Course detail
Business Information Systems
FP-PISDAcad. year: 2020/2021
The course provides information from the area of development, design and implementation of enterprise information systems in all stages of their life cycle.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Learning outcomes of the course unit
Prerequisites
Co-requisites
Planned learning activities and teaching methods
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
The test is classified according to ECTS.
Course curriculum
1. Introduction to information systems
2. Basics of enterprise informatics
3. Strategy and management of enterprise informatics
4. Invited expert lecture
5. Customer relationship management
6. Production planning and management
7. Invited expert lecture
8. Supply Chain Management
9. Life cycle of information systems
10. Emerging Technologies
Work placements
Aims
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Recommended optional programme components
Prerequisites and corequisites
Basic literature
POUR, J.; GÁLA, L.; ŠEDIVÁ, Z. Podniková informatika 2. přepracované a aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2615-1 (CS)
SODOMKA, P.; KLČOVÁ, H. Informační systémy v podnikové praxi. 2 aktualizované a rozšířené vydání. Praha : Computer Press, 2010. 500 s. ISBN 978-80-251-2878-7 (CS)
VOŘÍŠEK, J. Strategické řízení informačního systému a systémová integrace. Praha : Management Press. 2006. s. 234. ISBN 978-80-85943-40-9 (CS)
Recommended reading
MOLNÁR, Z. Efektivnost informačních systémů. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-410-X (CS)
TVRDÍKOVÁ, M. Zavádění a inovace IS ve firmách. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-703-6 (CS)
UČEŇ, P. Zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2472-0 (CS)
Elearning
Classification of course in study plans
Type of course unit
Lecture
Teacher / Lecturer
Syllabus
1. Podnikové informační systémy, základní terminologie
2. Jak správně rozumět podnikovým informačním systémům
3. Strategie a řízení podnikové informatiky
4. Životní cyklus IS/ICT projektu
5. Přehled trhu a obchodní modely dodávky podnikových aplikací
6. Plánování a řízení podnikových zdrojů
7. Řízení lidských zdrojů
8. Plánování a řízení výroby, logistiky a dodavatelských řetězců
9. Řízení vztahů se zákazníky a dodavateli
10. Manažerské informační systémy
Computer-assisted exercise
Teacher / Lecturer
Syllabus
1. Úvod do systému – základní charakteristika systému a popis modulů, obecné základy práce a orientace v systému - prvky a způsoby ovládání, způsoby hledání, základní funkční klávesy.
2. Práce s filtry – zásady pro filtrování, typy filtrů, rozdíl mezi hledáním a filtrováním, řazení dat, vytvoření uživatele, přiřazení rolí – logika práce uživatelů na bázi rolí.
3. Modul Správa – nastavení obecných informací o společnosti. Modul Správa financí - číselné řady, účetní osnova, nastavení účtování.
4. Modul Správa financí – Finanční deníky – ukázka zaúčtování, Žurnály. Modul Sklad – základní nastavení skladové karty pro další použití, práce s dokladem: Poptávka, Objednávka, Faktura.
5. Modul Sklad – zopakování již probraných znalostí – založení karty zboží, nákup, prodej. Výpočet nákladů na zboží dle FIFO, průměrná cena. Nastavení prodejních cen.
6. Modul Sklad/Nákup – opakování formou komplexního příkladu. Založení několika dodavatelů a zboží a jeho nákup, nastavení informací pro nákup. Náhledy dokladů a jejich zaúčtování. Navigace na prvotní doklad.
7. Modul Sklad/Prodej a MKT - opakování formou komplexního příkladu. Založení několika zákazníků a zboží a jeho nákup a prodej. Fakturační slevy a řádkové slevy. Tvorba nabídky, částečná dodávka a fakturace. Funkce Kopíruj doklad. Provize prodejců.
8. Modul Sklad/Prodej a MKT - Transfer zboží, souhrnný příklad, Tvorba kusovníku.
9. Modul Prodej a MKT – definice CRM, terminologie a jeho oblasti, řízení kontaktů, klasifikace kontaktů, řízení úloh, kampaní, duplikáty, interakce, segmentace.
10. Zpracování zápočtové práce
Elearning