Publication detail

Zákaznická zkušenost ve sdílené ekonomice z pohledu firmy

MACHALA, J.

Original Title

Zákaznická zkušenost ve sdílené ekonomice z pohledu firmy

English Title

Customer experience in shared economy from the perspective of the company

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Řízení zákaznických zkušeností je nový marketingový směr, který společnostem umožní odlišit se a získat konkurenční výhodu. Porozumění zákaznickým zkušenostem a cesta zákazníka v čase je pro společnosti rozhodující. Zákaznická zkušenost je stále více vnímána jako důležitý marketingový koncept vedoucí k diferenciaci a jako efektivní řešení pro budování konkurenční výhody na otevřeném globálním trhu.

English abstract

Customer Experience Management is a new marketing direction that enables companies to differentiate and gain a competitive edge. Understanding customer experience and customer journey over time is critical to companies. Customer experience is increasingly seen as an important marketing concept leading to differentiation and as an effective solution for building a competitive advantage in an open global market.

Keywords

loajalita zákazníků, doporučení, zkušenosti zákazníků, sdílená ekonomika, Uber, Bolt, Airbnb

Key words in English

customer experience, recommendations, shared economy, Uber, Bolt, Airbnb

Authors

MACHALA, J.

Released

6. 12. 2019

Location

Brno

ISBN

978-80-214-5835-2

Book

Workshop specifického výzkumu 2019

Pages from

163

Pages to

167

Pages count

5

BibTex

@inproceedings{BUT160693,
  author="Jan {Machala}",
  title="Zákaznická zkušenost ve sdílené ekonomice z pohledu firmy",
  booktitle="Workshop specifického výzkumu 2019",
  year="2019",
  pages="163--167",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-5835-2"
}