Detail publikace

Optimalizace časování ventilového bloku s využitím algoritmu diferenciální evoluce

PANÁČEK, T. KLAPKA, M. NĚMEC, Z.

Originální název

Optimization of valve manifold timing sequence using differential evolution algorithm

Český název

Optimalizace časování ventilového bloku s využitím algoritmu diferenciální evoluce

Anglický název

Optimization of valve manifold timing sequence using differential evolution algorithm

Typ

článek ve sborníku

Jazyk

en

Originální abstrakt

The present article deals with time optimization of the valve manifold by differential evolution algorithm. The adjustable valve manifold is a part of the experimental energy regeneration circuit for heavy vehicles with hydrostatic drive. The optimization process is based on a numerical model of the experimental rig, which is a scaled model of the real hydrostatic drive of the heavy vehicle.

Český abstrakt

Článek se zabývá optimalizací ventilového bloku s využitím algoritmu diferenciální evoluce. Nastavitelný ventilový blok je součástí experimentální stanice pro výzkum rekuperace hydraulické energie u těžkých vozidel s hydrostatickým pohonem. Proces optimalizace je založen na numerickém modelu experimentální stanice, která je zároveň zmenšeným modelem hydrostatického pohonu reálného těžkého vozidla.

Anglický abstrakt

The present article deals with time optimization of the valve manifold by differential evolution algorithm. The adjustable valve manifold is a part of the experimental energy regeneration circuit for heavy vehicles with hydrostatic drive. The optimization process is based on a numerical model of the experimental rig, which is a scaled model of the real hydrostatic drive of the heavy vehicle.

Rok RIV

2014

Vydáno

12.05.2014

Nakladatel

Institute of Termomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic

Místo

Prague

ISBN

978-80-214-4871-1

Kniha

Engineering mechanics 2014, Book of full texts

Edice

1

Číslo edice

1

Strany od

468

Strany do

471

Strany počet

4