Detail předmětu

International Business Research Methods and Team Consultancy Project

FP-EibrmPAk. rok: 2018/2019

a) Výzkum v podnikání-vědecké myšlení, výzkumný proces, návrh výzkumu
b) Časování výzkumu, chyby a kritická místa výzkumu
c) Stav vědeckého poznání, stav okolí podniku a situace v podniku
d) Zdroje a sběr dat v sekundárním výzkumu
e) Metody sběru dat v primárním výzkumu
f) Prezentace výzkumu-prezentace a obhajoba projektu na vybraný výzkumný problém
g) Vytváření poradenského týmu, identifikace podnikového problému a setkání se zástupci podniku
h) Analytické aktivity v podniku (sběr informací a daných znalostí v podniku)
i) Vytvoření možných scénářů doporučení k danému projektu, konzultace s vedoucím, výběr nejlepšího scénáře
j) Vytvoření tzv. Závěrečné zprávy, specifickéhon poradenského projektu, který bude prezentovám managementu podniku
k) Veřejná prezentace výkumných výsledků týmové práce a diskuse s podnikovým managementem a vedoucím týmu a je-li třeba modifikace výstupů týmu.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

5

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

a) Popis výzkumného procesu a návrh schématu výzkumu.
b) Časování a plán výzkumu a identifikace chyb a kritických míst výzkumu.
c) Definování stavu vědeckého poznání, popis stavu okolí podniku a situace v podniku.
d) Definice zdrojů dat a metod jejich sběru pro sekundární výzkum.
e) Metody sběru dat v primárním výzkumu.
f) Prezentace a obhajoba výsledků výzkumu

Prerekvizity

Úspěšné zakončení kurzu je postaveno na znalostech z mikroekonomie, makroekonomie, financí, strategického managementu a statistiky.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Výuka probíhá formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů, metodologie dané disciplíny a problémů. Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách.

Způsob a kritéria hodnocení

Posluchači musí obhájit týmovou práci (max. 60 bodů) na vybrané téma, které bude prezentovat jejich výzkum. Týmová práce bude hodnocena: projekt až 40 bodů, prezentace až 15 bodů, diskuse až 5 bodů. Hodnoctící kritéria pro týmový projekt:
- kvalita týmového projektu (obsahová a formální náplň)
- prezentace výsledků výzkumu projektu (schgopnost obhájit týmové názory)
- kvalita odpovědí v diskusi po prezentaci
Na obdržení zápočtu je zapotřebí získat 40 bodů. Hodnocení týmové práce je dáno komisí.
Závěrečná zkouška (40 bodů) bude uzavřená a bude obsahovat pouze písemnou část sestávající ze 4 otázek. Každá z otázek je hodnocena max. 10 body. K úspěšného završení celého předmětu musí student obdržet min 20 bodů: výsledné hodnocení předmětu je dáno stupnicí:
A 36-40 bodů
B 31-35 bodů
C 26-30 bodů
D 20-25 bodů
F méně než 20 bodů

Osnovy výuky

Náplň přednášek:
1. Výzkum v podnikání, vědecké myšlení, výzkumný proces, návrh výzkumu.
2. Časování výzkumu, chyby a kritická místa ve výzkumu
3. Strav vědeckého poznání, stav okolí podniku a situace v podniku
4. Zdroje a sběr dat v sekundárním výzkumu
5. Metody sběru dat v primárním výzkumu
6. Zpracování dat.
7. Prezentace výzkumu-prezentace a obhajoba výzkumných výsledků
8. Vytvoření poradenského týmu, identifikace problému podniku a setkání se zástupci podniku
9. Analytické aktivity v podniku (sběr informací a znalostí ve vybraném sektoru)
10. Analytické aktivity v podniku.
11. Vytvoření konkrétních scénářů, které navrhnou přístup k zadanému projektu, konzultace s učitelem, výběr nejvhodnějších přístupových scénářů.
12. Vypracování tzv. Závěrečné zprávy o konkrétním konzultačním projektu bude představeno vedení společnosti.
13. Veřejná prezentace konkrétních výsledků konzultací s týmem a následná diskuze s vedením společnosti, učitelem, studenty modulů a vedoucím modulu a případně změnou písemného výstupu z týmové konzultace ve firmě.

Učební cíle

Cílem předmětu je podat studentům přehled o základních metodách výzkumných šetření. Podružným cílem je naučit studenty pracovat v týmech při empirických šetřeních v konkrétních podnicích.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast na přednáškách je doporučována, zrovna tak jako studijní literatura. Kontrola je v kompetenci přednášejícího.

Základní literatura

Collins, J. & Hussey, R.: Business Research. 2nd ed. Palgrave Macmillan, 2003 (EN)
Saunders, M., Lewis, P. & Thornhill, A.,: Research Methods for Business Students. 3rd ed. Prentice Hall, 2003 (EN)
Cooper, D., R. and Emory, C., W.: Business Research Methods. 5th ed. London: IRWIN, 1995 (EN)
Wonnacot, T., H. and Wonnacot, R., J.: Statistika pro obchod a hospodářství. Victoria Publishing Praha, 1996 (CS)
Korab, V.: Managing and Conducting Business research. BBS, 2003, Learning. Package (EN)
Rud, O., P.: Data Mining. Computer Press. Praha, 2001 (CS)
Pavlica, K. a kol.: Sociální výzkum, podnik a management. Ekopress Praha, 2000 (CS)
Surynek, A., Komárková, R., Kašparová.: Základy sociologického výzkumu. Management Press. Praha.2001 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-EBF-D magisterský navazující

    obor MGR-EBF , 1. ročník, letní semestr, povinný

  • Program MGR-EBF magisterský navazující, 1. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

a) Výzkum v podnikání - vědecké myšlení, výzkumný proces, návrh výzkumu.
b) plánování výzkumu, úskalí a kritických míst výzkumu.
c) stav vědeckých poznatků, stav vnějšího prostředí a situace společnosti.
d) Zdroje a sběr dat v sekundárním výzkumu.
e) Metody sběru dat v primárním výzkumu.
f) Prezentace výzkumu - prezentace a obhajoba zadání na vybrané téma.
g) Vytváření poradenského týmu, učení se konkrétnímu úkolu společnosti a setkání pracovníků společnosti.
h) Skutečná analytická činnost v rámci společnosti (získání informací a získání poznatků ve vybrané oblasti)
i) Vytvoření konkrétních scénářů, které navrhnou přístup k zadanému projektu, poradenství s učitelem, výběr nejvhodnějších přístupových scénářů
j) Vypracování tzv. závěrečné zprávy o konkrétním konzultačním projektu, které bude prezentováno vedení společnosti
k) Veřejná prezentace konkrétních výsledků konzultací s týmem a následná diskuze s vedením společnosti, školitelem, studenty modulů a vedoucím modulu a případně změnou písemného výstupu z konzultace týmu ve společnosti.

Cvičení

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Cvičení budou postavena na řešení vybraných případových studií z literatury Sauders and all. Research Methods for Business Stuidents. Případové studie budou vybírány lektorem vzhledem k jednotliváým částem vzkumného procesu.