Detail předmětu

Týmové dovednosti

CESA-TV-TYDOAk. rok: 2023/2024

Teoreticko-praktická výuka s náplní praktických metod pro využití týmových dovedností v prostředí firmy nebo sportovního či zájmového klubu. Klíčovou determinantou předmětu je seznámit studenty se základními znalostmi z problematiky teambuildingu a rozšířit tyto poznatky o moderní přístupy z manažerského prostředí, které umožní studentům lépe reagovat na aktuální poptávku po znalostech týmové spolupráce. Díky implementaci aktuálních prostupů a metod lze efektivněji dosahovat vytyčených cílů řešením úkolů prostřednictvím týmové spolupráce.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

1

Vstupní znalosti

Znalosti na úrovni středoškolského učiva.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zápočet na základě aktivní účasti ve výuce, tj. pravidelná docházka s evidencí v prezenční listině (jsou povoleny 2 neomluvené účasti). V souladu se Směrnicí č.17/2019 K výuce tělesné výchovy je předmět hodnocen jedním kreditem.

Pravidelná docházka s evidencí v prezenční listině, povoleny 2 neomluvené absence, omluvenky ústně na absence dopředu přímo ve výuce nebo emailem předem nejpozději však do 24,0 hodin po termínu výuky.

Nahrazování hodin po dohodě s vyučujícím pouze v jeho hodinách. 

 

 

 




Učební cíle

Klíčovou determinantou předmětu je seznámit studenty se základními znalostmi z problematiky teambuildingu a rozšířit tyto poznatky o moderní přístupy z manažerského prostředí, které umožní studentům lépe reagovat na aktuální poptávku po znalostech týmové spolupráce.
Na konci tohoto předmětu student bude:
- znát skupinovou dynamiku a používat zásady při řešení problémů v týmu v rámci vývoje týmové spolupráce,
- znát jednoduché přístupy pro řešení krizí v týmu, umět reagovat na komunikační nesrovnalosti
- umět sestavit řešitelský tým dle zásad a zákonitostí personálního managementu,
- umět odhalit skryté sociální role, které zpomalují práci týmu,
- bude schopen pomocí dostupných prostředků přispívat k revitalizaci týmů.


Absolventi předmětu Týmové dovednosti budou znát skupinovou dynamiku, její pravidla a zásady budou schopni uplatnit v praxi, budou znát zásady při řešení problémů v týmu v rámci vývoje týmové spolupráce, budou znát jednoduché přístupy pro řešení krizí v týmu, budou umět sestavit řešitelský tým dle zásad a zákonitostí personálního managementu, budou umět odhalit skryté sociální role, které zpomalují práci týmu, a budou schopni pomocí dostupných prostředků přispívat k revitalizaci týmů.

Základní literatura

Birch, P. (2005). Koučování. Brno: CO Booksa.s (CS)
Payne, V. (2007). Teambuilding worskshop. Brno: Computer Press. (CS)
Řezáč, J. (1998). Sociální psychologie. Brno, Paido. (CS)
Zahrádková, I. (2006). Teambuilding. Praha: Portál. (CS)
ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, B. (2010). Rétorika. Vážnost mluveného slova. Praha: Grada (CS)
HRONÍK, F. (2008). Manažerská integrita. Brno: Computer Press (CS)
HANUŠ, R. (2007). Vybrané kapitoly ke komunikačním dovednostem. Olomouc: Hanex (CS)
BLAHUTKOVÁ, M. et al. (2017). Psychomotorika pro tebe. Brno: CERM s. r. o. (CS)

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení z TV

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor