doc. Ing.
Robert Zich
Ph.D.
FBM – Head of Department
+420 54114 3750, +420 54114 3757
zich@fbm.vutbr.cz
Publications
2018
ZICH, R.; SVOBODOVÁ, K.; VESELÁ, J. An Application of the Principle of the Competitive Space Demands Accelerator to the Assessment of the Mobile Communication Market Development in the Czech Republic. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2018, vol. 12, no. 12,
p. 111-124. ISSN: 1802-8527.
Detail2015
VESELÁ, J.; ZICH, R. The country-of-origin effect and its influence on consumer' s purchasing decision. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2015, vol. 63, no. 2,
p. 667-673. ISSN: 1211-8516.
Detail2014
ZICH, R. An Analysis of Terminology of Concepts of Competitiveness in the Presentations of Strategic Development of Selected Car Manufacturers. Central European Journal of Management, 2014, vol. 1, no. 1,
p. 13-24. ISSN: 2336-2693.
Detail2013
ZICH, R.; VESELÁ, J. Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití. In Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe. 2013.
p. 221-229. ISBN: 978-5-7526-0597- 0.
DetailZICH, R.; VESELÁ, J. Competitive space demands accelerator and its impacts on importance and sustainability of competitive advantages. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2013, vol. LXI, no. 2,
p. 529-538. ISSN: 1211- 8516.
Detail2012
MRÁČEK, P.; VESELÁ, J.; ZICH, R. Co-creation in the Image Development in Car Industry: Possibilities and Limits. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2012, vol. 6, no. 12,
p. 114-127. ISSN: 1802- 8527.
DetailZICH, R. Koncepce úspěchuschopnosti Konkurenceschopnost - vítězství, nebo účast v soutěži?. Monografie. Monografie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2012. 125 p. ISBN: 978-80-7204-818- 2.
DetailMRÁČEK, P.; VESELÁ, J.; ZICH, R. Brand Image Developed in Co- creation Concept on the Level of Product and Corporate Competition. In Trends in Economics and Management for the 21st Century. Brno: Brno University of Technology, 2012.
p. 114-127. ISBN: 978-80-214-4581- 9.
Detail2011
CHLEBOVSKÝ, V.; MRÁČEK, P.; ZICH, R.; MILICHOVSKÝ, F. Studie tržních příležitostí firmy Fosfa, a.s., – v regionech Evropa, země bývalého SSSR, Blízký východ a Severní Afrika. Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2011.
p. 1-72.
Detail2010
ZICH, R. Koncepce úspěchuschopnosti a její pojetí strategie. E a M: Ekonomie a Management, 2010, vol. 10, no. 1,
p. 60-74. ISSN: 1212- 3609.
Detail2009
ZICH, R. Strategický rozvoj konkurenčních výhod v koncepci úspěchuschopnosti ve vztahu k pojetí založeném na zdrojích a základních kompetencích. Ekonomika a Management, 2009, vol. 2009, no. 3,
p. 77-92. ISSN: 1802- 8470.
DetailZICH, R. Analysis of Company Success Potential from the Point of View of Success- ability. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2009, vol. LVII, no. 6,
p. 343-349. ISSN: 1211- 8516.
Detail2008
KOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I.; MELUZÍN, T.; BARTES, F.; DVOŘÁK, J.; CHALUPSKÝ, V.; JUROVÁ, M.; LUŇÁČEK, J.; KOCH, M.; KONEČNÝ, M.; NĚMEČEK, P.; RAIS, K.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZEMAN, V.; ZICH, R.; ZINECKER, M.; DYDOWICZ, P.; NEUWIRTH, B.; PUTNOVÁ, A.; HERALECKÝ, T. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. 1. Brno: VUT, FP Brno, 2008.
p. 1-131. ISBN: 978-80-7204-590- 7.
Detail2007
ZICH, R. Possibility of Evaluation and Development of Competitiveness in the Internationalization Process of SME' s. VADYBA, Management, 2007, vol. 2007, no. 1,
p. 75-97. ISSN: 1822- 3133.
Detail2005
ZICH, R., NĚMEČEK, P. Results of trends research development. In Developing regions through familz businesses and tourism. Sevilla: Universidad de Sevilla, 2005.
p. 1-13. ISBN: 84-472-1018- 9.
Detail2004
Zich, R. Požadavky na rozvoj vzdělávání v oblasti managementu vyvolané potřebou rozvoje intelektuální kapitálu firem. In EDMAN 04. Plzeň: Sdružení EVIDA Plzeň, 2004.
p. 401 ( p.) ISBN: 80-86596-50- 8.
DetailNĚMEČEK, P.; ZICH, R. Podnikový management 1. díl. Podnikový management 1. díl. Brno: CERM, 2004.
DetailZich, R. Hodnocení změn v management malých a středních firem vyvolaných procesem internacionalizace. In New Trends for a New Europe: Research for Enterpreneurship. Brno: BUT, Faculty of Business and Management, 2004.
p. 30 ( p.) ISBN: 80-214-2753- 1.
DetailZich, R. Barriers of development of human’s potential in the context of development of company’ s intellectual capital. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2004.
p. 20 ( p.) ISBN: 80-214-2717- 5.
DetailZich, R. Vývoj konkurenčních vztahů a konkurenčního prostředí. In Nové trendy rozvoje průmyslu. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2004.
p. 20 ( p.) ISBN: 80-214-2787- 6.
Detail2003
ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; BŘEČKOVÁ, P.; POLLARD, D. The Internacionalising processes of small and medium companies in the Czech republic. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European Union. VUT. Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2003.
p. 93-104. ISBN: 80-214-2445- 1.
DetailZICH, R. Certifications As a Tool of Improvement of Management and Competitiveness - Yes or Not and Why?. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European Union. Brno, ČR: BUT, Faculty of Business and Management, 2003.
p. 129 ( p.) ISBN: 80-214-2445- 1.
DetailZICH, R. COMPETITIVENESS OF SMALL AND MIDDLE SIZED COMPANIES IN THE INTERNATIONALIZATION PROCESS. In SYMPOSIUM ON THE ENTREPRENEURSHIP INNOVATION MARKETING INTERFACE. Karlsruhe, SRN: University of Karlsruhe, 2003.
p. xx ( p.)
DetailZICH, R. DEVELOPMENT OF NEW METHODS IN MANAGEMENT FROM THE VIEW OF THEORY AND PRACTICE - DIFFERENCES AND COMMON POINTS. In VII Konferencja Naukowa Mlodych Ekonomistów - Przedsiebiorczość kluczem do sukcesu mlodych. 2003.
p. xx ( p.)
DetailŠIMBEROVÁ, I.; ZICH, R.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZINECKER, M.; POLLARD, D. Some aspects of internationallisation of SMEs in Czech republic. In Proceeding of international academic workshop: Research in Business: new trends for a new Europe. 1. Sevilla, Španělsko: Sevilla, Španělsko, 2003.
p. 1-15. ISBN: 84-688-8441- 3.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; POLLARD, D. Internationalisation of SMEs in Czech Republic: Research project GA 402/02/0106 (work-in-progress). In 7th Vaasa Conference on International Business. Vaasa University. VAASA: Vaasa University, Finland, 2003.
p. 1-13.
Detail2002
POLLARD, D.; ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; KORÁB, V.; ZICH, R. Researching the Internationalisation of SME' s in the Czech Republik. In Business and Economic Development in CEEC: Implications for Econommic Integration into Wider Europe. Business and Economic Development in CEEC: Implica. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002.
p. 353-364. ISBN: 80-86510-39- 5.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; POLLARD, D. Globalization versus internationalization in relation to the strategy of the Czech companies. In Globalizácia a jej vlyv na transformujúce sa ekonomiky (pozitíva a negatíva). Zborník píspevko v mezinárodnej konferencie. Žilina, SK: Žilinská univerzita, 2002.
p. 292- 299 ( p.) ISBN: 80-8070-005- 2.
DetailREŽŇÁKOVÁ, M., ŠIMBEROVÁ, I., ZICH, R. Influence of Foreign Direct Investment on Czech Economy. In Business and Economic Development in CEEE: Implications for Economic Integration into Wider Europe. -. Brno: Brno University of Technology, 2002.
p. 418- 422 ( p.) ISBN: 80-86510-39- 5.
DetailZICH, R. Vývoj konkurenčního prostředí a jeho vliv na management v ČR. In Globalizácia a jej vplyv na transformujúce sa ekonomiky (Pozitíva a negatíva) - Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Žilina, SR: Žilinská univerzita v Žilině, 2002.
p. 329 ( p.) ISBN: 80-8070-005- 2.
DetailZICH, R. Vybrané aspekty personálního managementu ve strojírenských a elektrotechnických firmách. In Sborník. brno: MU fakulta ekonomicko správní, 2002.
p. 1 ( p.)
DetailZICH, R. Classification of Competitive Advantages and Exploring of the Competitiveness of Companies. In The Tenth Annual International Conference - Business and Economic Development in Central and Eastern Europe: Implications for Economic Integration into Wider Europe. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002.
p. 516 ( p.) ISBN: 80-86510-39- 5.
DetailZICH, R. Souvislosti mezi vývojem managementu a vývojem konkurenčního prostředí v České republice v kontextu globálních změn. In Conference Proceedings - NEW TRENDS OF THE DEVELOPMENT OF INDUSTRY. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002.
p. 1 ( p.) ISBN: 111111111.
DetailZICH, R.; ŠUNKA, J. IS/IT as a Toll Improving the Competitiveness - Challenge or Problem?. In Conference Proceedings - NEW TRENDS OF THE DEVELOPMENT OF INDUSTRY. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002.
p. 1 ( p.) ISBN: 111111111.
Detail2001
ZICH, R., PUTNOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., NĚMEČEK, P. Etika podnikání jako faktor úspěšného začlenění ČR do evropských struktur. V. Brno: GAČR, 2001.
DetailMANDELÍK, P., ZICH, R. Rozdíly ve vybraných oblastech mezi podniky s českými vlastníky a podniky s vlastníky zahraničními. In The czech economy at the turn of the millennium. sborník. Brno: MU- ESF v Brně, 2001.
p. 623 ( p.) ISBN: 80-210-2533- 6.
DetailZICH, R., ŠUNKA, J. Podporují IT konkurenční výhody?. In GEMAN 01 “General management“ – sborník příspěvků mezinárodní konference, Mariánské lázně 2001. 2. díl. Mariánské Lázně, ČR: GEMAN, 2001.
p. 313 ( p.) ISBN: 80-902692-8- 1.
DetailZICH, R., ŠUNKA, J. Modern Concepts of the Competitiveness and Their Support by Present IT/ IS. In Small and Medium Firm Management with Computer Support - Fifth International Conference. 1. Bratislava, SR: VUT v Brně Fakulta podnikatelská, 2001.
p. 146 ( p.) ISBN: 80-86510-11- 5.
Detail
*) Publications are generated once a 24 hours.