Project detail

Rozvoj poznatků pro analýzu silničních nehod

Duration: 01.01.2012 — 31.12.2012

Funding resources

Brno University of Technology - Vnitřní projekty VUT

- whole funder (2012-01-01 - 2013-12-31)

On the project

Projekt bude rozdělen do dvou částí: 1. Cílem projektu bude analyzovat, z dostupných zdrojů, deformační charakteristiku přední části moderního vozidla, tak, aby ji bylo možné využít ve znalecké praxi pro výpočet EES ze vzniklé deformace přední části vozidla. 2. Cílem projektu bude pomocí měření jízdních manévrů a situací vozidel shromáždit podklady pro definici pojmů náhle, nenáhle, respektive náhlá změna rychlosti či směru. Tak aby tyto hodnoty bylo možné používat ve znalecké praxi při analýze silničních nehod.

Mark

ÚSI-J-12-1800

Default language

Czech

People responsible

Tokař Stanislav, Ing., Ph.D. - fellow researcher
Vémola Aleš, doc. Ing., Ph.D., dr. h. c. - fellow researcher
Coufal Tomáš, Ing., Ph.D. - principal person responsible

Units

Institute of Forensic Engineering
- (2012-01-01 - 2012-12-31)

Results

TOKAŘ, S. Analýza terminologie - Možnost odvrácení střetu X Možnost zabránění střetu. Soudní inženýrství, 2012, roč. 23, č. 1, s. 25-31. ISSN: 1211-443X.
Detail

HIRT, M.; VÉMOLA, A.; COUFAL, T.; ZELENÝ, M.; ĎATKO, M. Dopravní nehody v soudním lékařství a soudním inženýrství - kapitola 3 - Poranění osádky v kabině osobního automobilu. In Dopravní nehody v soudním lékařství a soudním inženýrství. 1. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. s. 28-46. ISBN: 978-80-247-4308-0.
Detail

TOKAŘ, S.; VÉMOLA, A.; KREJČÍŘ, P. Střet dvou vozidel před zůžením vozovky C 1427. 2012.
Detail

COUFAL, T. Porovnání výpočtu EES dle lineární a reálné deformační charakteristiky. In Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012. Brno: VUT v Brně, 2013. s. 232-245. ISBN: 978-80-214-4485-0.
Detail

COUFAL, T. Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s využitím dat z čelní nárazové zkoušky. Soudní inženýrství, 2013, roč. 23-2012, č. 4, s. 273-287. ISSN: 1211-443X.
Detail

COUFAL, T.; VÉMOLA, A.; KREJČÍŘ, P. Čelní střet vozidla Škoda s vozidlem Subaru (4003 - C1415). Brno: 2012. s. 1-36.
Detail

COUFAL, T. Metody stanovení energetické ekvivalentní rychlosti (EES) při čelním nárazu do tuhé bariéry. In Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012. Brno: VUT v Brně, 2010. s. 1-13. ISBN: 978-80-214-4485-0.
Detail

TOKAŘ, S.; VÉMOLA, A. Analýza vybrané terminologie při řešení pojistných podvodů. Soudní inženýrství, 2013, roč. 24, č. 1, s. 6-14. ISSN: 1211-443X.
Detail

TOKAŘ, S.; VÉMOLA, A.; KREJČÍŘ, P.; KLEDUS, R. Pokus o pojistný podvod, náraz vozidla do stromu C 1469. 2013.
Detail

TOKAŘ, S. Analýza pojmů náhle x nenáhle pomocí experimentu. Sborník příspěvků XXIII. Mezinárodní vědecká konference soudního inženýrství. Brno: VUT v Brně, 2014. s. 283-295. ISBN: 978-80-214-4852-0.
Detail

COUFAL, T. Tuhostní charakteristika přední části vozidla. In ExFoS 2012 Expert Forensic Science sborník XXI. mezinárodní vědecké konference soudního inženýrství. Brno: VUT v Brně, 2014. s. 1-11. ISBN: 978-80-214-4412-6.
Detail

COUFAL, T. Deformační charakteristika přední části vozidla. In Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012. Brno: VUT v Brně, 2013. s. 1-8. ISBN: 978-80-214-4485-0.
Detail

TOKAŘ, S. Metodika měření náhlé změny rychlosti nebo směru. Sborník anotací Junior Forensic Science Brno 2013. Brno: VUT v Brně, 2013. s. 66-72. ISBN: 978-80-214-4704-2.
Detail