Project detail

Vývoj hybridního železničního mostu resistentníhov záplavových územích

Duration: 01.01.2012 — 31.12.2014

Funding resources

Technologická agentura ČR - Program aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA

- whole funder (2012-03-12 - not assigned)

On the project

Cílem projektu je vyvinout železniční most a stanovit technické požadavky na doplňková opatření na trati tak, aby bylo výsledné řešení přitažlivé pro investory svou odolností, nízkou náročností na údržbu a schopností zvýšit bezpečnost a plynulost dopravy při situování mostu v záplavovém území. Nové myšlenky projektu spočívají zejména ve vývoji tvarově vhodné kompaktní konstrukce s extrémně stlačenou stavební výškou, která však vyhoví současným náročným technickým požadavkům.

Description in English
The project aims to develop a railway bridge and establish technical requirements for additional measures for railway track, so that the resulting solutions are attractive to investors, regards to its durability, low maintenance demands and the ability to increase safety and traffic flow at locating the bridge in the flood area. New ideas of the project lies mainly in the development of suitable compact design configuration with extremely depressed structure height, but always meet today’s dema

Keywords
železnice, mopst, záplavové území, povodeň

Key words in English
ailway- bridge- flood land- direct rail fastening

Mark

TA02030380

Default language

Czech

People responsible

Dráb Aleš, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcher
Plášek Otto, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcher
Simon Pavel, Ing., Ph.D. - principal person responsible

Units

Institute of Railway Structures and Constructions
- (2012-01-01 - 2014-12-31)
Institute of Water Structures
- (2014-01-01 - 2014-12-31)

Results

DRÁB, A.; SIMON, P.; HRDLIČKA, L.; ZVĚŘINA, V. A composite dowel bridge in the Czech Republic. Steel Construction, 2016, vol. 9, no. 3/2016, p. 191-199. ISSN: 1867-0520.
Detail

DRÁB, A.; HRDLIČKA, L.; SIMON, P.; PLÁŠEK, O.; ŠPANO, M.: Metodika; Metodika návrhu železničních mostů s rozpětím do 24 m s konstrukčním prostorem výrazně omezeným podcházející komunikací, dráhou nebo chováním vodního toku za povodňových situací. Hlavní řešitel projektu. (metodika certifikovaná uplatněná)
Detail