Publication detail

Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s využitím dat z čelní nárazové zkoušky

COUFAL, T.

Original Title

Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s využitím dat z čelní nárazové zkoušky

English Title

The computation of energy equivalent speed EES using the data from frontal crash test.

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

V článku jsou shrnuty současné metody stanovení EES (Energy Equivalent Speed) využívané oborem Soudního inženýrství. Vytvořen je výpočetní program EES z reálné deformační charakteristiky přední části vozidla Audi A4 modelového roku 2011. Předmětná deformační charakteristika je získána vyhodnocením a zpracováním dat z čelní nárazové zkoušky.

English abstract

The current methods of EES (Energy Equivalent Speed) determination used in branch Forensic engineering are summarised in the article. The computing programme of EES from real deformation characteristic of the front part of the vehicle Audi A4 model year 2011 is created. This deformation characteristic is obtained by evaluating and processing the data from the frontal crash test.

Keywords

Náraz, EES, deformace, vozidlo, energie.

Key words in English

Impact, EES, deformation, vehicle, energy.

Authors

COUFAL, T.

RIV year

2013

Released

8. 4. 2013

Publisher

Akademické nakladatelství CERM, s.r.o.

Location

Brno

ISBN

1211-443X

Periodical

Soudní inženýrství

Year of study

23-2012

Number

4

State

Czech Republic

Pages from

273

Pages to

287

Pages count

15

BibTex

@article{BUT98129,
  author="Tomáš {Coufal}",
  title="Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s využitím dat z čelní nárazové zkoušky",
  journal="Soudní inženýrství",
  year="2013",
  volume="23-2012",
  number="4",
  pages="273--287",
  issn="1211-443X"
}