Detail předmětu
Manažerské dovednosti
FAST-CV084Ak. rok: 2018/2019
Realizace staveb patří mezi odvětví, pro něž jsou typické skupinová a týmová práce v sekvenčních týmech. Kurs se zabývá konkrétními činnostmi vedení a řízení pracovních skupin ve stavebnictví. Sleduje vývoj a dynamiku týmové práce. Cílem je získání znalostí manažera podniku v manažerských technikách, řízení pracovních týmů.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Návody k aplikaci manažerských základních návyků.
Základní pojmy vedení a řízení.
Nácvik komunikačních, rozhodovacích a kontrolních procesů.
Aplikace principů a metod vedení a řízení.
Prerekvizity
Korekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Způsob a kritéria hodnocení
Teoretické znalosti prověřuje písemný test a aplikaci ústní zkouška.
Písemná část – sada otázek zaměřených na všeobecné znalosti a jejich aplikace, limit pro postup k ústní části zkoušky 50%. Ústní část- doplněk k písemné zkoušce s cílem prokázat hlubší porozumění problematice.
Osnovy výuky
2. Lidské zdroje, budování a přetváření týmů.
3. Principy růstu a změny týmu; paradigmata a efektivnost týmové práce.
4. Pozitivní aktivita manažera v týmové spolupráci, okruhy vlivu a působnosti. Franklův model odpovědnosti.
5. Vedení a řízení pracovníků, principy osobního vedení. Zaměření na potvrzení rolí a cílů pracovníků v týmu.
6. Sjednocování podnikových priorit s prioritami pracovníků. Řízení, organizace a plánovaní činností. Delegování pravomocí a odpovědnost.
7. Interpersonální vedení, typy mezilidské součinnosti, podpůrné systémy a procesy pro maximálně účinnou spolupráci.
8. Principy optimálního řešení pracovních konfliktů a zásady účinného vyjednávání.
9. Synergie jako princip tvůrčí spolupráce, odlišnosti,tvořivost, její techniky a inovace.
10. Aktuální otázky vedení a řízení týmů v současnosti.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Doporučené volitelné složky programu
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program N-K-C-SI (N) magisterský navazující
obor R , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
- Program N-P-C-SI (N) magisterský navazující
obor R , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
- Program N-P-E-SI (N) magisterský navazující
obor R , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Lidské zdroje, budování a přetváření týmů.
3. Principy růstu a změny týmu; paradigmata a efektivnost týmové práce.
4. Pozitivní aktivita manažera v týmové spolupráci, okruhy vlivu a působnosti. Franklův model odpovědnosti.
5. Vedení a řízení pracovníků, principy osobního vedení. Zaměření na potvrzení rolí a cílů pracovníků v týmu.
6. Sjednocování podnikových priorit s prioritami pracovníků. Řízení, organizace a plánovaní činností. Delegování pravomocí a odpovědnost.
7. Interpersonální vedení, typy mezilidské součinnosti, podpůrné systémy a procesy pro maximálně účinnou spolupráci.
8. Principy optimálního řešení pracovních konfliktů a zásady účinného vyjednávání.
9. Synergie jako princip tvůrčí spolupráce, odlišnosti,tvořivost, její techniky a inovace.
10. Aktuální otázky vedení a řízení týmů v současnosti.
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
2.- 9. Obsahem jednotlivých cvičení je práce každého týmu na vlastním projektu, jejich postupné provedení či prezentace a zpětná vazba od účastníků i učitele.
10. Odevzdání závěrečných zpráv a zápočty.