Detail předmětu
Podniková logistika
FP-FplPAAk. rok: 2020/2021
Kurz je orientován na oblast optimalizace materiálového toku a s nimi spojených informačních sítí. Zároveň ukazuje vývojové tendence logistiky, jako průřezové disciplíny se synergickými efekty, směřující k řešení různých složitých až globálních problémů nákupu, zásobování, výroby a oběhu. Má poslání naučit studenty i určení rentability a hospodárnosti logistických procesů jak pro průmyslovou organizaci, tak i pro zákazníka. Vytváří předpoklady pro projektování logistických sítí pro zajištění plynulých materiálových toků s minimalizací zásob.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
• materiálovým tokem - popis ve výrobní, obchodní, distribuční organizaci.
• průběhem zakázky výrobní organizací a návrhem systému pro strategii dodavatelských vztahů.
• návrhem zavedení logistického systému ve vybrané firmě s použitím projektového řízení Microsoft Project, řízením zásob formou případové studie řízení zásob.
• výrobní logistikou formou exkurse a.s. Škoda Auto.
• volbou zásobovací strategie - nákupní marketing formou případová studie.
Současně získá dovednosti logistického manažéra v podmínkách složitosti a nejistoty.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Řízené konzultace jsou věnovány zejména konzultaci a kontrole úkolů zadaných k samostatnému
zpracování. Tento způsob výuky je dominantní v distanční formě studia,
Způsob a kritéria hodnocení
Zkouška je písemná a ústní. Písemná zkouška je složena z příkladů a teorie. Její délka je 50 minut - hodnocení 70 %.
Ústní zkouška ověřuje výsledek klasifikace a upřesňuje jej z 30%.
Aby student získal klasifikační stupeň E, musí mít vypočteny příklady až po numerický výsledek a prokázat znalost teoretických přístupů např. ústním doplněním.
Osnovy výuky
2. Znaky logistického přístupu
3. Logistická koncepce firmy - integrace. Cíle logistiky
4. Faktory ovlivňující úspěšnost logistických projektů
5. Rozhodování logistického managementu při využití systémové teorie.
6. Funkce a podmínky opatřování. Úkoly opatřován. Zdroje opatřování
7. Utváření trhu opatřování. Srovnání přístupů nákupního managementu
8. Náklady na logistické činnosti
9. Značení a identifikace zboží
10. Řízení zásob
Učební cíle
Po absolvování předmětu student pochopí, jak vytvářet plynulé materiálové toky, v bodu rozpojení projektovat optimální výši zásoby, aby všechny další činnosti mohly plynule pokračovat.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Kontrola aktivit je prováděna formou prezentace vlastní případové studie.
Základní literatura
EMMETT,S. Řízení zásob. Brno Computer Press 2008, 298s. ISBN 978-80-251-1828-3
JUROVÁ,M. Evropská unie Odvětví a infrastruktura. 1.vyd. Brno: Computer Press 1999
RUSHTON, A. a kol. The handbook of logistics & distribution management . London Philadelphia Kogan Page 2010, 635p. ISBN 978-0-7494-5714-3
STRAUBE,F. e-Logistika.Berlin Springer-Verlag 2004, 424s. ISBN 3-540-20869-0
Doporučená literatura
JUROVÁ,M. Obchodní logistika1.a 2.díl, Brno Akademické nakladatelství CERM 2006,s. 86+130, ISBN 80-214-3128-8
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Tvorba logistických sítí, využití filosofie SCM.
Cvičení s počítačovou podporou
Vyučující / Lektor
Osnova
Materiálový i informační tok - popis ve výrobní, obchodní, distribuční organizaci - studie. Ukázka materiálového toku ve výrobní a distribuční organizaci.
Průběh zakázky výrobní organizací a návrh systému pro strategii dodavatelských vztahů – případová studie výpočtová.
Využití počítačové podpory při projektování zakázky – laboratoř.
Využití počítačové podpory při projektování zakázky – laboratoř.
Plánování průběhu zakázky výrobní organizací s použitím projektového řízení - laboratoř
Individuální zpracování a konzultace případové studie
Plánování průběhu zakázky výrobní organizací s použitím projektového řízení - laboratoř
Případová studie Řízení zásob – výpočtové cvičení
Zadání případové studie řízení zásob. Řízení zásob s počítačovou podporou – laboratoř
Výrobní logistika – exkurse Škoda a.s. Mladá Boleslav
Nákupní marketing – případová studie.
Hodnocení tří vybraných případových studii a prezentace vlastní případové studie.