Publication detail

VYUŽITÍ 1D SIMULAČNÍCH NÁSTROJŮ PŘI TVORBĚ MODELŮ PRO SIMULACI VNITŘNÍHO PROSTŘEDÍ V KABINÁCH DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ

Original Title

VYUŽITÍ 1D SIMULAČNÍCH NÁSTROJŮ PŘI TVORBĚ MODELŮ PRO SIMULACI VNITŘNÍHO PROSTŘEDÍ V KABINÁCH DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ

Czech Title

VYUŽITÍ 1D SIMULAČNÍCH NÁSTROJŮ PŘI TVORBĚ MODELŮ PRO SIMULACI VNITŘNÍHO PROSTŘEDÍ V KABINÁCH DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ

Language

cs

Original Abstract

Zajištění tepelné pohody v kabině dopravních prostředků při minimalizaci energetických nároků je v současné době aktuální a intenzivně zkoumanou problematikou. Článek pojednává o využití 1D simulačních nástrojů (např. RadTherm, Theseus-FE) při tvorbě modelů pro simulaci vnitřního prostředí v kabinách dopravních prostředků, zmiňuje jejich možnosti, výhody a nevýhody. Možnosti 1D simulačních nástrojů jsou demonstrovány na příkladu modelu osobního automobilu, přičemž výsledky simulace jsou porovnány s měřením na reálném automobilu. Simulace i měření byly provedeny pro případ chlazení kabiny za podmínek horkého letního dne.

Czech abstract

Zajištění tepelné pohody v kabině dopravních prostředků při minimalizaci energetických nároků je v současné době aktuální a intenzivně zkoumanou problematikou. Článek pojednává o využití 1D simulačních nástrojů (např. RadTherm, Theseus-FE) při tvorbě modelů pro simulaci vnitřního prostředí v kabinách dopravních prostředků, zmiňuje jejich možnosti, výhody a nevýhody. Možnosti 1D simulačních nástrojů jsou demonstrovány na příkladu modelu osobního automobilu, přičemž výsledky simulace jsou porovnány s měřením na reálném automobilu. Simulace i měření byly provedeny pro případ chlazení kabiny za podmínek horkého letního dne.

BibTex


@inproceedings{BUT36483,
  author="Jan {Fišer} and Miroslav {Jícha}",
  title="VYUŽITÍ 1D SIMULAČNÍCH NÁSTROJŮ PŘI TVORBĚ MODELŮ PRO SIMULACI VNITŘNÍHO PROSTŘEDÍ V KABINÁCH DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ",
  annote="Zajištění tepelné pohody v kabině dopravních prostředků při minimalizaci energetických nároků je v současné době aktuální a intenzivně zkoumanou problematikou. Článek pojednává o využití 1D simulačních nástrojů (např. RadTherm, Theseus-FE) při tvorbě modelů pro simulaci vnitřního prostředí v kabinách dopravních prostředků, zmiňuje jejich možnosti, výhody a nevýhody. Možnosti 1D simulačních nástrojů jsou demonstrovány na příkladu modelu osobního automobilu, přičemž výsledky simulace jsou porovnány s měřením na reálném automobilu. Simulace i měření byly provedeny pro případ chlazení kabiny za podmínek horkého letního dne.",
  address="Vysoká škola báňská",
  booktitle="XXIX. Setkání kateder mechaniky tekutin a termomechaniky - sborník konference",
  chapter="36483",
  edition="2010",
  howpublished="print",
  institution="Vysoká škola báňská",
  year="2010",
  month="june",
  pages="53--56",
  publisher="Vysoká škola báňská",
  type="conference paper"
}