Detail předmětu
Elektronické obchodování
FP-EOAk. rok: 2020/2021
Předmět je zaměřen na oblasti:
Základního pojmového aparátu – systémů a modelů obchodu a elektronického obchodu,
Modelování elektronického obchodu,
Projektování elektronického obchodu,
Strategického řízení elektronického obchodu a bezpečnosti vybraných komponentů elektronického obchodování firem.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Při hodnocení menším než 70 bodů je studentem zpracován a prezentován v novém termínu další zadaný úkol s ohodnocením max.50 bodů. Pro úspěšné udělení zápočtu je nezbytné získání min.70 bodů ze všech prací.
Požadavky ke zkoušce: student předloží zpracovanou seminární práci podle vzoru při písemné zkoušce. Zásadním požadavkem je aktivní znalost studenta práce s PC tj. vyhledávání zadaných informací na internetu, zvládnutí látky z přednášek a dostupné literatury.
Osnovy výuky
Obchod a elektronické obchodování.
Modely elektronického obchodu.
Modelování elektronického obchodu.
Vlastnosti elektronického obchodu.
Strategické řízení firmy a elektronický obchod.
Bezpečnost elektronického obchodu.
Projektování elektronického obchodu.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
DOUCEK, P. Manažerské informační systémy a jejich ekonomika, VŠE, Praha 2002, ISBN 80-245-0412-X
DVOŘÁK, J.Elektronický obchod. MSD s.r.o. Brno: Ing. Zdeněk Novotný, CSc - Brno, 2002, 116 s.. ISBN 80-214-2236-X (a elektronické verze skript 2005 a 2007)
GRUBLOVÁ, E. aj. Internetová ekonomika, 1. vyd. Ostrava: Repronis, 2002. ISBN 80-7329-006-6.
POUR, J. Informační systémy a elektronické podnikání, VŠE Praha 2003, ISBN 80-245-0227-5
SHIM, JAE K.. The international handbook of electronic commerce; Chicago: Glenlake Publishing : Fitzroy Dearborn, 2000; 309 s.; ISBN 1888998865
Doporučená literatura
DOUCEK, PETR, BÉBR, RICHARD Manažerské informační systémy a jejich ekonomika, VŠE, Praha 2002, ISBN 80-245-0412-X
DVOŘÁK, J. Elektronický obchod. MSD s.r.o. Brno: Ing. Zdeněk Novotný, CSc - Brno, 2002, 116 s. ISBN 80-214-2236-X
FRIMMEL, M. Elektronický obchod/právní úprava, Prospektrum, Praha 2002, ISBN 80-7175-114-6
FRIMMEL, MARTIN; Elektronický obchod/právní úprava, Prospektrum, Praha 2002, ISBN 80-7175-114-6
KOISUR, D. Elektronická komerce, principy a praxe. 1.vyd. Praha: Computer Press, 1998. 276s. ISBN 80-7226-097-9.
POUR, JAN Informační systémy a elektronické podnikání, VŠE Praha 2003, ISBN 80-245-0227-5
PŘÁDKA, M., KALA J. Elektronické bankovnictví, 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-328-5.
RYBKA, M., MALÝ, O. Jak komunikovat elektronicky, 1. vyd. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0208-8.
TONDR, L. Podnikáme s Internetem, 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-729-9.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Získání základní orientace v trendech elektronického obchodování.
Získání znalostí v projektování a optimalizaci vybraných segmentů na modelech elektronického obchodování.
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Získání základní orientace v trendech elektronického obchodování.
Získání znalostí v projektování a optimalizaci vybraných segmentů na modelech elektronického obchodování.
Včasné zpracování seminární práce a její prezentace.
Obchod a elektronické obchodování.
Modely elektronického obchodu.
Modelování elektronického obchodu.
Vlastnosti elektronického obchodu.
Strategické řízení firmy a elektronický obchod.
Bezpečnost elektronického obchodu.
Projektování elektronického obchodu.