Detail projektu

Vývoj hybridního železničního mostu resistentníhov záplavových územích

Období řešení: 01.01.2012 — 31.12.2014

Zdroje financování

Technologická agentura ČR - Program aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA

- plně financující (2012-03-12 - nezadáno)

O projektu

Cílem projektu je vyvinout železniční most a stanovit technické požadavky na doplňková opatření na trati tak, aby bylo výsledné řešení přitažlivé pro investory svou odolností, nízkou náročností na údržbu a schopností zvýšit bezpečnost a plynulost dopravy při situování mostu v záplavovém území. Nové myšlenky projektu spočívají zejména ve vývoji tvarově vhodné kompaktní konstrukce s extrémně stlačenou stavební výškou, která však vyhoví současným náročným technickým požadavkům.

Popis anglicky
The project aims to develop a railway bridge and establish technical requirements for additional measures for railway track, so that the resulting solutions are attractive to investors, regards to its durability, low maintenance demands and the ability to increase safety and traffic flow at locating the bridge in the flood area. New ideas of the project lies mainly in the development of suitable compact design configuration with extremely depressed structure height, but always meet today’s dema

Klíčová slova
železnice, mopst, záplavové území, povodeň

Klíčová slova anglicky
ailway- bridge- flood land- direct rail fastening

Označení

TA02030380

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Simon Pavel, Ing., Ph.D. - hlavní řešitel
Dráb Aleš, doc. Ing., Ph.D. - spoluřešitel
Plášek Otto, doc. Ing., Ph.D. - spoluřešitel

Útvary

Ústav železničních konstrukcí a staveb
- spolupříjemce (01.01.2012 - 31.12.2014)
Ústav vodních staveb
- spolupříjemce (01.01.2014 - 31.12.2014)
Vladimír Fišer
- příjemce (01.01.2012 - 31.12.2014)

Výsledky

DRÁB, A.; SIMON, P.; HRDLIČKA, L.; ZVĚŘINA, V. A composite dowel bridge in the Czech Republic. Steel Construction, 2016, vol. 9, no. 3/2016, p. 191-199. ISSN: 1867-0520.
Detail

DRÁB, A.; HRDLIČKA, L.; SIMON, P.; PLÁŠEK, O.; ŠPANO, M.: Metodika; Metodika návrhu železničních mostů s rozpětím do 24 m s konstrukčním prostorem výrazně omezeným podcházející komunikací, dráhou nebo chováním vodního toku za povodňových situací. Hlavní řešitel projektu. (metodika certifikovaná uplatněná)
Detail