Detail předmětu
Oborový ateliér II - Herní média - letní
FaVU-B2MU-LAk. rok: 2020/2021
Předmět seznamuje studenty s formou game-booku. Otevírá tak tvorbu komplexní textové struktury, zapouzdřené do formy game-booku, digitálním nebo fyzickým výstupem. Obsah a finální způsob zpracování je individuální. V kontextu vizuálního řešení odráží schopnost studentů adaptovat se na výstup, který komunikuje především v rovině grafické a typografické. Během vývoje game-booku se studenti seznamují s různými typy písem, jejich praktickými výhodami, nedostatky a riziky. V rámci technologického zázemí se učí digitálně zpracovat „mind-mapy“ (myšlenkové mapy) a skrze interaktivní uzlové body navrhovat lineární i nelineární herní strukturu.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Získané znalosti studentům umožńují ovládat tvorbu digitálních myšlenkových map a pracovat s textem v rámci tvůčího psaní. Dále jsou seznámeni se způsoby použití písma v digitálních hrách. V produkční rovině jsou schopni navrhnout a realizovat autorský game-book.
Prerekvizity
Zkušenosti s více úrovňovým tvůrčím psaním. Realizace dobově modulárního autobiografického textu.
- povinná prerekvizita
Doporučená nebo povinná literatura
http://monoskop.org/Monoskop
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
Na rozkaz krále, Ljuba Štíplová, 1989 (CS)
Ve službách krále Reginalda, Michael Bronec, 1993 (CS)
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.
Způsob a kritéria hodnocení
Pro udělení zápočtu je nutné odevzdat dílčí ateliérové úkoly a kolektivní či individuální semestrální práci. Následně před komisí obhájit pracovní výsledky v rámci semestrální zkoušky.
Jazyk výuky
čeština
Osnovy výuky
Tradice game-booků v České republice
Fyzický a digitálný game-book
Lokalizace
Digitální myšlenkové mapy
Písma
UIX
Cíl
Studenti umí zpracovat příběh formou game-booku a digitálně vytvářět myšlenkové mapy.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prezentace a odevzdání semestrálních ateliérových prací a cvičení. Konzultace, účast ve výuce a ateliérovém provozu je povinná.