Detail předmětu

Tvorba 3D charakteru I

FaVU-1VV035Ak. rok: 2016/2017

Předmět je zaměřen na zákadní metodologii pochopení základních vztahů při zobrazování proporcí těla a používání anatomie při vytváření anatomického modelu lidského nebo zvířecího těla v 3D modelovacím programu na základě fotoreferencí. Součástí předmětu je i problematika prezentace modelu - světlo, kompozice, render. Výuka je doplněna přednáškami vysvětlující anatomii, proporce a 3D modelovací techniky a uváděny budou i příklady z dějin sochařství a práce současných 3D modelářů pro pochopení širších souvislostí.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti samostatně pracují pod dozorem pedagoga na samostatných projektech. Závěrečnou prací je vytvoření modelu lidské hlavy v 3D modelovacím programu na základě fotoreferencí. Pozornost je věnována i prezentaci modelu - světla, kompozice, render.Výuka je doplněna přednáškami vysvětlující anatomii, proporce a 3D modelovací techniky.

Prerekvizity

Základní znalosti práce s osobním počítačem, schopnost orientace ve virtuálním prostoru, trpělivost a zájem o 3D technologie. Vítaná je zkušenost s 3D programy (Blender, Maya, Rhino apod...), ale není podmínkou. Základy angličtiny.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti samostatně pracují pod dozorem pedagoga na samostatných projektech. Závěrečnou prací je vytvoření modelu lidské hlavy v 3D modelovacím programu na základě fotoreferencí. Pozornost je věnována i prezentaci modelu - světla, kompozice, render. Výuka je doplněna přednáškami vysvětlující anatomii, proporce a 3D modelovací techniky . Uvedeny jsou i příklady z dějin sochařství a práce současných 3D modelářů pro pochopení širších souvislostí. Předmět je koncipován i s ohledem na možnost realizace modelu pomocí metod rychlého prototypování.

Způsob a kritéria hodnocení

Závěrečnou prací je vytvoření modelu lidské hlavy v 3D modelovacím programu na základě fotoreferencí. Předmět končí zápočtem na základě kolokvia.

Osnovy výuky

- Proporce lidského těla
- Modelování organického tvaru v 3D modelovacích programech
- Anatomie lidské hlavy
- Low poly model Modelování podle fotoreferencí
- Prezentace modelu - světla, kompozice, render
- Tvůrčí práce s dokončeným modelem, deformační nástroje
- Připrava modelu pro realizaci pomocí metod rychlého prototypování

Učební cíle

Cílem předmětu je pochopení základních proporcí těla a anatomie, zejména lidské a základní vhled do problematiky vytváření modelů v 3D modelovacím programu. Pozornost bude věnována i prezentaci modelu - světla, kompozice, renderování. Výuka je doplněna přednáškami vysvětlující anatomii, proporce a 3D modelovací techniky. Obeznámení se s příklady z dějin sochařství a práce současných 3D modelářů pro pochopení širších souvislostí. Předmětsměřuje k využití metod rychlého prototypování.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kombinace přednášek a práce studentů na počítačích na daném projektu. Přednášky týkající se daných témat, příklady jak z oblasti výtvarného umění, tak ze současné tvorby character designerů. Základy lidské anatomie. POvinné semináře kde praují studenti na počítačích ve 3D programech a průběžná korekce jejich práce.

Základní literatura

KŘÍŽ, Jan. Mistrovství v 3ds Max :[kompletní průvodce profesionálního grafika], Computer Press Brno, 2010
ROBINSON, Josh. Essential 3ds Max 8. Plano: Wordware Publishing, 2006

Doporučená literatura

ZRZAVÝ, Josef. Anatomie pro výtvarníky, Avicenum Praha, 1977
FEHÉR, György a András SZUNYOGHY. Anatomie pro výtvarníky: člověk: zvířata: srovnávací studie, Slovart Praha, 1999
THALER, Peter. Pictoplasma, Gestalten Verlag London, 2003

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AS1 , 4. ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Seminář

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor