25.4.2012: Projektová kampaň na FCH VUT v Brně už zná svého vítěze

Na FCH VUT v Brně proběhla 18. dubna 2012 projektová kampaň za účasti zástupců pěti firem z oblasti chemického průmyslu. Pozvání z aplikační sféry přijaly firmy Röchling Engineering Plastics, s.r.o., Contipro Group, EPCOS s.r.o., BOGGES s.r.o. a ČLUZ a.s., jejichž zástupci představili společnosti, jejich zaměření, výsledky a příležitosti pro studenty. Své projekty zde prezentovali celkem tři studenti.

Porotu nejvíce zaujal projekt bakaláře Martina Trojana s názvem „Viskozimetrie systémů hyaluronan – amfifil”. Odborná porota velmi kladně ohodnotila především vysokou odbornost výzkumu, jeho praktický přínos a samostatnost, kterou při své
práci Martin Trojan prokázal. “K naší velké radosti na VUT zvítězil zajímavý projekt s vysokými ambicemi na vyvinutí nosiče pro cílený boj s rakovinou. Držíme palce
výzkumu i autorům na případných dalších soutěžních prezentacích…” napsala na svých webových stránkách firma Contipro, jejíž zástupce byl jedním z členů odborné poroty. Za vítězství v této Projektové kampani na VUT v Brně si bakalář Martin Trojan odnesl šek na 5.000 Kč.

Zájem zástupců firem i publika, v němž byli přítomni jak studenti, tak akademičtí pracovníci si získaly i další dva představené projekty. Studentka Ing. Miroslava Zichová vystoupila se svým výzkumem “Nosič pro imobilizaci enzymů”, ve kterém představila nosič s navázaným celulolytickým enzymem využitelným v různých technologických procesech. S prezentací “Vlivu způsobu pěstování vinné révy na bakterie mléčného kvašení a jejich izolace pro komerční účely” vystoupila studentka Ing. Markéta Valicová. Projekt zaujal především zdůrazněním dopadu množství a aktivity bakterií mléčného kvašení na koncentraci chuťových a aromatických látek ve finálním výrobku.

Projektová kampaň vznikla za podpory projektu „Systémová podpora spolupráce
zaměstnavatelů a vysokých škol v oblasti výzkumu a vývoje“, který má právě
tyto akce jako jednu z hlavních aktivit, s jejíž pomocí má dosáhnout vytyčeneho
cíle posílení spolupráce mezi studenty vysokých škol a odborníky z praxe. Do kampaní se mohou zapojit studenti a akademičtí pracovníci se zájmem o spolupráci s praxí, kteří chtějí zviditelnit výstupy své činnosti a zapojit se do projektů, které propojují výzkum a praxi. Kromě VUT v Brně probíhají tyto kampaně také na Technické univerzitě v Liberci, Univerzitě Pardubice a na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.

Další akce s názvem “VĚDA iHROU” proběhne 31. 5. 2012 v Mladé Boleslavi ve vzdělávacím centru Škoda Auto a.s. I toto setkání bude určeno všem studentům s vlatními projekty a zájmem se zviditelnit před zástupci aplikační sféry. Autoři nejlepších projektů budou oceněni zajímavými věcnými výhrami například v podobě notebooku Apple, či iPadu. Více informací o konferenci a projektových kampaních najdete na: www.facebook.com/projektoveKAMPANE


Publikováno: 25.04.2012

Zkrácený odkaz: https://www.vut.cz/ott/f18972/d66970