Detail předmětu
Spolehlivost stavebních konstrukcí (1)
FAST-D31Ak. rok: 2019/2020
Úvod do teorie spolehlivosti, vysvětlení „spolehlivostního“ pozadí norem pro navrhování (např. Eurocode), odolnost konstrukce a vliv zatížení jako dvě nezávisle proměnné, mezní stavy a filosofie jejich návrhu podle normy EN1990, teoretická pravděpodobnost poruchy, podmínky spolehlivosti, rezerva spolehlivosti, index spolehlivosti, numerické simulační metody Monte Carlo, Latine Hypercube Sampling, Importace Sampling, základní metody analýzy nevyrovnanosti pravděpodobnosti poruchy návrhu konstrukce podle norem pro navrhování, základní metody statistické, citlivostní analýzy a pravděpodobnostní analýzy v aplikaci na navrhování ocelových konstrukcí.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Prerekvizity
Osnovy výuky
2.Mezní stavy a filosofie jejich návrhu podle normy EN1990.
3.Měřítka spolehlivosti: teoretická pravděpodobnost poruchy, index spolehlivosti.
4.Numerická simulační metoda Monte Carlo, ukázky aplikací.
5.Úloha výpočtového modelu, nejistoty v modelování, hrubé chyby.
6.Numerické simulační metody Latine Hypercube Sampling, Importace Sampling, ukázky aplikací.
7.Náhodné procesy a náhodné pole – metoda stochastických konečných prvků, ukázky aplikací.
8.Pravděpodobnostní optimalizace, otázky životnosti konstrukcí.
9.Využití statistické a citlivostní analýzy při navrhování konstrukcí.
10.Verifikace a kalibrace normových procedur pro navrhování.
11.Analýza imperfekcí jako nevyhnutelných příčin poruch ocelových konstrukcí.
13.Nevyrovnanosti pravděpodobnosti poruchy návrhu konstrukce podle norem pro navrhování, možnosti modelování neurčitých veličin.
12.Spolehlivostní software - doplnění, závěr, shrnutí a rekapitulace látky.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Thoft-Christensen P., Baker, M. J.: Structural Reliability theory and its applications. Springer-Verlag, Berlin 1982
Tichý, M.: Applied methods of structural reliability. Kluwer Academic Publishers, Dordrech 1993
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova