Detail předmětu
3D Modeling for Digital Games
FaVU-3DMDGAk. rok: 2020/2021
Kurz se zaměřuje na vybrané prvky pokročilého 3D modelování v kontextu digitálních her. Součástí kurzu je základní seznámení s tvorbou a optimalizací textur, materiálů a retopologií (highpoly vs. lowpoly) 3D modelů. Studenti a studentky se naučí orientovat v softwarech 3D Studio Max, Z-Brush, Topogun, Substance painter, Adobe Photoshop.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti a studentky si osvojí základní postup při zpracování 3D modelů, včetně optimalizace (3D Studio Max, Z-Brush, TopoGun, Substance painter, Adobe Photoshop). Osvojí si práci s vybranými softwary a jsou obeznámeni s jejich možnostmi a limity (organické versus hard surface modelování, moderní metody tvorby textur).
Prerekvizity
Zájem o téma, dobrá uživatelská znalost práce s příbuznými softwary.
Doporučená nebo povinná literatura
https://area.autodesk.com/tutorials/
https://www.zbrushguides.com/tutorials/
https://docs.substance3d.com/spdoc/tutorials-142213429.html
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Výuka realizována formou tematických workshopů seznamujících se základními informacemi a dále soustředěných na praktický nácvik dovedností.
Způsob a kritéria hodnocení
Zápočet je udělen na základě aktivní účasti na workshopech a splnění dílčích cvičení.
Jazyk výuky
angličtina
Osnovy výuky
Workshopy pokrývají tato základní témata:
- základy modelovaní, unwrap, animation – 3D Studio Max (úvod do hard surface a animace)
- Sculpting modelování – Z-Brush (úvod do organického modelování)
- Retopologie – TopoGun, 3D Studio Max, Z-Brush (optimalizace modelů za účelem použití v herním enginu)
- Materiály – Substance Painter, Adobe Photoshop (povrchová řešení modelů, mapy a textury)
Cíl
Cílem kurzu je praktická a dále aplikovatelná znalost softwarových nástrojů používaných při vývojovém řetězci 3D grafiky v současných digitálních hrách.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast na workshopech je povinná.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program VUM magisterský navazující
obor VU-D , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-D , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-D , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 1. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-D , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-D , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-D , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-IDT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný
obor VU-VT , 2. ročník, zimní semestr, 3 kredity, volitelný