Přístupnostní navigace

Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

VUT

Menu
  • Život na VUT Submenu
    • Atmosféra VUT
    • Prostory školy
    • Koleje
    • Stravování
    • Sport na VUT
    • Studentský život
    • Brno
  • Pro uchazeče Submenu
    • Proč na VUT
    • Studijní programy
    • Dny otevřených dveří
    • Celoživotní vzdělávání
    • Zpracování osobních údajů uchazečů o studium

    E-přihláška

  • Pro studenty Submenu
    • Předměty
    • Studijní programy
    • Poplatky za studium
    • Studijní předpisy
    • Studium a stáže v zahraničí
    • Stipendia
    • Sociální bezpečí
    • Závěrečné práce
    • Knihovny (externí odkaz)
    • Studium bez bariér
    • Uznání zahraničního vzdělání
    • Zpracování osobních údajů studentů
    • Podpora podnikání
  • Věda a výzkum Submenu
    • Věda a výzkum na VUT
    • Podpora excelence
    • Mezinárodní vědecká rada
    • Systém zajišťování kvality výzkumu
    • Výzkumné infrastruktury
    • Transfer znalostí
    • Open Science
    • Projekty
    • Projekty ze strukturálních fondů
    • Specifický výzkum
  • Spolupráce Submenu
    • Firemní spolupráce
    • Zahraniční spolupráce
    • Spolupráce se školami
    • Služby univerzity
    • Mezinárodní dohody
    • Univerzitní sítě
  • O univerzitě Submenu
    • Profil univerzity
    • Udržitelná univerzita
    • Bezpečná univerzita
    • Podnikavá univerzita / ContriBUTe
    • Kalendář akcí
    • Absolventi(externí odkaz)
    • Organizační struktura
    • Pracovní příležitosti (externí odkaz)
    • Úřední deska
    • Sociální bezpečí
    • Podpora a rozvoj zaměstnanců a studujících / HR Award
    • Pro média
    • Kontakty
    • Ochrana osobních údajů
    • Vyznamenání

    Fakulty

    • Fakulta stavební
    • Fakulta strojního inženýrství
    • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
    • Fakulta architektury
    • Fakulta chemická
    • Fakulta podnikatelská
    • Fakulta výtvarných umění
    • Fakulta informačních technologií

    Vysokoškolské ústavy

    • Ústav soudního inženýrství
    • Centrum sportovních aktivit
    • Středoevropský technologický institut (CEITEC VUT)

    Součásti

    • Centrum informačních služeb
    • Centrum vzdělávání a poradenství
    • Koleje a menzy
    • Nakladatelství VUTIUM
    • Ústřední knihovna
    • Rektorát
  • EN
  • Přihlásit se

    Přihlásit se

    • Web VUT
    • Intraportál
    • Studis
    • Teacher
    • Elearning
  • Hledat
  • EN

Zavřít

  1. VUT
  2. O univerzitě
  3. Aktuality
  4. Rozhodnutí č. 1/2020 v souvislosti s vývojem krizové situace v šíření koronaviru

Rozhodnutí č. 1/2020 v souvislosti s vývojem krizové situace v šíření koronaviru

Článek 1
Předmět úpravy

1. Členové krizového štábu VUT
a) Budou operativně dostupní a připraveni k účasti na svolaných jednáních krizového štábu
b) Zajistí spolehlivý a ověřovaný přenos informací a rozhodnutí krizového štábu k ostatním vedoucím zaměstnancům fakult a součástí.

2. Vedoucí zaměstnanci fakult a součástí
a) rozhodnou o naléhavých a nezbytných pracech a způsobu jejich zajištění dle povahy činnosti jednotlivých pracovišť a zajistí plnění úkolů pracovišť v nezbytném rozsahu;
b) zajistí svou operativní dostupnost na telekomunikačních zařízeních a budou připraveni operativně jednat a plnit opatření a pokyny vedení VUT a krizového štábu;
c) podle potřeby zajistí přítomnost svou nebo jim podřízených zaměstnanců na pracovišti pro zajištění naléhavých a nezbytných prací;
d) neprodleně zruší všechny plánované příjezdy osob ze zahraničí do odvolání;
e) zajistí zákaz pracovních cest zaměstnanců do zahraničí do odvolání;
f) sdělí režim omezeného rozvržení pracovní doby na podatelnách, sekretariátech děkana/ředitele fakult/součástí, studijních a zahraničních odděleních na sekretariát kvestora do 16.3.2020.

3. Naléhavé a nezbytné provozní činnosti a práce jsou
a) zajištění základního provozu objektů vč. ostrahy objektů a provozních funkcí objektů;
b) zajištění komunikace v listinné i elektronické formě, vč. organizace a provozu příslušných organizačních útvarů a zařízení, počítačových sítí, informačních systémů, spisové služby, vč. vnitřní „kufrové“ pošty apod.;
c) zajištění komunikace se státními a veřejnými úřady a institucemi, vč. poskytovatelů dotací apod.
d) Zajištění dalších úkolů vysoké školy s přihlédnutím k aktuální situaci.

4. Akademičtí, výzkumní a odborní pracovníci
Vedoucímu zaměstnanci fakulty/součásti se ukládá:
a) uplatnit „homeoffice“ v maximálně možném rozsahu; nastavení nezbytných výjimek určuje vedoucí pracovník fakulty/součásti.
b) u osob, které přijely a jsou již přítomny na VUT, upozornit na mimořádnou situaci a přijatá opatření – a doporučit návrat domů;
c) sdělit nově přijíždějícím osobám, jejichž příjezd již nebylo možné odvolat, a které požadují ubytování na kolejích, že jim bude poskytnuto ubytování na nezbytně nutnou dobu pro zajištění odjezdu, a to v režimu karantény.

5. Ostatní neakademičtí pracovníci, THP a dělnické profese
Vedoucímu zaměstnanci fakulty/součásti se ukládá:
a) Uplatnit „homeoffice“ v maximálně možném rozsahu; nastavení nezbytných výjimek určuje vedoucí pracovník fakulty/součásti.
b) Nastavit zaměstnancům režim omezeného rozvržení pracovní doby na pracovišti po nezbytně nutnou dobu za účelem řešení naléhavých a nezbytných pracovních/provozních úkolů, které nelze plnit mimo pracoviště. Zbytek pracovní doby bude ze strany zaměstnance plněn v režimu podle bodu 5a).
c) Sdělit nově přijíždějícím osobám, jejichž příjezd již nebylo možné odvolat, a které požadují ubytování na kolejích, že jim bude poskytnuto ubytování na nezbytně nutnou dobu pro zajištění odjezdu, a to v režimu karantény.

6. Studenti
a) Osobní přítomnost studentů v objektech fakult a ústavů VUT v souvislosti s jejich studiem je v současné době zakázána do 12.4.2020; studijní administrativa bude vyřizována výhradně elektronicky nebo poštou (např. potvrzení o studiu aj. budou na žádost studenta zasílána poštou).
b) Nově přijíždějící zahraniční studenti (jsou-li již přítomni) budou upozorněni na mimořádnou situaci a přijatá opatření a bude jim doporučen návrat domů.
c) Studenti na kolejích:
  • všem bude doporučeno opustit koleje;
  • nově přijíždějícím zahraničním studentům, kteří požadují ubytování na kolejích, bude poskytnuto ubytování na nezbytně nutnou dobu pro zajištění odjezdu, a to v režimu karantény; není-li odjezd zahraničních studentů možný, karanténa bude trvat minimálně po dobu 14 dní;
  • zakazuje se krátkodobé ubytovávání osob včetně studentů na kolejích;
  • ubytovaní mají povinnost kontaktovat v případě výskytu příznaků onemocnění oficiální určená místa a vedení KaM;
  • ubytovaní studenti mají povinnost dodržovat hygienická a bezpečnostní opatření a minimalizovat pobyt ve společných prostorách ubytování.
d) Informace studentům
  • Další informace o vývoji situace na VUT budou sděleny na webu VUT a fakult nejpozději do 25.3.2020.
  • Cílem VUT je, aby, byť v nouzovém režimu, bylo umožněno, řádné ukončení studia u studentů závěrečných ročníků a splnění všech studijních povinností u ostatních studentů.
7. Institucionální opatření
a) Areály a prostory, kde může vstupovat veřejnost, budou uzavřeny; opatření se netýká nájemců, kterým však bude doporučeno přiměřeně přizpůsobit provoz včetně dodržování bezpečnostních opatření.
b) Úkony přijímacího řízení s plánovaným konáním do 12.4.2020, u nichž je nezbytná osobní přítomnost uchazeče, budou přesunuty na pozdější termín; informace budou podány dodatečně.
c) Orgány vysoké školy budou jednat dle potřeby bez omezení se zohledněním aktuální situace.
d) Hygienická opatření a nákupy čistících a hygienických prostředků budou přizpůsobeny situaci.
e) Stravování v menzách bude zajištěno v omezeném režimu.

Článek 2
Závěrečná ustanovení

1. Tato vnitřní norma vstupuje v účinnost okamžikem vydání s výjimkou ustanovení 4a), 5a) a 5b), která vstoupí v účinnost nejpozději 16.3.2020.

prof. RNDr. Ing. Petr Štěpánek, CSc., dr. h. c. rektor
  • DOCXJmenování členů krizového štábu VUT.docx

Publikováno 13.03.2020 08:00
Odkaz https://www.vut.cz/vut/f19528/d196703

Život na VUT

  • Atmosféra VUT
  • Prostory školy
  • Koleje
  • Stravování
  • Sport na VUT
  • Studentský život
  • Brno

Pro uchazeče

  • Proč na VUT
  • Studijní programy
  • Dny otevřených dveří
  • Celoživotní vzdělávání
  • Zpracování osobních údajů uchazečů o studium
  • E-přihláška

Pro studenty

  • Předměty
  • Studijní programy
  • Poplatky za studium
  • Studijní předpisy
  • Studium a stáže v zahraničí
  • Stipendia
  • Sociální bezpečí
  • Závěrečné práce
  • Knihovny (externí odkaz)
  • Studium bez bariér
  • Uznání zahraničního vzdělání
  • Zpracování osobních údajů studentů
  • Podpora podnikání

Věda a výzkum

  • Věda a výzkum na VUT
  • Podpora excelence
  • Mezinárodní vědecká rada
  • Systém zajišťování kvality výzkumu
  • Výzkumné infrastruktury
  • Transfer znalostí
  • Open Science
  • Projekty
  • Projekty ze strukturálních fondů
  • Specifický výzkum

Spolupráce

  • Firemní spolupráce
  • Zahraniční spolupráce
  • Spolupráce se školami
  • Služby univerzity
  • Mezinárodní dohody
  • Univerzitní sítě

O univerzitě

  • Profil univerzity
  • Udržitelná univerzita
  • Bezpečná univerzita
  • Podnikavá univerzita / ContriBUTe
  • Kalendář akcí
  • Absolventi(externí odkaz)
  • Organizační struktura
  • Pracovní příležitosti (externí odkaz)
  • Úřední deska
  • Sociální bezpečí
  • Podpora a rozvoj zaměstnanců a studujících / HR Award
  • Pro média
  • Kontakty
  • Ochrana osobních údajů
  • Vyznamenání

Vysoké učení technické v Brně

Vysoké učení technické v Brně

Antonínská 548/1
602 00 Brno

www.vut.cz
vut@vutbr.cz

  • Facebook
  • Twitter logo Twitter
  • YouTube
  • Instagram
  • Threads logo Threads
  • LinkedIn
  • Spotify logo LinkedIn

Copyright © 2025 VUT

Prohlášení o přístupnosti
Informace o používání cookies

  • HR Award logo HR Award
Nahoru