Course detail
Strategic Marketing and Business Development
FP-IsmrPAcad. year: 2020/2021
Předmět je zaměřen na rozvoj strategického manažerského a marketingového myšlení a schopností a dovedností studentů v řízení rozvoje podnikání, jakož i na pochopení vazeb mezi rozhodnutími managementu v různých
oblastech podnikového řízení a realizovanou firemní strategií.
Výuka v rámci cvičení proběhne formou manažerské simulace - využitím špičkové simulační hry The Global Market Place.
1: Úvod, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu. Tvorba týmů. Řešení problémů v týmu
2-3: Marketingový průzkum – význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocování. Interpretace výsledků marketingového průzkumu a způsoby jejich převedení do forrmulace strategických cílů firem.
4-6: Návrh marketingové strategie, její realizace a upřesňování dle vývoje na trhu. Tvorba marketingové strategie - 4P - výrobkové, cenové, distribuční a komunikační strategie
7-8: Finanční aspekty marketingových rozhodnutí – promítnutí rozhodnutí v oblasti firemní strategie do výsledků firmy
9-10: Business plan – příprava a tvorba business plánu jako podkladu pro rozvoj podnikatelských aktivit podniku.
11-12: Realizace firemní strategie a její kontrola
13: Závěrečná prezentace výsledků firem, shrnutí
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Learning outcomes of the course unit
- procvičení praktických schopností při získávání, zpracování, analýzách a využití informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech),
- procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku,
- získávání schopností identifikace, plánování a realizace projektů rozvoje podnikání
- seznámit studenty s řešením problémů v projektovém týmu
- seznámit studenty se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu.
- ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky.
- rozvinout schopnosti leadershipu, týmové práce a interpersonálních dovedností
Prerequisites
Co-requisites
Planned learning activities and teaching methods
Cvičení jsou organizována s využitím vysokého podílu e-learningu s pravidelnými konzultačními setkáními v průběhu semestru.
Studenti ve cvičeních projdou strategickou simulační hrou marketplace live.
Týmové úsilí
Budete spolupracovat se třemi nebo čtyřmi dalšími studenty, aby se vytvořila podnikatelská firma, která bude soutěžit v „hře o podnikové strategii. Na konci se naučíte rozvíjet a zdokonalovat své strategie a taktiky.
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
hodnocení cvičení (45 b) je primárně postaveno na hodnocení týmu v rámci strategické simulační hry (50 %), sestaveného business plánu (35 %), prezentací business plánu a souhrnu (7 %) a individuálních kritérií (8 %).
Course curriculum
2. Marketing research - importance of information and methods of obtaining and evaluating. Methodology of preparation and realization of marketing research.
3. Interpretation of the results of marketing research and ways of their use in the formulation of strategic goals of companies and ways to achieve them.
4. Proposal of corporate strategy and resulting marketing strategy and ways of its implementation.
5. Creation and implementation of marketing strategy - using the concept 4P / 4C
6. Link between marketing decisions and selected areas of business management (production management, business management, sales management, human resources management,
quality management, human resources management, marketing communication management, finance management)
7. Financial aspects of marketing (and related) decisions. Projection / impact of company decisions on company results.
8. Business plan - essence, preparation and creation of a business plan as a basis for decision-making in tactical and strategic time horizons (eg decisions on investments in technical development)
9. Implementation of corporate strategy and analysis of company performance using a balanced system of performance indicators - BSC.
10. Final presentation of company results. Feedback, evaluation of the subject.
Work placements
Aims
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Recommended optional programme components
Prerequisites and corequisites
Basic literature
ZAMAZALOVÁ, M. a kol.: Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4
Recommended reading
MULLINS, John W., et al. Marketing management: A strategic decision-making approach. New York: McGraw-Hill, 2013.
SCHOLES, Kevan; JOHNSON, Gerry; WHITTINGTON, Richard. Exploring corporate strategy. Financial Times Prentice Hall, 2002.
Classification of course in study plans
- Programme MGR-IM Master's 2 year of study, summer semester, compulsory
Type of course unit
Lecture
Teacher / Lecturer
Syllabus
2. Marketingový průzkum - význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocování. Metodika přípravy a realizace marketingového průzkumu.
3. Interpretace výsledků marketingového průzkumu a způsoby jejich využití při formulaci strategických cílů firem a způsobů jejich dosažení.
4. Návrh firemní strategie a z toho vyplývající marketingové strategie a způsobů její realizace.
5. Tvorba a realizace marketingové strategie - využití koncepce 4P / 4C
6. Vazba mezi marketingovými rozhodnutími a vybranými oblastmi řízení podniku (řízení výroby, řízení obchodních činností, řízení prodeje, řízení lidských zdrojů,
řízení kvality, řízení lidských zdrojů, řízení marketingové komunikace, řízení financí)
7. Finanční aspekty marketingových (a navazujících) rozhodnutí. Promítnutí / dopad firemních rozhodnutí do výsledků firmy.
8. Business plan - podstata, příprava a tvorba business plánu jako podkladu pro rozhodování v taktickém a strategickém časovém horizontu (např. rozhodování o investicích do technického rozvoje)
9. Realizace firemní strategie a analýza výkonu firmy pomocí vyváženého systému ukazatelů výkonnosti firmy - BSC.
10. Závěrečná prezentace výsledků firmy. Zpětná vazba, hodnocení předmětu.
Exercise
Teacher / Lecturer
Syllabus
2. Marketingový výzkum; význam informací a metody jejich získávání
4. Vývoj nového výrobku
5. Tvorba a realizace cenové, distribuční a komunikačnís trategie
6. Finanční aspekty marketingových rozhodnutí
7. Business plan
8. Vyvážený systém ukazatelů výkonnosti firmy - BSC