Detail předmětu
Modulový specializovaný ateliér M4
FA-A4Z2Ak. rok: 2020/2021
Ateliérová tvorba je hlavním a nosným prostředkem výuky architektury. Je založena na metodě „learning by doing“ tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Je vedena dialogem pedagoga a studenta nad rozpracovaným projektem. Tematicky odpovídá modulu, do kterého se student zapsal na začátku studia v MSP „Architektura a urbanismus“.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Absolvováním předmětu, odevzdáním celého kompletu samostatně vypracovaného projektu nebo teoretické práce, prokáže student všestrannou orientaci v problematice zvoleného tématu svoji připravenost využít získané teoretické a praktické dovednosti dosavadního studia a umí je konceptuálně uplatnit při architektonickém i urbanistickém navrhování.
Prerekvizity
Předpokladem k úspěšnému zvládnutí předmětu je absolvování předmětů předešlého studia, které zvýrazňují logiku a hierarchii nezbytných informací a zkušeností pro práci tvůrčího architekta.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT
Způsob a kritéria hodnocení
Ateliér může být ukončený, jestliže student průběžně pracuje na zadání projektu, konzultuje projekt se svým vedoucím práce, specializovanými odborníky z praxe a zástupci veřejné správy. Povinně předkládá a prezentuje svou práci na veřejných kritikách v předem stanovených termínech, zadanou práci odevzdá úplnou a v termínu.
Osnovy výuky
Semestr je rozdělen do časových úseků vymezených konání kritických diskusí nad rozpracovaným projektem, kterých se účastní kromě všech studentů a učitelů i pozvaní specialisté.
Učební cíle
Cílem předmětu je vypracovat ateliérový projekt – architektonickou studii podle zadání, které tematicky odpovídá modulu, do kterého se student zapsal na začátku studia v MSP „Architektura a urbanismus“.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Práce na ateliérovém projektu probíhá v délce 13 týdnů formou konzultací pedagoga a studenta. Konzultacím je vyhrazen čas a místo v rozvrhu. Zmeškanou omluvenou výuku je možné nahradit individuálně po dohodě s vedoucím práce.
Základní literatura
NEUFERT, Ernst. Navrhování staveb: zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebníky, vyučující i studenty. 2. české vyd., (35. něm. vyd.). Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901-4866-2.
Odborné architektonické časopisy a literatura doporučená vedoucím práce k zadanému tématu
Soubor norem ČSN, předpisů a vyhlášek k danému zadání
Odborné architektonické časopisy a literatura doporučená vedoucím práce k zadanému tématu
Soubor norem ČSN, předpisů a vyhlášek k danému zadání
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Ateliér
286 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor