Detail předmětu

Technical Writing 2

FSI-0W2Ak. rok: 2019/2020

Cílem kurzu Technical Writing 2 je naučit studenty dovednosti psát výzkumné články v angličtině. Studenti si rozvinou kognitivní dovednosti důležité pro vědecké psaní, zaměří se na proces psaní odborného textu, procvičí si syntaktické struktury a vybrané rétorické funkce typické pro vědecké a technické texty. Studenti na základě předem vybrané diplomové práce nebo svého výzkumu pak formulují její jednotlivé části v angličtině. Výsledkem je pak výzkumný článek. Kurz je na úrovni B2 CEFR a má i e-learningový modul.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Kurz rozvíjí znalosti a dovednosti, které studenti získali v kurzu Technical Writing 1 a koncentruje je do kontextu odborného technického textu, a to na úrovni B2 CEFR. Na konci kurzu budou studenti umět napsat výzkumný článek v angličtině.

Prerekvizity

Zkouška 7AZ. Kurz Technical Writing 1 je doporučený, ale není nutný.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Cvičení a e-learningový modul.

Způsob a kritéria hodnocení

Zápočet a zkoušku student získá po splnění pravidelné docházky (10 bodů), vyplnění e-learningových cvičení (30 bodů) a odevzdání výzkumného článku (60 bodů). Bodová klasifikace se shoduje s běžně užívanou škálou.

Učební cíle

Cílem kurzu je rozvoj specifických dovedností spojených s věděckým a technickým psaním, jehož výsledkem je odborný text v angličtině.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Docházka je povinná a je pravidelně kontrolována. Student má povoleny dvě absence.

Prerekvizity a korekvizity

Základní literatura

Wallwork, Adrian. English for Academic Research: Writing Exercises. New York: Springer, 2013. (EN)
Wallwork, Adrian. English for Writing Research Papers. New York: Springer, 2011. (EN)
Folse, Keith; Solomon, Elena Vestri, and David Clabeaux. Great Writing 3. 3rd Ed. Cengage Learning, 2014. (EN)
Folse, Keith; Muchmore-Vokoun, April, and Elena Vestri Solomon. Great Writing 4. 4th Ed. Cengage Learning, 2013. (EN)
Chazal, Edward de; McCarter, Sam. Oxford EAP: A Course in English for Academic Purposes. Upper-Intermediate. Oxford: OUP, 2012. (EN)
Chazal, Edward de; Rogers, Louis. Oxford EAP: A Course in English for Academic Purposes. Intermediate. Oxford: OUP, 2013. (EN)
McWhorter, Kathleen. In Concert. New York: Pearson, 2013. (EN)
Paterson, Ken; Wedge, Roberta. Oxford Grammar for EAP. Oxford: OUP, 2013. (EN)

Doporučená literatura

Wallwork, Adrian. English for Writing Research Papers. New York: Springer, 2011. (EN)
Paterson, Ken; Wedge, Roberta. Oxford Grammar for EAP. Oxford: OUP, 2013. (EN)
Hewings, Martin. Advanced Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2013. (EN)
Gillet, Andy. Using English for Academic Purposes: A Guide for Students in Higher Education. 2015. . (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BO1-P bakalářský

    obor B-OBN , 1. ročník, letní semestr, volitelný (nepovinný)

  • Program MO1-P magisterský navazující

    obor M-OBN , 1. ročník, letní semestr, volitelný (nepovinný)

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1 Psaná komunikace a proces psaní.
2 Slovosled a větná struktura.
3 Seznámení s vybranou diplomovou prací.
4 Název, abstrakt, klíčová slova.
5 Struktura odstavců a stručnost.
6 Parafrázování
7 Úvod.
8 Metody.
9 Jazykové funkce pro popis výsledků a diskusi.
10 Výsledky a diskuse.
11 Závěr.
12 Zdroje a přehled literatury.
13 Úprava a korektura.