Detail předmětu

Strategie konkurenčních střetů

FP-PsksPAk. rok: 2012/2013

Získání znalostí v oblasti přípravy a řízení konkurenčního boje firmy. také budou diskutovány některé praktiky užívané v České republice. Studenti se také seznámí se specifickým informačním systémem obchodní společnosti.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou znát moderní přístupy k přípravě a řízení vlastního střetu s konkurenční firmou.

Prerekvizity

Proces strategického řízení firmy, analýza oborového okolí firmy, analýza interních faktorů firmy.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Znalosti jsou ověřovány klasifikovaným zápočtem, který probíhá písemnou formou. Student obdrží dvě otázky, na jejichž odpovědi má vymezený časový prostor. Dovednosti studenta jsou ověřovány na základě vypracování semestrální práce.
Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.
Požadavky na ukončení (váha):
Vypracování semestrální práce 30%
Závěrečná zkouška: 70%.

Osnovy výuky

Základní tématická náplň přednášek je následující:
základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
optimální soustředění sil,
moment překvapení,
volba místa střetu,
sladění požadavků a cílů strategie
změny způsobu vedení střetu,
samurajské principy vedení střetu,
připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
specifický informační systém firmy.

Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).

Učební cíle

Získání znalostí v oblasti přípravy a řízení konkurenčního střetu s jinou firmou.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech. V případě omluvené neúčasti na cvičení může učitel v odůvodněných případech stanovit náhradní podmínku, zpravidla vypracování dílčího písemného úkolu.

Základní literatura

BARTES,F., DOSTÁL,V. Strategie konkurenčních střetů. Studijní texty. Fakulta podnikatelská . VUT v Brně. Brno: PC DIR, 1999. ISBN 80 – 214 – 1496 -0. (CS)
PORTER,M. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 12 – 0. (CS)

Doporučená literatura

BARTES,F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 128 s. ISBN 80 – 85943 – 41 - 7. (CS)
PORTER,M. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 11 – 2. (CS)
KOTLER,P. Marketing management. 2.upravené vydání. Praha: Victoria Pubblishing, 1995. ISBN 80 – 85605 – 08 – 2. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR magisterský navazující

    obor MGR-PFO , 2. ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Základní tématická náplň přednášek je následující:
základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
optimální soustředění sil,
moment překvapení,
volba místa střetu,
sladění požadavků a cílů strategie
změny způsobu vedení střetu,
samurajské principy vedení střetu,
připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
specifický informační systém firmy.

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).
Základní tématická náplň cvičení je následující:
základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
optimální soustředění sil,
moment překvapení,
volba místa střetu,
sladění požadavků a cílů strategie
změny způsobu vedení střetu,
samurajské principy vedení střetu,
připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
specifický informační systém firmy.