Organizační struktura

Odbor studijních záležitostí

Kompetence

Studijní oblast

  • akreditace bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů fakult VUT a vysokoškolských ústavů VUT,
  • koordinace přijímacího řízení v bakalářských, magisterských a doktorských studijních programech na fakulty VUT a vysokoškolské ústavy VUT,
  • koordinace uskutečňování bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů na fakultách VUT a vysokoškolských ústavech VUT, zejména jejich legitimitu a průběh ve vztahu k právním normám a akreditačním podmínkám,
  • rozvoj bakalářských a magisterských studijních programů v návaznosti na vytváření Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání,
  • záležitosti uchazečů o studium, studentů a zaměstnanců ve vztahu ke studijním záležitostem, řešení problémů studentů spojených se studiem,
  • nostrifikační řízení, uznávání studia absolvovaného na jiných vysokých školách,
  • přezkumná řízení v oblasti přijímacího řízení, v oblasti ukončení nebo přerušení studia, rozhodování o právech a povinnostech studentů,
  • koordinace přípravy, předkládání, uskutečňování a hodnocení projektů ve vzdělávací činnosti na úrovni VUT, přičemž jednotlivé typy projektů budou určeny samostatnou směrnicí rektora,
  • mimořádná stipendia rektora, ceny udělované studentům,
  • legislativní předpisy v oblasti studia, zejména Studijní a zkušební řád VUT, Stipendijní řád VUT, Disciplinární řád VUT a další předpisy související se studiem,
  • metodické vedení studijních oddělení fakult,
  • koordinace hodnocení kvality výuky,
  • agenda Disciplinární komise VUT,
  • agenda poplatků spojených se studiem,
  • agenda ubytovacích a sociálních stipendií,
  • administrace a organizace doktorských promocí,
  • metodické vedení tvorby těch modulů informačního systému VUT, které souvisí se studiem,
  • metodické vedení doktorského studia na fakultách a součástech,
  • mimořádná stipendia doktorandů za významné vědecké výsledky,
  • doklady o studiu a o absolvování studia.

Oblast spolupráce s aplikační sférou ve vzdělávání

  • zprostředkování pracovních příležitostí pro studenty, pomoc třetím osobám kontaktovat talentované studenty- Inkubátor talentů,
  • spolupráce s aplikační sférou ve vzdělávací činnosti,
  • záležitosti Rady pro průmyslovou spolupráci VUT v oblasti vzdělávání
  • klub absolventů - využití potenciálu absolventů VUT ve vzdělávacím procesu a ke zvýšení prestiže VUT.

ZODPOVĚDNOST ZA JEDNOTLIVÉ AGENDY

vedoucí

Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová

  • koordinace přijímacího řízení v bakalářských, magisterských a doktorských studijních programech na fakulty VUT a vysokoškolské ústavy VUT,
  • koordinace uskutečňování bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů na fakultách VUT a vysokoškolských ústavech VUT, zejména jejich legitimitu a průběh ve vztahu k právním normám a akreditačním podmínkám,
  • rozvoj bakalářských a magisterských studijních programů v návaznosti na vytváření Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání,
  • záležitosti uchazečů o studium, studentů a zaměstnanců ve vztahu ke studijním záležitostem, řešení problémů studentů spojených se studiem,
  • rozhodování o právech a povinnostech studentů,
  • koordinace přípravy, předkládání, uskutečňování a hodnocení projektů ve vzdělávací činnosti na úrovni VUT, přičemž jednotlivé typy projektů budou určeny samostatnou směrnicí rektora.
  • legislativní předpisy v oblasti studia, zejména Studijní a zkušební řád VUT, Stipendijní řád VUT, Disciplinární řád VUT a další předpisy související se studiem,
  • metodické vedení studijních oddělení fakult,
  • koordinace hodnocení kvality výuky,
  • metodické vedení tvorby těch modulů informačního systému VUT, které souvisí se studiem,
  • oblast spolupráce s aplikační sférou ve vzdělávání.

Ing. Věra Tošovská:

  • agenda spojená s poplatky za nadstandartní dobu studia,
  • doklady o absolvování studia pro účely OSSZ, ÚP,
  • administrativní podpora bakalářských a magisterských promocí pro všechny fakulty a ústav,
  • administrace a organizace doktorských promocí.

Ivona Tolarová:

  • druhopisy diplomů,
  • administrace ubytovacích stipendií,
  • administrace sociálních stipendií,
  • žádosti o mimořádná stipendia v tíživé životní situaci,
  • přezkumná řízení v oblasti přijímacího řízení,
  • podávání návrhů na Cenu Nadace Preciosa,
  • administrativní podpora bakalářských a magisterských promocí pro všechny fakulty a ústav,
  • administrace a organizace doktorských promocí.

Ing. Michaela Fojtová:

  • nostrifikační řízení, uznávání studia absolvovaného na jiných vysokých školách,
  • přezkumná řízení v oblasti ukončení a přerušení studia,
  • podávání návrhů na Cenu Josefa Hlávky, Cenu MŠMT a Cenu rektora při příležitostí promocí,
  • administrativní podpora bakalářských a magisterských promocí pro všechny fakulty a ústav,
  • administrace a organizace doktorských promocí.

Ing. Pavel Šmíra

  • akreditace bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů fakult VUT a vysokoškolských ústavů VUT,

Ing. Peregrina Štípová:

  • oblast spolupráce s aplikační sférou ve vzdělávání.

Kontaktní údaje

Odbor studijních záležitostí
Rektorát VUT
Antonínská 548/1, Veveří, 60200 Brno 2

Přehled častých čísel