Detail předmětu
Marketing
FP-marPDAk. rok: 2020/2021
Marketingový přístup k podnikání je nezbytným předpokladem pro zajištění dlouhodobé prosperity firem v tržní ekonomice. Znalost a uplatnění marketingu tak představuje jeden z pilířů úspěšně se rozvíjející firmy. Obsahem předmětu Marketing je objasnění řady důležitých pojmů a postupů z této oblasti, spojených s analýzou postavení firmy na trhu, s analýzou zákazníků, jejich segmentací, s problematikou tvorby a uplatnění prvků marketingového mixu apod.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
2. Testopísemka - v elearningu v uvedeném termínu, lze získat maximálně 20 bodů a není náhradní termín a ani stanovený minimální počet bodů.
3. Týmový projekt - na začátku semestru bude studentům zadán praktický týmový projekt, jehož splnění bude ohodnoceno 20 body pro každého člena týmu.
Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení minimálně 30 bodů v průběhu semestru z max. 50 bodů. Po udělení zápočtu (tzn. min. 30 bodů) se může student přihlásit ke zkoušce.
Zkouška je písemná s otevřenými otázkami na 50 bodů, celkem tedy maximum za předmět je 100 bodů.
Osnovy výuky
2. Prvky marketingového mixu (výrobek, cena, distribuce, komunikace)
3. Uplatnění marketingu v různých oblastech (služby, neziskový sektor, profesionální a amatérský sport) apod.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
KOTLER, P.: MARKETING MANAGEMENT. 14. VYDÁNÍ. PRAHA, MANAGEMENT PRESS, 2013 (CS)
Doporučená literatura
KARLÍČEK, M. ZÁKLADY MARKETINGU. PRAHA: GRADA, 2013.
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
- Analýza marketingového prostředí.
- Segmentace.
- Marketingový mix.
- Význam obalu.
- Marketing služeb.
- Komunikační mix a příklady inovativních marketingových kampaní.
- Aktuální trendy v marketingu.
- Testopísemka.
- Prezentace studentů: Týmový projekt.
- Zápočet.
Elearning