingu, obchodu a svetového lesníctva: Národní lesnické centrum, Zvolen, 2006.
s. 87-91. ISBN: 80-8093-009- 0.
DetailKAŇOVSKÁ, L. The perception of customer services by the group of young people. In Brno, FP, VUT v Brně: Akademické nakladatelství CERM, 2006. ISBN: 80-7204-454- 0.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Jak získávat informace potřebné pro exportní marketing?. MM Průmyslové spektrum, 2006, č. 10,
s. 94-95. ISSN: 1212- 2572.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Marketingová strategie vybraných politických stran před červnovými volbami. Marketing inspirations, 2006, roč. 1, č. 2,
s. 20-25. ISSN: 1336- 796X.
DetailKAŇOVSKÁ, L. The importance of customer service integration in industrial markets. In Problems of development of national economy and entrepreneurship. Proceedings of International scientific conference. Riga, Estonsko, akce: Problems of development of national economy and entrepreneurship, 21.-23.9. 2006: RTU Publishing house, Riga, 2006.
s. 122-130. ISBN: 978-9984-32-298- 5.
DetailKAŇOVSKÁ, L. The importace of customer services for industrial companies. In Vilnius: Vilnius University, Faculty of Economics, 2006. ISBN: 9986-19-936- 0.
Detail2005
KAŇOVSKÁ, L. Doprovodné služby a jejich význam pro prosperitu podniků. Brno: Vědecké spisy Vysokého učení technického v Brně, 2005.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Customer services integration to products produced on industrial markets. In Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2005. ISBN: 80-214-2408- 7.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Strategický marketing. Brno, FP: Ing. Zdeněk Novotný CSc., 2005.
s. 1-70. ISBN: 80-7355-046- 6.
DetailKAŇOVSKÁ, L. STANOVENÍ VÝZNAMU A POSTAVENÍ SLUŽEB PŘI TRŽNÍ ORIENTACI PODNIKŮ. výzkumná zprává. Brno, Fakulta podnikatelská: Brno, FP, 2005.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Poskytování doprovodných služeb stavebními podniky. In Brno: VUT v Brně, Fakulta stavební, 2005.
s. 200-204. ISBN: 80-214-2832- 5.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Výzkum doprovodných služeb k výrobkům u průmyslových podniků v České republice. In Brno: VUT v Brně, FP, 2005. ISBN: 80-214-3099- 0.
Detail2004
KAŇOVSKÁ, L. Výzkum doprovodných služeb k výrobkům u průmyslových podniků v České republice. In Brno: VUT v Brně, FP, 2004. ISBN: 80-214-2787- 6.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Customer services within the Czech manufacturing companies. In Brno: VUT v Brně, FP, 2004. ISBN: 80-214-2717- 5.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Outsourcing of services. In Brno: VUT v Brně, FP, 2004.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Providing services in the manufacturing sector. In Brno: VUT v Brně, FBM, 2004. ISBN: 80-214-2661- 6.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; NÝVLTOVÁ, R.; KOLEŇÁK, J.; TOMÁŠKOVÁ, E. The Opportunity for maintenance of competitive position of companies. In Kaunas: Vilnius University Kaunas, Faculty of Humanities, 2004. ISBN: 9986-19-625- 6.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Role zaměstnanců při poskytování doprovodných služeb. In VUT v Brně, Fakulta stavební, 2004. ISBN: 80-214-2560- 1.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Doprovodné služby poskytované k výrobkům a jejich význam pro průmyslové podniky v České republice. výzkum. Brno, Fakulta podnikatelská: 2004.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Outsourcing služeb. XX. Brno: 2004.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Využití tržní orientace a doprovodných služeb k výrobkům v českých podnicích. In New Trends for a New Europe: Research for Entrepreneurship: VUT v Brně, FP, 2004. ISBN: 80-214-2753- 1.
Detail2003
KAŇOVSKÁ, L. Trendy v oblasti poskytování zákaznických služeb se zaměřením na e- Commerce. výzkumná zpráva. Brno: 2003.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Konkurenční výhoda firmy při poskytování zákaznických služeb. In MendelNet 2002/ 2003. MZLU Brno: MZLU Brno, 2003.
s. 1 ( s.) ISBN: 80-7302-045- 9.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Služby zákazníkům a jejich význam pro společnosti. In Management, Economic and Business in new Europe. Brno: VUT v Brně, FP, 2003.
s. 300 ( s.) ISBN: 80-214-2382- X.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Theoretical view of services. In Business Development and European Comunity. Brno: VUT v Brně, FP, 2003.
s. 253-255. ISBN: 80-214-2408- 7.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Sektor služeb a jeho význam pro ekonomiku. In Brno: VUT v Brně, FP, 2003. ISBN: 80-214-2532- 6.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Terciární sektor a jeho význam pro průmyslové podniky. výzkumná zpráva. Brno: 2003.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Service strategy. In Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, PEF, 2003. ISBN: 80-7157-719- 7.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Služba jako komplement výrobku. In Brno: VUT v Brně, 2003. ISBN: 80-214-2518- 0.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Auditing customer services (the firms climate and cognitive barriers). In Brno: VUT v Brně, FP, 2003. ISBN: 80-214-2445- 1.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. The importance of marketing for management in mechanical engineering. In doplnit. Herceg Novi, Yugoslavia: 2003.
DetailTOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L. MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE U STAVEBNÍCH FIREM. In 5. Odborná konference doktorského studia s mezinárodní účastí. 2003.
s. 203 ( s.)
DetailTOMÁŠKOVÁ, E., SÝKOROVÁ, L. Vliv marketingu na optimalizaci přepravních toků při likvidaci použitých výrobků. In doplnit. 2003.
Detail2002
DVOŘÁK, J., DVOŘÁK, J., SÝKOROVÁ, L., TOMÁŠKOVÁ, E. Mezinárodní obchod - Úvod do studia mezinárodního obchodu. MSD s.r.o. Brno: Ing. Zdeněk Novotný, CSc - Brno, 2002. ISBN: 80-214-2236- X.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Vzdělávání zaměstnanců v oblasti poskytování služeb. In Brno: VUT v brně, 2002. ISBN: 80-214-2354- 4.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Význam poskytování služeb zákazníkům pro firmy. In Přínosy vědeckých disciplín pro rozvoj ekonomiky. Brno: VUT, Fakulta podnikatelská, 2002. ISBN: 80-214-2274- 2.
DetailKAŇOVSKÁ, L. Služby ve výrobě v průmyslových podnicích. výzkumná zpráva. Brno: 2002.
Detail
*) Citace publikací se generují jednou za 24 hodin.