Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail oboru
FSIZkratka: D-KPIAk. rok: 2019/2020Zaměření: Automobilní a dopravní inženýrství
Program: Stroje a zařízení
Délka studia: 4 roky
Akreditace od: 1.1.1999Akreditace do: 31.12.2020
Profil
Tento obor připravuje studenty na samostanou tvůrčí práci v konstrukční praxi a klade důraz na komplexní znalosti, integrování poznatků vědy, techniky a také umění v procesu projektování. Studenti , kteří se soustředí na problémy oblasti procesního inženýrství, jsou vedeni k samostatnosti při řešení vývoje, optimálního vedení, efektivního navrhování a projekce procesů v různých průmyslových oblastech.
Garant
prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D.
Vypsaná témata doktorského studijního programu
Cílem doktorské práce je výzkum a vývoj metod vhodných pro popis akustické energie při neustáleném proudění tekutin v oběžných kolech turbodmychadel. Výzkumné činnosti zahrnují sestavení fyzikálního popisu, návrh diskretizačních přístupů a vývoj numerických metod pro řešení daného fyzikálního problému. Předpokládá se využití komerčních softwarových prostředků (např. ANSYS, ADAMS, ACTRAN atd.) a tvorba nových dílčích programů v programovacích jazycích (Python, Matlab, Fortran nebo C). Výsledky budou ověřeny pomocí technických experimentů v bezdozvukové komoře a na specializovaném experimentálním stavu. Práce bude podpořená společnostmi Garrett Advancing Motion. V průběhu studia se předpokládá úzká spolupráce s průmyslovým partnerem a reálné uplatnění výsledků práce. Součástí studia jsou dlouhodobá stáž na světově významném výzkumném pracovišti v zahraničí, pravidelná účast na mezinárodních konferencích v oboru a publikace v časopisech. Studium bude podpořeno pracovním úvazkem s finančním ohodnocením ve výši srovnatelné s průmyslem. Další informace ke studiu: http://www.iae.fme.vutbr.cz/studium-doktorske
Školitel: Novotný Pavel, prof. Ing., Ph.D.
Téma je změřeno na vývoj moderního měřicího systému postaveného na moderním hardware a software. Zejména se jedná o využítí možnosti realtimových měření a ukládání dat.
Školitel: Štětina Josef, prof. Ing., Ph.D.
Cílem práce je vytvořit matematicé modely motocyklu, které budou sloužit k analýze jízdních stavů na základě simulací nebo měřených signálů. Dalším cílem je sestavit měřicí systém pro snímání jízdní dynamiky motocyklů.
Školitel: Porteš Petr, doc. Ing., Ph.D.
Cílem práce je vytvořit matematický model tlumiče využitelného pro simulace dynamiky vozidla, se strukturou parametrů snadno identifikovatelných pomocí dynamometru.
Úkolem bude vytvořit matematický 3D model pro řešení úloh vedení tepla s vnitřními zdroji s velkým stupněm nelineárního chování a dále vytvořený model verifikovat v laboratorních podmínkách. Vytvořené modely budou uplatněny pro řešení silentbloků, pružných uložení motorů.
Cílem práce jsou algoritmy a postupy vhodné pro optimalizaci konstrukčních a provozních parametrů turbodmychadel vedoucí ke snížení mechanických ztrát. Činnosti zahrnují vhodný popis fyzikální podstaty vzniku ztrát mazacím systému, výzkum optimalizačních metod a aplikaci na reálná turbodmychadla. Předpokládá se využití komerčních softwarů (CFX, ANSYS) a tvorba vlastních algoritmů v programovacích jazycích (Python, Matlab, Fortran nebo C++). Výsledky budou ověřeny pomocí technických experimentů na specializovaném experimentálním stavu. Práce bude podpořená společnostmi Garrett Advancing Motion a PBS Turbo. V průběhu studia se předpokládá úzká spolupráce s průmyslovým partnerem a reálné uplatnění výsledků práce. Součástí studia jsou dlouhodobá stáž na světově významném výzkumném pracovišti v zahraničí, pravidelná účast na mezinárodních konferencích v oboru a publikace v časopisech. Studium bude podpořeno pracovním úvazkem s finančním ohodnocením ve výši srovnatelné s průmyslem. Další informace ke studiu: http://www.iae.fme.vutbr.cz/studium-doktorske
Cílem je pomocí simulačních nástrojů optimalizovat celé hnací ústrojí tj. spolupráce spalovacího motoru s převodovkou i diferenciály pro závodní automobile 4x4. Předpokládá se využití GT-Suilte, Matlab/Simulink a Labview.
Cílem je pomocí simulačních nástrojů optimalizovat spolupráci spalovacího motoru s alternativními pracovními cykly s elektrickým pohonem . Předpokládá se využití GT-Suilte, Matlab/Simulink a Labview.
Hlavním úkolem bude navrhnout různé metody stabilizace teplot výfukového potrubí za turbodmychadlem s cílem optimalizace práce katalyzátorů a dalších opatření za motorem. Pro optimalizaci se předpokládá využití GT-Suite a dalších simulačních nástrojů.
Práce je zaměřená na tvorbu matematických modelů a metod měření pro účely predikce teploty a tlaku vzduchu v pneumatikách během jízdy vozidla.
Cílem doktorské práce je výzkum a vývoj metod vhodných pro analýzu vibrací a hluku s následným uplatněním v reálných aplikacích. Výzkumné činnosti zahrnují vývoj algoritmů pro vyhodnocení vibrací a hluku vozidel, pohonných jednotek a hnacích traktů. Předpokládá se využití komerčních softwarových prostředků (např. ANSYS, ADAMS, ACTRAN atd.) a tvorba nových dílčích programů v programovacích jazycích (Python, Matlab, Fortran nebo C++). Výsledky budou ověřeny pomocí technických experimentů na specializovaném experimentálním stavu a v konkrétních aplikacích. V průběhu studia se předpokládá úzká spolupráce s průmyslovým partnerem a reálné uplatnění výsledků práce. Součástí studia jsou dlouhodobá stáž na světově významném výzkumném pracovišti v zahraničí, pravidelná účast na mezinárodních konferencích v oboru a publikace v časopisech. Studium bude podpořeno pracovním úvazkem s finančním ohodnocením ve výši srovnatelné s průmyslem. Další informace ke studiu: http://www.iae.fme.vutbr.cz/studium-doktorske
Disertační práce je zaměřena na výpočtové modelování pryžových spojek s textilními vlákny, vibroakustický projev spojovaných komponent, a validaci výpočtových modelů.
Školitel: Píštěk Václav, prof. Ing., DrSc.
Studijní plán oboru není zatím pro tento rok vygenerován.