• Události
  • Sem patřím
  • Centrum sportovních aktivit VUT v Brně
  • Výzkumná centra

  • Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.

Ekonomický odbor

Ekonomický odbor zabezpečuje činnost orgánů VUT tím, že zejména
v rámci agendy VUT:

  • zpracovává návrhy a aktualizace vnitřních předpisů VUT a vnitřních norem VUT upravujících oblast hospodaření,
  • podílí se na zpracovávání návrhů rozpočtů VUT, rozpisu neinvestičních příspěvků a dotací státního rozpočtu a žádosti o dotační prostředky ze státního rozpočtu,
  • zajišťuje zúčtování se státním rozpočtem, daňové povinnosti, vazby na příslušný finanční úřad správně-administrativní agendu bankovního styku,
  • zajišťuje účtování celouniverzitního charakteru a zpracování účetní závěrky
  • zajišťuje výkon funkce hlavní účetní VUT v rámci vnitřního kontrolního systému
  • zajišťuje plnění funkce účetní jednotky za VUT a centrální účtárny, tj. zpracování výkazů a příslušných ekonomických materiálů a plnění výkaznické povinnosti ve své působnosti.

v rámci rektorátní agendy:

  • Podílí se na zpracovávání rozpočtu Rektorátu, rozpisu příslušné části neinvestičních příspěvků a dotací státního rozpočtu a žádosti o dotační prostředky ze státního rozpočtu,
  • zajišťuje plnění funkce účtárny Rektorátu, zpracování příslušných částí výkazů a ekonomických materiálů.

Ekonomický odbor se člení na:

  • Oddělení všeobecné účtárny;
  • Oddělení investiční účtárny;
  • Oddělení rozpočtu a analýz;
  • Oddělení metodiky a daní.

Oddělení všeobecné účtárny zabezpečuje činnosti vztahující se k účetním operacím neinvestičního charakteru mimo personální a mzdové oblasti. Tyto činnosti vykonává pro organizační strukturu Rektorátu, celouniverzitní středisko VUT a další součásti VUT jako jsou další součásti – CVIS VUT, ICV VUT, ÚK VUT, nakladatelství VUTIUM VUT, dále vysokoškolské ústavy CESA a USI a Fakultu výtvarných umění.

Jedná se zejména o:

  • účetní operace vztahující se k dodavatelským a odběratelským vztahům neinvestičního charakteru,
  • účetní operace vztahující se k vedení agendy cenin a zásob na skladě,
  • korekci vyúčtování pracovních cest a přenos dat z informačního systému pracovních cest,
  • účetní operace vztahující se ke studijní agendě a přenosu dat z informačního systému APOLLO,
  • účetní operace vztahující se k vnitropodnikovému účetnictví VUT,
  • účetní operace vztahující se k pokladní a bankovní agendě,
  • speciální účetní závěrkové operace,
  • účetní operace vztahující se k interním rozpočtovým opatřením,
  • účetní operace vztahující se k neinvestičním darům, přijatým dotacím a příspěvkům od jejich vzniku až po jejich vypořádání,
  • účetní operace vztahující se k evidenci drobného majetku od jeho pořízení, zavedení až po jeho vyřazení,
  • zakládání kmenových dat odběratele a dodavatele v informačním systému SAP,
  • zpracování dokladových inventur majetkových účtů,
  • součinnost při fyzických inventurách a účtování inventurních zjištění,
  • součinnost při vnějších a vnitřních kontrolách, auditech – přípravu a předání dokumentů,
  • dílčí zpracování podkladů pro výroční zprávu o hospodaření,
  • výkon funkce hlavní účetní v rámci vnitřního kontrolního systému.

Oddělení investiční účtárny zabezpečuje účetní operace investičního charakteru v rámci VUT, a to zejména:

  • účetní operace vztahující se k dodavatelským vztahům investičním,
  • účetní operace vztahující se k investičním darům, přijatým dotacím od jejich vzniku až po jejich vypořádání,
  • účetní operace vztahující se k bankovní agendě,
  • zakládání investičních prvků SPP a karet nedokončených investic,
  • účetní operace vztahující se k evidenci dlouhodobého investičního majetku od jeho pořízení, zavedení až po jeho vyřazení,
  • účetní operace vztahující se ke správě fondů a investičního okruhu,
  • přípravu podkladů, správu a účetní operace vztahujících se k přijatému úvěru,
  • kontrolu investičního okruhu, odpisových skupin, převodů majetku mezi součástmi a účetní operace vztahující se k odpisování majetku,
  • součinnost při fyzických inventurách a účtování inventurních zjištění,
  • zpracování dokladových inventur majetkových účtů,
  • zakládání kmenových dat dodavatele v informačním systému SAP,
  • součinnost při vnějších a vnitřních kontrolách, auditech – přípravu a předání dokumentů,
  • dílčí zpracování podkladů pro výroční zprávu o hospodaření,
  • výkon funkce hlavní účetní v rámci vnitřního kontrolního systému.

Oddělení rozpočtu a analýz zabezpečuje v rámci VUT zejména:

  • výkon funkce správce rozpočtu v rámci vnitřního kontrolního systému pro investiční i neinvestiční nároky, závazky a výdaje,
  • zpracování rozpočtových opatření v rámci VUT,
  • provádění kontrol čerpání finančních prostředků v souladu s rozpočtem
  • kontrolu zúčtování a zpracování podkladů pro vypořádání státních dotací a grantů za VUT,
  • kontrolu čerpání grantů, dotací a příspěvků,
  • zpracování podkladů pro finanční vypořádání v rámci VUT – dotace, příspěvky, fondy,
  • dílčí zpracování výroční zprávy o hospodaření VUT, koordinaci činností při jejím celkovém zpracování a následnou kompletaci,
  • zpracování analýz hospodaření VUT dle pokynů kvestora a zpracování roční analýzy hospodaření VUT,
  • dle požadavků žadatele – Český statistický úřad, MŠMT, atd.,
  • nastavení metody vykazování nepřímých nákladů,
  • spolupráci při řízení nákladů z pohledu metodiky Full cost (FC),
  • metodické řízení nastavení modulu CO (Controlling) informačního systému SAP,
  • tvorbu a koordinaci plánovacích struktur nákladových druhů pro výkaznictví dle požadavků externích poskytovatelů a interních potřeb,
  • zakládání a správu prvků SPP pro vybrané součásti,
  • správu číselníků NS/PrCtr (nákladových středisek/profit center),
  • správu číselníků zakázek,
  • správu číselníků výsledkových účtů ve spolupráci s oddělením metodiky a daní,
  • správu konstrukce projektů a prvků SPP,
  • zpracování a správu metodiky v rámci výkaznictví a controllingových objektů.

Oddělení metodiky a daní zabezpečuje v rámci VUT zejména:

  • zpracování a správu metodiky daní mimo daní a povinných odvodů ze závislé činnosti,
  • zpracování a správu metodiky účtování rozvahových, výsledkových, podrozvahových a vnitropodnikových účtů mimo účty personální a mzdové agendy,
  • výpočet a odvod všech typů daní za VUT mimo daní a povinných odvodů ze závislé činnosti,
  • zpracování daňových přiznání a hlášení včetně včasných odvodů a vypořádání daní mimo daní a povinných odvodů ze závislé činnosti,
  • spolupráci s finančními úřady,
  • metodické řízení nastavení informačního systému SAP modulu AM (investiční majetek), MM (materiálové hospodářství, nákup), FI (finanční účetnictví), SD (prodej),
  • koordinaci činností všech součástí při provádění externích auditů,
  • zpracování podkladů pro finanční vypořádání v rámci VUT – oblast daní,
  • zpracování statistických údajů – investičního majetku, v oblasti dovozu a vývozu služeb,
  • provádění analýz zůstatků rozvahových a výsledkových účtů,
  • spolupráci na metodice při nastavení externích systémů KaM VUT,
  • řízení a koordinaci nastavení daňových kódů v závislosti na platnou legislativu v oblasti DPH,
  • spolupráci při nastavování vzájemně provázaných automatizovaných procesů informačního systému SAP a informačního systému APOLLO,
  • dílčí zpracování podkladů pro výroční zprávu o hospodaření VUT,
  • nastavování pravidel vnitřního kontrolního systému na VUT.
Organizační jednotka nebyla nalezena.