- Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.
Ekonomický odbor
Ekonomický odbor zabezpečuje činnost orgánů VUT tím, že zejména
v rámci agendy VUT:
- zpracovává návrhy a aktualizace vnitřních předpisů VUT a vnitřních norem VUT upravujících oblast hospodaření,
- podílí se na zpracovávání návrhů rozpočtů VUT, rozpisu neinvestičních příspěvků a dotací státního rozpočtu a žádosti o dotační prostředky ze státního rozpočtu,
- zajišťuje zúčtování se státním rozpočtem, daňové povinnosti, vazby na příslušný finanční úřad správně-administrativní agendu bankovního styku,
- zajišťuje účtování celouniverzitního charakteru a zpracování účetní závěrky
- zajišťuje výkon funkce hlavní účetní VUT v rámci vnitřního kontrolního systému
- zajišťuje plnění funkce účetní jednotky za VUT a centrální účtárny, tj. zpracování výkazů a příslušných ekonomických materiálů a plnění výkaznické povinnosti ve své působnosti.
v rámci rektorátní agendy:
- Podílí se na zpracovávání rozpočtu Rektorátu, rozpisu příslušné části neinvestičních příspěvků a dotací státního rozpočtu a žádosti o dotační prostředky ze státního rozpočtu,
- zajišťuje plnění funkce účtárny Rektorátu, zpracování příslušných částí výkazů a ekonomických materiálů.
Ekonomický odbor se člení na:
- Oddělení všeobecné účtárny;
- Oddělení investiční účtárny;
- Oddělení rozpočtu a analýz;
- Oddělení metodiky a daní.
Oddělení všeobecné účtárny zabezpečuje činnosti vztahující se k účetním operacím neinvestičního charakteru mimo personální a mzdové oblasti. Tyto činnosti vykonává pro organizační strukturu Rektorátu, celouniverzitní středisko VUT a další součásti VUT jako jsou další součásti – CVIS VUT, ICV VUT, ÚK VUT, nakladatelství VUTIUM VUT, dále vysokoškolské ústavy CESA a USI a Fakultu výtvarných umění.
Jedná se zejména o:
- účetní operace vztahující se k dodavatelským a odběratelským vztahům neinvestičního charakteru,
- účetní operace vztahující se k vedení agendy cenin a zásob na skladě,
- korekci vyúčtování pracovních cest a přenos dat z informačního systému pracovních cest,
- účetní operace vztahující se ke studijní agendě a přenosu dat z informačního systému APOLLO,
- účetní operace vztahující se k vnitropodnikovému účetnictví VUT,
- účetní operace vztahující se k pokladní a bankovní agendě,
- speciální účetní závěrkové operace,
- účetní operace vztahující se k interním rozpočtovým opatřením,
- účetní operace vztahující se k neinvestičním darům, přijatým dotacím a příspěvkům od jejich vzniku až po jejich vypořádání,
- účetní operace vztahující se k evidenci drobného majetku od jeho pořízení, zavedení až po jeho vyřazení,
- zakládání kmenových dat odběratele a dodavatele v informačním systému SAP,
- zpracování dokladových inventur majetkových účtů,
- součinnost při fyzických inventurách a účtování inventurních zjištění,
- součinnost při vnějších a vnitřních kontrolách, auditech – přípravu a předání dokumentů,
- dílčí zpracování podkladů pro výroční zprávu o hospodaření,
- výkon funkce hlavní účetní v rámci vnitřního kontrolního systému.
Oddělení investiční účtárny zabezpečuje účetní operace investičního charakteru v rámci VUT, a to zejména:
- účetní operace vztahující se k dodavatelským vztahům investičním,
- účetní operace vztahující se k investičním darům, přijatým dotacím od jejich vzniku až po jejich vypořádání,
- účetní operace vztahující se k bankovní agendě,
- zakládání investičních prvků SPP a karet nedokončených investic,
- účetní operace vztahující se k evidenci dlouhodobého investičního majetku od jeho pořízení, zavedení až po jeho vyřazení,
- účetní operace vztahující se ke správě fondů a investičního okruhu,
- přípravu podkladů, správu a účetní operace vztahujících se k přijatému úvěru,
- kontrolu investičního okruhu, odpisových skupin, převodů majetku mezi součástmi a účetní operace vztahující se k odpisování majetku,
- součinnost při fyzických inventurách a účtování inventurních zjištění,
- zpracování dokladových inventur majetkových účtů,
- zakládání kmenových dat dodavatele v informačním systému SAP,
- součinnost při vnějších a vnitřních kontrolách, auditech – přípravu a předání dokumentů,
- dílčí zpracování podkladů pro výroční zprávu o hospodaření,
- výkon funkce hlavní účetní v rámci vnitřního kontrolního systému.
Oddělení rozpočtu a analýz zabezpečuje v rámci VUT zejména:
- výkon funkce správce rozpočtu v rámci vnitřního kontrolního systému pro investiční i neinvestiční nároky, závazky a výdaje,
- zpracování rozpočtových opatření v rámci VUT,
- provádění kontrol čerpání finančních prostředků v souladu s rozpočtem
- kontrolu zúčtování a zpracování podkladů pro vypořádání státních dotací a grantů za VUT,
- kontrolu čerpání grantů, dotací a příspěvků,
- zpracování podkladů pro finanční vypořádání v rámci VUT – dotace, příspěvky, fondy,
- dílčí zpracování výroční zprávy o hospodaření VUT, koordinaci činností při jejím celkovém zpracování a následnou kompletaci,
- zpracování analýz hospodaření VUT dle pokynů kvestora a zpracování roční analýzy hospodaření VUT,
- dle požadavků žadatele – Český statistický úřad, MŠMT, atd.,
- nastavení metody vykazování nepřímých nákladů,
- spolupráci při řízení nákladů z pohledu metodiky Full cost (FC),
- metodické řízení nastavení modulu CO (Controlling) informačního systému SAP,
- tvorbu a koordinaci plánovacích struktur nákladových druhů pro výkaznictví dle požadavků externích poskytovatelů a interních potřeb,
- zakládání a správu prvků SPP pro vybrané součásti,
- správu číselníků NS/PrCtr (nákladových středisek/profit center),
- správu číselníků zakázek,
- správu číselníků výsledkových účtů ve spolupráci s oddělením metodiky a daní,
- správu konstrukce projektů a prvků SPP,
- zpracování a správu metodiky v rámci výkaznictví a controllingových objektů.
Oddělení metodiky a daní zabezpečuje v rámci VUT zejména:
- zpracování a správu metodiky daní mimo daní a povinných odvodů ze závislé činnosti,
- zpracování a správu metodiky účtování rozvahových, výsledkových, podrozvahových a vnitropodnikových účtů mimo účty personální a mzdové agendy,
- výpočet a odvod všech typů daní za VUT mimo daní a povinných odvodů ze závislé činnosti,
- zpracování daňových přiznání a hlášení včetně včasných odvodů a vypořádání daní mimo daní a povinných odvodů ze závislé činnosti,
- spolupráci s finančními úřady,
- metodické řízení nastavení informačního systému SAP modulu AM (investiční majetek), MM (materiálové hospodářství, nákup), FI (finanční účetnictví), SD (prodej),
- koordinaci činností všech součástí při provádění externích auditů,
- zpracování podkladů pro finanční vypořádání v rámci VUT – oblast daní,
- zpracování statistických údajů – investičního majetku, v oblasti dovozu a vývozu služeb,
- provádění analýz zůstatků rozvahových a výsledkových účtů,
- spolupráci na metodice při nastavení externích systémů KaM VUT,
- řízení a koordinaci nastavení daňových kódů v závislosti na platnou legislativu v oblasti DPH,
- spolupráci při nastavování vzájemně provázaných automatizovaných procesů informačního systému SAP a informačního systému APOLLO,
- dílčí zpracování podkladů pro výroční zprávu o hospodaření VUT,
- nastavování pravidel vnitřního kontrolního systému na VUT.