Publication detail

Customer Development Plan: řízení zákaznické zkušenosti v nové éře ekonomiky

HAVÍŘ, D.

Original Title

Customer Development Plan: řízení zákaznické zkušenosti v nové éře ekonomiky

English Title

Customer Development Plan: customer experience management in a new era of the economy

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Cílem tohoto článku je teoreticky zasadit fenomén zákaznické zkušenosti do kontextu ekonomiky transformací, analyzovat jejich vzájemmný vztah v kontextu faktorů zákaznické zkušenosti, a za empirické podpory navrhnout z toho vyplývající doporučení pro manažerskou sféru a potenciální směry výzkumu pro sféru vědeckou. Druhým cílem je pak na základě poznatků z oblasti zákaznické zkušenosti a ekonomiky transformací navrhnout rámec pro řízení zákaznické zkušenosti připravený na éru ekonomiky transformací.

English abstract

The aim of this paper is to theoretically place the phenomenon of customer experience in the context of the transformation economy, to analyze their relationship in the context of factors of customer experience, and with empirical support to propose the recommendations for management and potential research directions for the academics. The second objective is to propose a customer experience management framework prepared for the era of transformation economy, based on the knowledge from the field of customer experience and transformation economy.

Keywords

zákaznická zkušenost, ekonomika, marketing, lidské potřeby, lidský rozvoj, ekonomika transformací

Key words in English

customer experience, economy, marketing, human needs, human development, transformation economy

Authors

HAVÍŘ, D.

Released

6. 12. 2019

Publisher

Faculty of Business and Management, Brno University of Technology

Location

Brno

ISBN

978-80-214-5835-2

Book

Workshop specifického výzkumu 2019

Pages from

83

Pages to

97

Pages count

13

BibTex

@inproceedings{BUT160920,
  author="David {Havíř}",
  title="Customer Development Plan: řízení zákaznické zkušenosti v nové éře ekonomiky",
  booktitle="Workshop specifického výzkumu 2019",
  year="2019",
  pages="83--97",
  publisher="Faculty of Business and Management, Brno University of Technology",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-5835-2"
}