Publication detail

Studie příčin nadměrných dlouhodobých průhybů mostů velkých rozpětí

NAVRÁTIL, J., ZICH, M.

Original Title

Studie příčin nadměrných dlouhodobých průhybů mostů velkých rozpětí

English Title

The study of reasons for excessive long-term deflections of long-span bridges

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Průhyby předpjatých mostů od dlouhodobých zatížení jsou často větší než hodnoty průhybů předpokládané projektem. Zejména u konstrukcí letmo betonovaných dochází po určitém čase k nadměrným průhybům. Proto bývají tyto konstrukce podrobně analyzovány a dlouhodobě sledovány. Srovnávací výpočty a sledování vývoje průhybů dálničního mostu přes řeku Vltavu byly prováděny s cílem odhalit a kvantifikovat možné příčiny nadměrných průhybů konstrukcí.

English abstract

The long-term deflections of prestressed bridges are often larger than the deflections expected in the design. Especially in case of cast-in-place segmental bridges constructed by cantilever method, the excessive deflections occur some time after completion. Detail structural analysis and the monitoring of these types of bridges became therefore a matter of interest. To reveal and quantify the possible reasons of excessive bridge deflections, the development of deflection of highway bridge across Vltava River is monitored and analysed.

Key words in English

long-term deflections, prestressed bridges, structural analysis, monitoring

Authors

NAVRÁTIL, J., ZICH, M.

RIV year

2003

Released

1. 1. 2003

ISBN

1213-3116

Periodical

Beton TKS

Year of study

3

Number

4

State

Czech Republic

Pages from

36

Pages to

41

Pages count

6

BibTex

@article{BUT41727,
  author="Jaroslav {Navrátil} and Miloš {Zich}",
  title="Studie příčin nadměrných dlouhodobých průhybů mostů velkých rozpětí",
  journal="Beton TKS",
  year="2003",
  volume="3",
  number="4",
  pages="6",
  issn="1213-3116"
}