Detail publikace

Vím, že nic nevím: Performativní přednášky a výpovědi

PISARIKOVA, J.

Originální název

Vím, že nic nevím: Performativní přednášky a výpovědi

Český název

Vím, že nic nevím: Performativní přednášky a výpovědi

Typ

kapitola v knize

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Publikace je souborem textů o umění a učení performance. Výběr autorů vychází z okruhu umělců - performerů, pedagogů, kteří tuto disciplínu učí na uměleckých a umělecko-výchovných školách a teoretiků, kteří performativní aspekty v umění mapují nebo je zkoumají v rámci doktorských studií. Základ tvoří příspěvky pronesené na konferenci Akce a reakce, která proběhla na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve dnech 24. a 25. října 2013. Příspěvky se zabývají performativitou ve vizuálním umění a výukou performance na uměleckých školách vizuálního zaměření. Jedná se o pokus ustanovit oborovou diskusní platformu, jež může následně vstoupit do interdisciplinárního dialogu s názorovými pozicemi divadelní, taneční, hudební, případně jazykové performance. Texty zkoumají posun od existenciální, ritualizované performance 60. let k analytickým (post)produ kčním performativním strategiím a zrcadlí rozdílné pozice svých autorů.

Český abstrakt

Publikace je souborem textů o umění a učení performance. Výběr autorů vychází z okruhu umělců - performerů, pedagogů, kteří tuto disciplínu učí na uměleckých a umělecko-výchovných školách a teoretiků, kteří performativní aspekty v umění mapují nebo je zkoumají v rámci doktorských studií. Základ tvoří příspěvky pronesené na konferenci Akce a reakce, která proběhla na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve dnech 24. a 25. října 2013. Příspěvky se zabývají performativitou ve vizuálním umění a výukou performance na uměleckých školách vizuálního zaměření. Jedná se o pokus ustanovit oborovou diskusní platformu, jež může následně vstoupit do interdisciplinárního dialogu s názorovými pozicemi divadelní, taneční, hudební, případně jazykové performance. Texty zkoumají posun od existenciální, ritualizované performance 60. let k analytickým (post)produ kčním performativním strategiím a zrcadlí rozdílné pozice svých autorů.

Klíčová slova

umění, performance, edukace

Rok RIV

2015

Vydáno

15.12.2015

Nakladatel

Univerzita Palackého

Místo

Olomouc

ISBN

978-80-244-4619-6

Kniha

Akce a reakce. Performativní aspekty v současném umění a umělecké výchově

Číslo edice

1

Strany od

77

Strany do

87

Strany počet

10

Dokumenty

BibTex


@inbook{BUT122987,
  author="Jana {Písaříková}",
  title="Vím, že nic nevím: Performativní přednášky a výpovědi",
  annote="Publikace je souborem textů o umění a učení performance. Výběr autorů vychází z okruhu umělců - performerů, pedagogů, kteří tuto disciplínu učí na uměleckých a umělecko-výchovných školách a teoretiků, kteří performativní aspekty v umění mapují nebo je zkoumají v rámci doktorských studií. Základ tvoří příspěvky pronesené na konferenci Akce a reakce, která proběhla na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve dnech 24. a 25. října 2013. Příspěvky se zabývají performativitou ve vizuálním umění a výukou performance na uměleckých školách vizuálního zaměření. Jedná se o pokus ustanovit oborovou diskusní platformu, jež může následně vstoupit do interdisciplinárního dialogu s názorovými pozicemi divadelní, taneční, hudební, případně jazykové performance. Texty zkoumají posun od existenciální, ritualizované performance 60. let k analytickým (post)produ  kčním performativním strategiím a zrcadlí rozdílné pozice svých autorů.",
  address="Univerzita Palackého",
  booktitle="Akce a reakce. Performativní aspekty v současném umění a umělecké výchově",
  chapter="122987",
  howpublished="print",
  institution="Univerzita Palackého",
  year="2015",
  month="december",
  pages="77--87",
  publisher="Univerzita Palackého",
  type="book chapter"
}