Detail publikace

Komplexní přístup ke vzdělávání v oblasti navrhování konstrukcí na životnost

KOHOUTKOVÁ, A. TEPLÝ, B.

Originální název

Komplexní přístup ke vzdělávání v oblasti navrhování konstrukcí na životnost

Anglický název

Education in Durability of Structures : A Complex Approach

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Teorie v oblasti navrhování a hodnocení životnosti staveb ve vztahu k udržitelnému rozvoji a efektivnímu využívání energií se v posledních letech pozitivně projevila rozvojem progresivních metod, nových postupů a novými nástroji v řadě činností, nejenom technických, nýbrž i ekonomických, řídících, manažerských a dalších. Zatím však příslušné znalosti nejsou odborné komunitě natolik známy, aby tyto nástroje mohly být dostatečně efektivně využívány. Výuka na technických vysokých školách tyto skutečnosti respektuje jen omezeně - otázky životnosti se objevují v nabídce základních studijních programů jen v malém počtu předmětů, často jen okrajově, bez potřebné komplexnosti; také v kurzech celoživotního vzdělávání inženýrů to zatím není obsaženo. Tento článek vznikl ve snaze současnou situaci popsat a snad také přispět k jejímu zlepšení.

Anglický abstrakt

Advanced trends in assessment and design of buildings for durability, considering sustainability issues, are briefly described. They impact the technical, economic as well as management activities. The current university curricula do not reflect these trends to a suitable extent, the durability and service life questions should be treated in a more detailed and complex way.

Autoři

KOHOUTKOVÁ, A.; TEPLÝ, B.

Vydáno

3. 9. 2007

Nakladatel

ČVUT Praha

ISSN

1210-4027

Periodikum

Stavební obzor

Ročník

2007

Číslo

9

Stát

Česká republika

Strany od

261

Strany do

263

Strany počet

3

BibTex

@article{BUT44776,
  author="Alena {Kohoutková} and Břetislav {Teplý}",
  title="Komplexní přístup ke vzdělávání v oblasti navrhování konstrukcí na životnost",
  journal="Stavební obzor",
  year="2007",
  volume="2007",
  number="9",
  pages="261--263",
  issn="1210-4027"
}