Detail předmětu

Počítačové technologie v prostorové tvorbě/nástroje a práce ve virtuálním prostředí - zimní

FaVU-1PT-ZAk. rok: 2016/2017

Seznámení s polygonální modelováním v grafickém editoru Softimage XSI, tvorba 3d modelů podle referencí reálné předlohy.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Znalost tvorby „čistého“ Low-polygonálního modelu včetně UV mappingu, texturování, zapečení Ambient Occlusion . Tvorba 3D scény s nasvětlením a renderingem.

Prerekvizity

Znalost základní práce s PC, vhodná je znalost 2D editoru Photoshop.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT..

Způsob a kritéria hodnocení

Neklasifikovaný zápočet za docházku, 2 kredity

Osnovy výuky

1) Seznámení s 3d editory a principy polygonálního modelování
2) Softimage - interface
3) Softimage - modelování – referenční model StarTrek cruiser
4) Softimage - modelování – referenční model StarTrek cruiser
5) Softimage - modelování – referenční model StarTrek cruiser
6) Softimage - UV mapping – referenční model StarTrek cruiser
7) Softimage - UV mapping, zapečení Ambient Occlusion – referenční model StarTrek cruiser
8) Softimage - nastavení scény, render – referenční model StarTrek cruiser
9) Softimage - tvorba modelu dle vlastních referencí
10) Softimage - tvorba modelu dle vlastních referencí

Učební cíle

Kurz má seznámit studenty se základním i specifičtějším 3D softwarem, nastínit techniky a možnosti a celkově studenta zasvětit do problematiky 3d.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Přednášky jsou povinné ze 70 %.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AS1 , 2. ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Seminář

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor