Master's Thesis

Analysis of vehicle damage in collisions with road safety barriers

Final Thesis 2.62 MB

Author of thesis: Ing. Jan Berka

Acad. year: 2015/2016

Supervisor: Ing. Stanislav Tokař, Ph.D.

Reviewer: Ing. Zdeněk Kaluža

Abstract:

The theme of this thesis is the analysis of vehicle damage, which was caused by a collision with road safety barriers.
The theoretical part describes the guardrail, their classification, structure, process design and methods of their testing, including criteria that must be met. Furthermore, the theoretical part describes the safety of vehicles in relation to the body structure and its material composition. The last chapter in this section is focused on the process of insurance companies in solving their clients' loss events.
The second (practical) part is focused on defining the criteria that are important for the determination of certain facts in question accident. These criteria were drawn up based on the requirements of insurance companies while they were processed catalog.
This catalog is the result of the work, which describes the happening of insured events, their assessment according to predefined criteria and estimate, if it is a plot manipulated insured or not. It can also be beneficial to insurance companies, which can be used as an aid in dealing with loss events.

Keywords:

Road barriers, vehicle damage, analysis of damage, damaging event.

Date of defence

17.06.2016

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaCznamka

Grading

C

Process of defence

Diplomant seznámil státní zkušební komisi se svou závěrečnou prací na téma Analýza poškození vozidel při střetech se silničními svodidly. Závěrečnou práci obhajoval jasně a srozumitelně. Z jeho přdnesu bylo patrné, že k řešeným problémům přistupoval dobře. Na otázky komise odpověděl dobře. K otázkám oponenta i vedoucího závěrečné práce uvedl dostačující odpovědi. Státní zkušební komice závěrem konstatovala, že diplomant závěrečnou práci obhájil.

Language of thesis

Czech

Faculty

Department

Study programme

Forensic Engineering (MFE)

Field of study

Expert Engineering in Transport (EID)

Composition of Committee

doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D., dr. h. c. (předseda)
Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda)
Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen)
doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen)
Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen)

Supervisor’s report
Ing. Stanislav Tokař, Ph.D.

Student při zpracování diplomové práce splnila zadané cíle. Pracoval samostatně, jednotlivé kapitoly konzultoval a zapracovával připomínky vedoucího a konzultantů. Zvolený časový harmonogram zpracování praktické částí studentem mohl být velkorysejší.
Evaluation criteria Verbal classification Grade
Splnění cíle a rozsahu zadání Cíle práce byly splněny. Výstup práce byl pro lepší využití zaměřen na sestavení hodnotících kriterií místo členění do kategorií. B
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem Teoretická část práce obsahuje souhrn základních informací potřebných k následnému vlastnímu řešení dílčích cílů. Student se vyčerpávajícím způsobem zabýval technickým popisem a rozčleněním silničních svodidel. Karoserií vozidel se zabýval spíše v obecné rovině. B
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody V praktické části se diplomant věnoval sestavení hodnotících kriterií pro analýzu střetů vozidel se silničními svodidly. Na základě zvolených kriteríí posuzoval jednotlivé konkrétní případy které jsou uvedeny v rozsáhlé příloze této práce. A
Odborná úroveň diplomové práce Odborná úroveň práce je velmi dobrá. Autor využil odborné znalosti získané studiem. B
Přínos pro praktické i teoretické využití Výsledky práce, zejména kapitola 4 a příloha č. 3, mohou být velmi dobře využitelné v praxi jako základ pro analýzu poškození vozidel po střetech se silničními svodidly. B
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 nemá zásadních nedostatků. B
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň Formální uspořádání práce je na dobré úrovni. V práci se vyskytují určité gramatické nedostatky. C
Display more

Grade proposed by supervisor: B

Reviewer’s report
Ing. Zdeněk Kaluža

Student se zhostil diplomové práce opravdu důkladně a zejména vytvořil katalog, který z praktického hlediska je upotřebitelný pro praxi.
Evaluation criteria Verbal classification Grade
Úplnost vypracování Práce dobře shrnuje teoretické podklady pro vytvoření analýzy dopravní nehody vozidla se silničními svodidly. Je zaměřená čistě na osobní vozidla, aspoň okrajově se mohlo řešit více druhů dopravních prostředků. B
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce Přístup k řešení daného problému byl zvolen dobře, mohlo se více konkretizovat vzniklé poškození na vozidlech. C
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody Studen se výborně vyrovnal s kapitolou šetření škodné události, kdy tyto informace pojišťovny neposkytují a je na studentu vidět, že se při vyhotovení diplomové práce dobře zorientoval v daném problému. B
Obtížnost a správnost řešení Diplomant získal dostatek podkladů pro vytvoření katalogu vzniklého poškození. Jeho seznámení se s problematikou je opravdu důsledné a potenciál odborného růst diplomanta po další praxi je velký. B
Přínos pro praktické i teoretické využití Vytvořený katalog je v praxi použitelný při školení nových pracovníků, kteří se seznamují s danou problematikou. A
Odborná jazyková úroveň B
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky B
Topics for thesis defence:
  1. Lze na základě charakteru poškození disků kol vozidla stanovit jak byla natočena kola vozidla při střetu se silničními svodidly?
Display more

Grade proposed by reviewer: B

File inserted by the reviewer Size
Posudek oponenta [.pdf] 1,25 MB