• Události
  • Sem patřím
  • Centrum sportovních aktivit VUT v Brně
  • Výzkumná centra

  • Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.

VUT říká novou kampaní STOP zneužívání nerdů

Pro přehrávání videa je nutné povolit cookies typu Marketing. Změnu nastavení provedete zde. Video můžete otevřít v novém panelu.

Tvářit se chytře, nosit brýle a flanelové košile se stalo populárním. Všichni chtějí vypadat jako nerdi. Na internetu se objevují videa, jak se správně chytře tvářit a oblékat, televize chrlí seriály o podivínských vědcích. Vypadat chytře je dnes cool. Jenže chytrost nejde obléct. Na VUT nás zajímá, co máte v hlavě, ne v šatníku.

Taková je hlavní myšlenka právě spuštěné kampaně VUT v Brně, která má ke studiu nalákat letošní maturanty. VUT opět sáhlo po netradiční formě oslovení této cílové skupiny. “Momentálně zaznamenáváme roky s výraznějším demografickým propadem počtu maturantů. I proto považujeme za důležité oslovovat tuto skupinu co nejefektivnější formou. A to už dávno podle nás nejsou letáčky,” vysvětluje prorektorka pro marketing a vnější vztahy Irena Armutidisová.

Nová kampaň s názvem NEJSEM IDOL vychází z pozorování současných společenských a módních trendů. “Baví mě sledovat, jak celý ten mechanismus seriálů, marketingu, médií, vyprávění, memů, hlášek, statusů, blogů, vlogů, tvítů, instáčů a snapchatů dává vzniknout realitě, ve které se nerdi stali neodolatelnými idoly a ikonami úspěchu a které chtějí všichni napodobovat,” vysvětluje hlavní kreativec kampaně Adam Hrubý. VUT říká stop tomuto zneužívání a napodobování chytrých lidí a ukazuje skutečné idoly.

“Když Adam přišel s ideou cíleně rozmetat a ironizovat všechno, co jsme dosud pro VUT natočili, ulevilo se mi. Chtěli jsme jít zase dál. Ke skutečným problémům. Ovšem takovou formou, která vyžaduje nasazení brýlí. Ale těch opravdových, ne jenom prázdných obrouček,” říká režisérka Karolina Zalabáková, která se také podílela na známém klipu Miluji tě, mé VUT.

Konečná podoba kampaně vykrystalizovala až za několik měsíců. “Téma bylo jasné, ale dlouho se nám nedařilo dát myšlence tu správnou údernou a apelativní formu. Dospět k na pohled jednoduchému výsledku zabere desítky hodin,” popisuje spolutvůrce kampaně a střihač Jiří Fiala.

Hlavními hrdiny letošní kampaně VUT nejsou herci, ale studenti VUT. “Součástí myšlenky odpoutání se od falešných idolů bylo i zapojení idolů skutečných. Studentů, kteří mají nápady, jdou si za svým, můžou být vzory pro středoškoláky,” doplňuje Pavla Ondrušková z odboru marketingu a vnějších vztahů VUT.

Hlavní video kampaně, které je manifestem proti “zneužívání” nerdů, je doplněno dalšími videi. V nich se k fenoménu vyjadřují známé osobnosti českého internetu. Vše je zveřejněno v playlistu NEJSEM IDOL na YouTube kanálu VUT.

Jedním z cílů kampaně je, aby se mladí chytří lidé na středních školách přestali za svoji inteligenci stydět. Na VUT neřešíme, co mají na sobě, ale co mají v hlavě.

Po úspěšném klipu Miluji tě, mé VUT a sérii VUT FU bývá brněnská technika označována marketingovými odborníky jako lídr v propagaci vysokých škol. Za klip vycházející ze subkultury nerdů získalo VUT bronzového Louskáčka a ocenění za Nejkreativnější marketingový počin roku 2013. Jednalo se v českém prostředí o první netradiční videoprodukci vysoké školy. Do té doby univerzity točily konvenční klipy ukazující zejména laboratoře a spokojené studenty. V letošním roce na úspěch videa Miluji tě, mé VUT, který má na YouTube téměř 800 tisíc zhlédnutí, navázaly další české univerzity, které také natočily hudební klipy.

Přihlášky na VUT lze podávat až do konce března. Více naleznete na www.nejsemidol.cz.

Manifest postmonerdny

Nerd je prý nový idol. Nosit brýle, zastřihnout ofinu, zapnout si košili ke krku a komentovat teorii strun vám prý zajistí auru génia. Vypadat chytře je cool.

Podle nás jsou cool jiné věci: Jak vyrobit beton bez cementu? Jak létat na elektřinu? Jak se dostat na Mars? Jak detekovat pravost sýrů?

Na VUT nás žene zvědavost, touha zkoumat, zlepšovat a objevovat. Milujeme vědu a techniku, a tu trochu ponížení jsme nechali na střední škole. Nejsme idoly.

Brýle nosíme, protože mají dioptrie. Ofinu si stříháme, abychom viděli dopředu, ve flanelové košili je nám prostě dobře.

Být chytrej neznamená tak vypadat. Následuj svůj mozek.

Patříš k nám. Pojď na VUT.

#nejsemidol

www.nejsemidol.cz

www.navut.cz

Campaign

═════════════════════════════════

Creative direction: Adam Hrubý

Art direction: Pavel Fuksa

Online Tactics: Petra Brodilová, Karel Rujzl, Pavla Ondrušková

Copy: Adam Hrubý, Pavla Ondrušková, Pavel Fuksa

Web: Adam Hrubý, Marek Strakoš

Video

═════════════════════════════════

Producer: Jiří Fiala, Lukáš Gargulák - Cinebonbon

Concept: Adam Hrubý

Concept collaboration: Pavel Fuksa, Jiří Fiala, Karolina Zalabáková, Pavla Ondrušková

Directed by: Karolina Zalabáková

Screenplay: Adam Hrubý, Pavel Fuksa

DOP: Lukáš Gargulák, Petr Příkaský

Camera Assistant: Vladimír Polidar

Costumes and make-up: Aleš Šeliga

Sound: Radek Geyer

Edit & Postproduction: Jiří Fiala

Original music score, SFX, sound mix: Adam Matěj

Line Producers: Alexandra Balaštíková, Veronika Adamcová

Runner: Albert Jurman

Cast

Jan Balabán & Nerd: Jan Balabán

Lukáš Štěpánek & Moss: Lukáš Štěpánek

Petra Brodilová & Nerdka: Petra Brodilová

Tanečnice: Veronika Hudcová

David Grudl

Marek Prchal

Jakub Macek

Jiří Fiala

Vanity Vanda: Vanda Klestilová VUT HERO: Tomáš Prášek

VUT HEROINE: Kateřina Věžníková

VUT HERO: Stanislav Nechutný

VUT HEROINE: Nela Vicanová

Hana Gáborová

Václav Havlíček

Michaela Rolečková

Radim Stráník

Zdeněk Vafek

Robert Šarocký

Simona Wawraszová

Special thanks: Milan Čučka


Publikováno: 08.02.2016 18:00

Zkrácený odkaz: https://www.vut.cz/old/f19527/d112964

Kontakt
VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ

Antonínská 548/1, Brno 601 90
telefon: viz nejčastější čísla
e-mail: vut@vutbr.cz
www.vutbr.cz
www.vut.cz

Virtuální prohlídka

IČ 00216305
DIČ CZ00216305

datová schránka: yb9j9by 
BUT at Facebooku BUT at Twitter BUT at Youtube

Videoarchiv
Nejsem idol