Detail předmětu

Tanec - Párové latino

CESA-TV-PARLATAk. rok: 2015/2016

Kurz tvoří výuka karibských a latinsko-amerických tanců: Salsa Cubana, Salsa Linea, Bachata, Rueda de Casino, Single Salsa, Mambo, Zouk, Merengue, Argentinské latino, ....
Seznámení se základními tanečními prvky a následná vazba do krokových a pohybových sekvencí v páru. Zvládnutí jednoduchých choreografiích pod vedením instruktora. Možnost konzultace jak vyučovat párové lekce.

Jazyk výuky

čeština

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Realizace studenta ve zvoleném sportu, vytvoření kladného vztahu k pohybové aktivitě, rozšířené taneční vzdělání, zvládnutí základních tanečních latino stylů. Lektorské dovednosti a znalosti.

Prerekvizity

Znalosti a dovednosti na středoškolské úrovni předmětu tělesná výchova.
Z organizačních důvodů je lepší mít stálého tanečního partnera od začátku kurzu. S sebou sportovně-taneční obuv a oděv, ručník a pití. ZÁKAZ POUŽÍVÁNÍ SPOLEČENSKÉ OBUVI S PODPATKY (není akceptována ani obuv s chrániči).

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Skupinová výuka. Praktické osvojování spojené s doplňujícím teoretickým výkladem.

Způsob a kritéria hodnocení

Zápočet – aktivní účast ve výuce. Povoleny 2 neomluvené absence.

Osnovy výuky

1. BOZP, výukový plán, podmínky pro udělení zápočtu; úvodní lekce
2. Úvodní informace + SALSA vazba 4x mambo 4 salsa, 3x mambo otočka Ž 4x salsa, 3x mambo Sobrero
3. SALSA: Setenta Moderna , BACHATA: vazba – 4 stranou, 4 od sebe k sobě, 8 na místě
4. SALSA: Setenta Moderna, BACHATA: vazba – 4 stranou, ouško do náruče
5. SALSA: Tunel, BACHATA: 4 stranou, 3 od sebe k sobě, vlna zpět
6. SALSA: Pulpo, Rueda de Casino
7. SALSA: Linea, Tango Argentino: základní 8 krok, ochos (s doprovodem + paráda)
8. SALSA: Linea II. Merengue
9. SALSA: ALSombrero, Rueda de Bachata
10. SALSA: Zmije, Latino akrobacie
11. SALSA: Setenta, Salsa footwork
12. SALSA: Pepo, Latino akrobacie
13. OPAKOVÁNÍ; zápočet

Učební cíle

Kompenzace jednostranného sedavého zaměstnání, rozvoj a zlepšení pohybových schopností a tanečních dovedností, rozvoj koordinačních schopností, rozvoj senzorického vnímání a tím zvládnutí choreografie daného stylu, dovednosti vázané na rytmus hudby.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Pravidelná účast na lekcích formou prezenční listiny. Povoleny 2 neomluvené neúčasti . Nahrazení možné po domluvě v ostatních lekcích garanta předmětu / lektora kurzu.
Tančí se ve sportovní obuvi, která je šetrná pro povrchy (možno tančit bosky).
Další možnost náhrady v blokové výuce, na kurzech a sportovních akcích CESA ( Den sportu, Vánoční hry...).

Doporučené volitelné složky programu

Další taneční kurzy CESA (street dance, dance-fitness, ...). Taneční a pohybové soustředění. Instruktorská praxe v reálné lekci. Sportovní akce dle aktuální nabídky v Kalendáři www.cesa.vutbr.cz.

Základní literatura

(1) ŠIMBEROVÁ, Dagmar - SKOTÁKOVÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Lenka - HEDBÁVNÝ, Petr. Teorie tance [online]. 1 vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009 [cit. 2015-12-14]. Elportál. Dostupné z: . ISSN 1802-128X. (CS)
(2) Latin Dance Study Guide Martin Blais (CS)
3) NELSON, Arnold G a Jouko KOKKONEN. Strečink na anatomických základech. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 143 s. Sport extra. ISBN 978-80-247-2784-4. (CS)

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení z TV

12 hod., povinná

Vyučující / Lektor