Publication detail

Marketingová strategie vybraných politických stran před červnovými volbami

KAŇOVSKÁ, L. TOMÁŠKOVÁ, E.

Original Title

Marketingová strategie vybraných politických stran před červnovými volbami

English Title

Marketing Strategy of the Chosen Czech Political Parties before the Election in June 2006

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Článek je zaměřen na analýzu a hodnocení marketingové strategie nejvýznamnějších českých politických stran před červnovými volbami (2006). V článku jsme popsaly současnou situaci následujících stran: ODS, ČSSD, KSČM, KDU - ČSL a Strana zelených. Pro naši analýzu jsme využily různých hledisek, jako např: hodnocení bildboardů, internetových stránek, propagačních materiálů, služby poskytované potencionálním voličům, podpora známými osobnostmi, atd. Poslední část článku obsahuje výsledky výzkumů zveřejných v médiích. Článek jasně ukazuje nejvýznamnější charakteristiky předolební kampaně.

English abstract

The paper is focused on the analysis and evaluation of marketing strategy of the most important Czech political parties before the forthcoming election in June 2006. We described the current situation of the following parties: ODS, ČSSD, KSČM, KDU - ČSL and Strana zelených. For our analysis we used different aspects, such as: evaluation of billboards, internet pages, promotional leaflets, services, support from celebrities, means of transports, etc. The last part of the paper includes some results from researches published in the mass media. The paper transparently shows the most significant characteristics of the election campaign.

Keywords

marketingová strategie, komunikační mix, politická strana, propagace, billboard, internetové stránky, doprovodné služby

Key words in English

marketing strategy, communication mix, political party, promotion, billboard, internet pages, customer services

Authors

KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E.

Released

1. 8. 2006

Publisher

Univerzita Komenského v Bratislavě, Fakulta managementu

Location

Fakulta managementu Univerzity Komenského, Bratislava

ISBN

1336-796X

Periodical

Marketing inspirations

Year of study

1

Number

2

State

Slovak Republic

Pages from

20

Pages to

25

Pages count

6

BibTex

@article{BUT43332,
  author="Lucie {Kaňovská} and Eva {Tomášková}",
  title="Marketingová strategie vybraných politických stran před červnovými volbami",
  journal="Marketing inspirations",
  year="2006",
  volume="1",
  number="2",
  pages="20--25",
  issn="1336-796X"
}