Detail předmětu
Trénink obchodního jednání
FP-PtojKAk. rok: 2019/2020
Obsahem předmětu jsou relevantní poznatky a rozvoj prodejních schopností a dovedností studentů/tek. Důraz je kladen na rozvíjení sociální způsobilosti a kompetence. Tréninkové aktivity jsou zaměřeny především na zdokonalování dovedností nutných pro efektivní obchodní jednání, a to i v mezinárodním prostředí.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
KONEČNÁ, Z. Základy komunikace. Základy komunikace. 1. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2009. s. 1-151. ISBN: 978-80-214-3891- 0.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Osobnost prodejce; výběr a výcvik prodejního personálu.
3. Efektivní sociální komunikace – verbální.
4. Efektivní sociální komunikace – neverbální.
5. Typologie zákazníků; odhad partnera v obchodním jednání.
6. Obchodní jednání: zahájení prodejního rozhovoru, identifikace potřeb zákazníka.
7. Obchodní jednání: zásady účinné argumentace.
8. Obchodní jednání: účinné odpovědi na otázky, strategie efektivního překonávání námitek.
9. Obchodní jednání: tvorba účinné nabídky, uzavření obchodního jednání.
10.Účinná prezentace produktů a firmy.
11.Obecné zásady obchodního jednání v mezinárodním prostředí.
12.Specifika obchodního jednání v rámci vybraných národních kultur.
13.Závěrečné shrnutí a vyhodnocení získaných dovedností a zkušeností, udělení zápočtů.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Grada, Praha 2001, 1. vyd., 420 s., ISBN 80-7169-988-8. (CS)
GRETZ, K.F., DROZDECH, S.R. Psychologie prodeje. Praha: Victoria publishing, 2002. ISBN 80-247-0401-3. (CS)
HOSPODÁŘOVÁ, I. Obchodní jednání – kde je problém? Praha: Expertis, 1997. ISBN 80-902446-0-2. (CS)
KOMÁRKOVÁ, R., RYMEŠ, M., VYSEKALOVÁ, J. Psychologie trhu. Praha: Grada Publishing, 1998, 160 s. ISBN 80-7169-632-3. (CS)
Doporučená literatura
LYKOVÁ, J. Jak organizovat a řídit úspěšný prodej. Praha: Grada, 2002. 200 s. ISBN 80-247-0205-3. (CS)
NOVÝ, I., SCHROLL-MACHL, S. a kol. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. 2.vyd. Praha: Management Press, 2001. s. 184. ISBN 80-7261-042-2. (CS)
PROVAZNÍK, V. a kol. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada, 2002. 228 s. ISBN 80-247-0470-6. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program MGR-KS magisterský navazující
obor MGR-PFO-KS , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Osobnost prodejce; výběr a výcvik prodejního personálu.
3. Efektivní sociální komunikace – verbální.
4. Efektivní sociální komunikace – neverbální.
5. Typologie zákazníků; odhad partnera v obchodním jednání.
6. Obchodní jednání: zahájení prodejního rozhovoru, identifikace potřeb zákazníka.
7. Obchodní jednání: zásady účinné argumentace.
8. Obchodní jednání: účinné odpovědi na otázky, strategie efektivního překonávání námitek.
9. Obchodní jednání: tvorba účinné nabídky, uzavření obchodního jednání.
10.Účinná prezentace produktů a firmy.
11.Obecné zásady obchodního jednání v mezinárodním prostředí.
12.Specifika obhodního jednání v rámci vybraných národních kultur.
13.Závěrečné shrnutí a vyhodnocení získaných dovedností a zkušeností, udělení zápočtů.