Detail předmětu
Oborový ateliér III - Herní média - zimní
FaVU-B3MU-ZAk. rok: 2020/2021
Předmět představuje studentům herní žánr vizuálních románů / novel. Úvodní rešerše žánru zahrnuje prezentaci klíčových titulů z celosvětové produkce. Otvírá tak tematický celek Anime, potažmo mangy, světového a českého komiksu v kontextu digitálních her. Reflexe participační kultury typu fan-art, cosplay. Na základě zcela elementární interakce, fungující v digitální i fyzické rovině, studenti navrhují a následně realizují autorskou Vizuální novelu, individuálního obsahu, rozsahu a stylu. V případě dostatečné technické a časové vybavenosti studentů, může rámec vizuální novely přesahovat například ke hře adventurního, či didaktického typu.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti jsou schopni realizovat autorskou digitální nebo fyzickou Vizuální novelu s individuálním námětem a úrovní interakce. Získávají vhled do problematiky Anime, přilehlé participační kultury a komiksu.
Prerekvizity
Schopnost zpracovat strukturovaný autorský text formou gamebooku a realizovat digitální myšlenkové mapy.
Doporučená nebo povinná literatura
"CODE" - The Language of Our Time, Ars Electronica
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
Ernest Adams, Fundamentals of Game Design (CS)
Henry Jenkins, Mizuko Ito, Danah Boyd, Participatory Culture in a Networked Era (CS)
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.
Způsob a kritéria hodnocení
Pro udělení zápočtu je nutné odevzdat dílčí ateliérové úkoly a kolektivní či individuální semestrální práci. Následně před komisí obhájit pracovní výsledky v rámci semestrální zkoušky.
Jazyk výuky
čeština
Osnovy výuky
Vizuální novely v celosvětové produkci
Žánrový mix
Anime, Manga
Fan-Art, Cosplay
Autorská myšlenka v „cizím“ vizuálním stylu
Schématická interakce
Komiks
Cíl
Seznámení s žánrem Vizuální novely, participační kulturou a schématickou interakcí.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prezentace a odevzdání semestrálních ateliérových prací a cvičení. Konzultace, účast ve výuce a ateliérovém provozu je povinná.