Detail projektu

Rozvoj poznatků pro analýzu silničních nehod

Období řešení: 01.01.2012 — 31.12.2012

Zdroje financování

Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT

- plně financující (2012-01-01 - 2013-12-31)

O projektu

Projekt bude rozdělen do dvou částí: 1. Cílem projektu bude analyzovat, z dostupných zdrojů, deformační charakteristiku přední části moderního vozidla, tak, aby ji bylo možné využít ve znalecké praxi pro výpočet EES ze vzniklé deformace přední části vozidla. 2. Cílem projektu bude pomocí měření jízdních manévrů a situací vozidel shromáždit podklady pro definici pojmů náhle, nenáhle, respektive náhlá změna rychlosti či směru. Tak aby tyto hodnoty bylo možné používat ve znalecké praxi při analýze silničních nehod.

Označení

ÚSI-J-12-1800

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Útvary

Ústav soudního inženýrství
- příjemce (01.01.2012 - 31.12.2012)

Výsledky

TOKAŘ, S. Analýza terminologie - Možnost odvrácení střetu X Možnost zabránění střetu. Soudní inženýrství, 2012, roč. 23, č. 1, s. 25-31. ISSN: 1211-443X.
Detail

HIRT, M.; VÉMOLA, A.; COUFAL, T.; ZELENÝ, M.; ĎATKO, M. Dopravní nehody v soudním lékařství a soudním inženýrství - kapitola 3 - Poranění osádky v kabině osobního automobilu. In Dopravní nehody v soudním lékařství a soudním inženýrství. 1. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. s. 28-46. ISBN: 978-80-247-4308-0.
Detail

TOKAŘ, S.; VÉMOLA, A.; KREJČÍŘ, P. Střet dvou vozidel před zůžením vozovky C 1427. 2012.
Detail

COUFAL, T. Porovnání výpočtu EES dle lineární a reálné deformační charakteristiky. In Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012. Brno: VUT v Brně, 2013. s. 232-245. ISBN: 978-80-214-4485-0.
Detail

COUFAL, T. Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s využitím dat z čelní nárazové zkoušky. Soudní inženýrství, 2013, roč. 23-2012, č. 4, s. 273-287. ISSN: 1211-443X.
Detail

COUFAL, T.; VÉMOLA, A.; KREJČÍŘ, P. Čelní střet vozidla Škoda s vozidlem Subaru (4003 - C1415). Brno: 2012. s. 1-36.
Detail

COUFAL, T. Metody stanovení energetické ekvivalentní rychlosti (EES) při čelním nárazu do tuhé bariéry. In Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012. Brno: VUT v Brně, 2010. s. 1-13. ISBN: 978-80-214-4485-0.
Detail

TOKAŘ, S.; VÉMOLA, A. Analýza vybrané terminologie při řešení pojistných podvodů. Soudní inženýrství, 2013, roč. 24, č. 1, s. 6-14. ISSN: 1211-443X.
Detail

TOKAŘ, S.; VÉMOLA, A.; KREJČÍŘ, P.; KLEDUS, R. Pokus o pojistný podvod, náraz vozidla do stromu C 1469. 2013.
Detail

TOKAŘ, S. Analýza pojmů náhle x nenáhle pomocí experimentu. Sborník příspěvků XXIII. Mezinárodní vědecká konference soudního inženýrství. Brno: VUT v Brně, 2014. s. 283-295. ISBN: 978-80-214-4852-0.
Detail

COUFAL, T. Tuhostní charakteristika přední části vozidla. In ExFoS 2012 Expert Forensic Science sborník XXI. mezinárodní vědecké konference soudního inženýrství. Brno: VUT v Brně, 2014. s. 1-11. ISBN: 978-80-214-4412-6.
Detail

COUFAL, T. Deformační charakteristika přední části vozidla. In Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012. Brno: VUT v Brně, 2013. s. 1-8. ISBN: 978-80-214-4485-0.
Detail

TOKAŘ, S. Metodika měření náhlé změny rychlosti nebo směru. Sborník anotací Junior Forensic Science Brno 2013. Brno: VUT v Brně, 2013. s. 66-72. ISBN: 978-80-214-4704-2.
Detail