Autor práce: Ing. Michal Havlíček
Ak. rok: 2020/2021
Vedoucí: Ing. Rostislav Huzlík, Ph.D.
Oponent: Ing. Daniel Zuth, Ph.D.
Abstrakt:Tato bakalářská práce se zabývá možností analýzy signálu na platformě Arduino, vytvořením programu, pomocí kterého je možné v rámci signálu provést výpočet střední hodnoty, efektivní hodnoty a Fourierovy transformace a tyto výsledky přenese do počítače. Rovněž se zabývá testováním vytvořeného programu a zhodnocením možných omezení při využití platformy Arduino.
Klíčová slova:Platforma Arduino, analýza signálu, střední hodnota, efektivní hodnota, Arduino IDE, FFT
obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
znamkaBznamka
Student seznámil členy komise se svou závěrečnou prací na téma „Možnosti analýzy signálu na platformě Arduino“:
Arduino, Tvorba programů, Vzorečky, Střední hodnota, Výsledky testování programu DC, Efektivní hodnoty, Výsledky testování programu RMS, FFT, Výsledky testování programu FFT, Výstup pro praxi.
Student bez váhání odpověděl na otázky oponenta.
Otátky členů komise:
Jaký je matematický význam FFT?
Naznačte frekvenční obraz sinusového průběhu.
Jaké využití v praxi může mít Vámi vytvořené zařízení?
Student odpovídal na otázky komise se střídavými úspěchy.
Kvalita, spolehlivost a bezpečnost (B-KSB)
doc. Ing. Róbert Jankových, CSc. (předseda)
doc. Ing. Petr Blecha, Ph.D., FEng. (místopředseda)
doc. Dr. Ing. Daniel Prostredník, CSc. (člen)
Ing. Tomáš Marek, Ph.D. (člen)
Ing. Jan Šrámek, Ph.D. (člen)
Student se v rámci své práce zabýval návrhem algoritmů pro zpracování signálů na platformě Arduino. Student pracoval velice samostatně podle pokynů vedoucího práce se zájmem o téma a splnil všechny body zadání. Výstupem práce jsou programy pro výpočet střední hodnoty, efektivní hodnoty a Fourierovy transformace signálů. Grafická a stylistická úroveň práce obsahuje řadu chyb. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium hodnocení |
Známka |
Splnění požadavků a cílů zadání |
A |
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod |
B |
Vlastní přínos a originalita |
B |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry |
C |
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii |
B |
Logické uspořádání práce a formální náležitosti |
B |
Grafická, stylistická úprava a pravopis |
D |
Práce s literaturou včetně citací |
B |
Samostatnost studenta při zpracování tématu |
B |
Zobrazit víceZnámka navržená vedoucím: B
Práce se zabývá problematikou zpracování signálu na nízkonákladovém HW a to platformy Arduino. Samotný text je víceméně rovnoměrně rozdělen na teoretickou a praktickou část a součástí práce jsou i vytvořené ukázky, které mohou být využity například ve výuce. Práce ovšem obsahuje mnoho neúplných vět, překlepů a gramatických chyb. Student používá ne vždy správnou terminologii a v určitých oblastech jsou vyvozovány špatné závěry, které pramení v zanedbávání podstatných vlivů. A také jsou použité nevhodné programovací metody jako například zacyklení programu a podobně. Praktický výstup, tzn. vytvořené programy, je plně funkční.
Kritérium hodnocení |
Známka |
Splnění požadavků a cílů zadání |
A |
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod |
B |
Vlastní přínos a originalita |
C |
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry |
C |
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii |
B |
Logické uspořádání práce a formální náležitosti |
C |
Grafická, stylistická úprava a pravopis |
D |
Práce s literaturou včetně citací |
C |
Otázky k obhajobě:
- V práci několikrát zmiňujete, že nějaký procesor je výkonnější, rychlejší a podobně, nicméně nikde není uvedeno, jak konkrétně jsou jednotlivé procesory výkonné. Uveďte tabulku vámi zmiňovaných a používaných procesoru, kde porovnáte jejich výkon (nikoliv rychlost).
- V kap. 2.1 zmiňujete, že „desky pracují na frekvenci 16 MHz.“ Ale např. výrobce udává u ATmega328 frekvenci až 20 MHz. Vysvětlete, na čem tato frekvence závisí, co ovlivňuje a zda ji lze měnit a proč.
- Všechny vaše vývojové diagramy neodpovídají programům a slovní vysvětlení plně nevystihuje ani jednu možnost a obsahuje nejasnosti. Například nejjednodušší vývojový diagram na obr. 9 říká, že se chod programu dostane na začátek smyčky loop() pouze po „Přepočet hodnot na volty“ a navíc má tento blok dva výstupy bez vstupní podmínky, což by značilo paralelní chod programu, chyba je také už u prvního větvení atd.. Opravte prosím tento diagram, aby plně vystihoval Váš program na obrázku 8.
Zobrazit víceZnámka navržená oponentem: C
Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová