Project detail

Dimenzionální dekompozice zákaznické zkušenosti

Duration: 01.03.2019 — 28.02.2020

Funding resources

Brno University of Technology - Vnitřní projekty VUT

- whole funder (2019-01-01 - 2020-12-31)

On the project

Projekt je zaměřen na identifikaci a stanovení významnosti faktorů ovlivňujících zákaznickou zkušenost za účelem pochopení komplexní problematiky jejího řízení – současné významné oblasti konkurenčního boje. Cílem projektu je shrnout současný stav poznání týkající se faktorů ovlivňujících zákaznickou zkušenost; na základě primárních a sekundárních zdrojů stanovit významnosti těchto faktorů a navrhnout systematický rámec pro podporu řízení zákaznické zkušenosti. Dále formulovat závěry a doporučení pro vybrané podniky.

Description in English
The project is aimed at identifying and determining the significance of factors influencing customer experience in order to understand the complex issues of its management - a current important area of ​​competitive struggle. The aim of the project is to summarize the current state of knowledge regarding factors influencing customer experience; determine the significance of these factors on the basis of primary and secondary sources and propose a systematic framework to support customer experience management. Further to formulate conclusions and recommendations for selected companies.

Mark

FP-J-19-5858

Default language

Czech

People responsible

Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA - fellow researcher
Machala Jan, Ing. - fellow researcher
Havíř David, Ing., Ph.D. - principal person responsible

Units

Institute of Management
- (2019-01-01 - 2019-12-31)
Faculty of Business and Management
- (2019-01-01 - 2019-12-31)

Results

HAVÍŘ, D. Towards Fully-Fledged Conceptualization of Customer Experience. In Megatrends and Media: Digital Universe. Megatrends and Media. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2019. p. 508-530. ISBN: 978-80-572-0015-4. ISSN: 2453-6474.
Detail

MACHALA, J. Marketing metrics in customer experience management. In Proceedings of the 34th International Business Information Management Association. Institute of Economic Research, 2019. p. 11870-11874. ISBN: 978-0-9998551-3-3.
Detail

HAVÍŘ, D. Customer Development Plan: řízení zákaznické zkušenosti v nové éře ekonomiky. In Workshop specifického výzkumu 2019. Brno: Faculty of Business and Management, Brno University of Technology, 2019. s. 83-97. ISBN: 978-80-214-5835-2.
Detail

MACHALA, J. Zákaznická zkušenost ve sdílené ekonomice z pohledu firmy. In Workshop specifického výzkumu 2019. Brno: 2019. s. 163-167. ISBN: 978-80-214-5835-2.
Detail

MACHALA, J. Customer Experience in Shared Economy: Recommendations for Companies. Trends in Economics and Management, 2020, vol. 14, no. 35, p. 73-78. ISSN: 2336-6508.
Detail