Publication detail

Národní prvek jako faktor posilující konkurenceschopnost podniku

VESELÁ, J.

Original Title

Národní prvek jako faktor posilující konkurenceschopnost podniku

English Title

National aspect as a factor of strengthening the company's competitiveness

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Příspěvek se zabývá příkladem úspěšného českého výrobce kolových nápoju Kofola a.s. Společnost byla vystavena významným změnám v politickém a ekonomikcém prostředí tehdejšího Československa. Na příkladu společnosti je poukázáno na použití etnocentrismu a efektu země původu jako nástroje, který pomáhá společnosti zvyšovat konkurenceschopnost na trzích, na kterých působí. Zvolená marketignová strategie pomohla Kofole vybudovat z téměř zapomenuté značky jednu z nejpopulárnějších značek v České a Slovenské republice.

English abstract

The paper deals with example of successful Czech cola-drink producer Kofola a.s. Company was faced with significant changes in political and economical development in Czechoslovakia. Through this company is shown using the ethnocentrism and country of origin effect which help this company to increase the competitiveness on the markets on which it operates. Chosen marketing strategy has made almost unforgettable mark one of the most popular brands in the Czech and Slovak Republics.

Keywords

efekt země původu, spotřebitelský etnocentrismus, branding, kolové nápoje

Key words in English

COO effect, cnosumer ethnocentrism, branding, cola drinks

Authors

VESELÁ, J.

RIV year

2011

Released

19. 5. 2011

Publisher

EKONÓM

Location

Bratislava

ISBN

978-80-225-3200-6

Book

Aktuálne pohl'ady na konkurencieschopnosť a podnikanie. Nové výzvy

Pages from

539

Pages to

543

Pages count

5

BibTex

@inproceedings{BUT36828,
  author="Jitka {Veselá}",
  title="Národní prvek jako faktor posilující konkurenceschopnost podniku",
  booktitle="Aktuálne pohl'ady na konkurencieschopnosť a podnikanie. Nové výzvy",
  year="2011",
  pages="539--543",
  publisher="EKONÓM",
  address="Bratislava",
  isbn="978-80-225-3200-6"
}