Course detail
E-Business
FP-EO-AAcad. year: 2020/2021
The course is focused on the following topics:
Basic terminology – systems and models of business and electronic business.
Electronic business modelling.
Electronic business projection.
Strategic management in electronic business and safety of selected components of electronic business.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Learning outcomes of the course unit
Prerequisites
Co-requisites
Planned learning activities and teaching methods
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
Course curriculum
2. Systém elektronického obchodování (specifika trhu, charakteristiky okolí, modely elektronického obchodování).
3. Infrastruktura elektronického obchodování a její řízení (řízení infrastruktury elektronického obchodování se zaměřením na potenciální rizika a opatření k jejich minimalizaci, klíčové využitelné technologie).
4. E-environment (potenciál elektronického prostředí a jeho analýza, etika a problematika bezpečnosti).
5. Strategie elektronického obchodování (strategie elektronického obchodování a její formulace, potenciál a omezení elektronického prostředí).
6. Význam dodavatelského řetězce a jeho řízení v elektronickém prostředí.
7. E-procurement (elektronická tržiště a jejich význam v globální společnosti).
8. Digitální marketing a propagace (charakteristika, nástroje a potenciál elektronického prostředí v marketingovém kontextu).
9. Zákazník a řízení vztahu s ním (charakteristika CRM a jeho aplikace v elektronickém prostředí, potenciál analýz zákazníka).
10. Řízení změny při vývoji a implementaci elektronického obchodování.
11. Analyzování a návrh elektronického obchodu (výchozí analýzy, procesní, datové a funkční modelování, UML, základní principy při tvorbě elektronického obchodu).
12. Implementace a optimalizace elektronického obchodu.
13. Bezpečnost elektronického obchodu (řízení bezpečnosti elektronického obchodování, kyberprostor a jeho využití, hrozby a možná opatření k jejich minimalizaci
Obsah přednášek je zaměřen do výše uvedených klíčových oblastí z pohledu řízení a technické realizace elektronického obchodování.
Obsahem cvičení je cílené procvičování přednášených témat s důrazem na rozvinutí dovedností v oblasti realizace elektronických obchodů.
Work placements
Aims
Studenti získají především znalosti systému a modelů elektronického obchodování, jakož i manažerských přístupů k jejich řízení, doplněné o dovednosti v oblasti návrhu, realizace a implementace elektronického obchodu s využitím prostředků ICT. Tyto dovednosti jsou podpořeny praktickou realizací elektronického obchodu s využitím dostupných platforem (Prestashop).
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Recommended optional programme components
Prerequisites and corequisites
Basic literature
CHAFFEY, D. Digital Business & E-Commerce Management. 6th ed. Strategy Implementation & Practice. 3rd ed. Trans-Atlantic Publications, 2014. ISBN 978-0273786542. (EN)
LAUDON, K. C. and C. G. TRAVER. E-commerce 2017: Business, Technology, Society. 13th ed. Boston: Pearson, 2017. 912 p. ISBN 978-0-13-460156-4. (EN)
Recommended reading
CAMERON, D. HTML5, JavaScript, and JQuery : 24-Hour Trainer. Indianapolis: Wiley, 2015. 385 p. ISBN 978-1-119-00116-4. (EN)
SCHAFER, S. M. Html, Xhtml, and CSS Bible. 5th ed. Indianapolis: Wiley, 2010. 795 p. ISBN 978-0-470-52396-4. (EN)
SUEHRING, S. & J. VALADE. PHP, MySQL, JavaScript & HTML5 All-in-one for Dummies. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2013. 724 p. ISBN 978-1-118-21370-4. (EN)
Type of course unit
Guided consultation in combined form of studies
Teacher / Lecturer