Publication detail

Humor a reklama

SVĚTLÍK, J.

Original Title

Humor a reklama

English Title

Humor and Advertising

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Článek si klade za cíl objasnit na základě objektivních výsledků mezinárodních výzkumů, zkušeností odborníků a vlastního výzkumu autora některé aspekty využití humoru v reklamě, zejména příležitostí a omezení ve vztahu k efektivitě reklamního působení. V článku se autor podrobněji zabývá vztahem humoru a reklamních cílů, relevanci a silou humoru, náladou recipienta sdělení a jeho smyslem pro humor, vlivem produktové kategorie a použitého média a cestami transferu humorné reklamy. Článek je jedním z výstupů řešení grantového projektu GAČR "Kulturní aspekty české a evropské reklamy".

English abstract

Objective of the article is on the base unbiased results of international research, experiences of advertising professionals and own research of the author to clarify and explain some aspects of application of humor in advertising. In particular author concentrates on opportunities and limitations in relation to effectiveness of impact of advertising. Author deal with relation of humor and advertising goals, relevance and strength of the humor, mood and sense of humor of the recipient of advertising message, impact of product category a media used a way of transfer of humorous commercials in the article. Article is one of the outputs of the GAČR project "Cultural aspects of Czech and European Advertising".

Keywords

humor, reklama, reklmaní cíle, relevance, smysl pro humor, transfer reklamního sdělení, efektivita reklamního působení

Key words in English

humor, advertising, advertising goals, relevance, sense of humor, transfer of advertising message, advertising effectivenesss

Authors

SVĚTLÍK, J.

RIV year

2009

Released

9. 3. 2009

Publisher

ČMS

Location

Praha

ISBN

1211-5622

Periodical

Marketing a komunikace

Year of study

XIX

Number

1/2009

State

Czech Republic

Pages from

24

Pages to

26

Pages count

3

BibTex

@article{BUT47072,
  author="Jaroslav {Světlík}",
  title="Humor a reklama",
  journal="Marketing a komunikace",
  year="2009",
  volume="XIX",
  number="1/2009",
  pages="24--26",
  issn="1211-5622"
}