Publication detail

Ŕízení nekonvenčního cházení statorového vinutí vodou

Original Title

Ŕízení nekonvenčního cházení statorového vinutí vodou

Czech Title

Ŕízení nekonvenčního cházení statorového vinutí vodou

Language

cs

Original Abstract

Příspěvek se zabývá problematikou chlazení statorového vinutí. Cílem je nalézt co nejefektivnější cestu odvodu tepla z drážky vinutí, zvláště pak ze středu svazku plechů. Jednou možností je umístění mosazné trubičky do středu drážky, ve které bude proudit chladící kapalina. Tento způsob chlazení je aplikován na vysoko-momentový synchronní motoru, který pracuje v proměnném zatěžovacím režimu. Oteplení stroje je nejvíce závislé na velikosti zátěžného momentu. V okamžiku zatížení motoru dochází k nárůstu teploty a proto je nutné stroj chladit.

Czech abstract

Příspěvek se zabývá problematikou chlazení statorového vinutí. Cílem je nalézt co nejefektivnější cestu odvodu tepla z drážky vinutí, zvláště pak ze středu svazku plechů. Jednou možností je umístění mosazné trubičky do středu drážky, ve které bude proudit chladící kapalina. Tento způsob chlazení je aplikován na vysoko-momentový synchronní motoru, který pracuje v proměnném zatěžovacím režimu. Oteplení stroje je nejvíce závislé na velikosti zátěžného momentu. V okamžiku zatížení motoru dochází k nárůstu teploty a proto je nutné stroj chladit.

Documents

BibTex


@inproceedings{BUT19494,
  author="Radek {Vlach} and Robert {Grepl} and Petr {Krejčí}",
  title="Ŕízení nekonvenčního cházení statorového vinutí vodou",
  annote="Příspěvek se zabývá problematikou chlazení statorového vinutí. Cílem je nalézt co nejefektivnější cestu odvodu tepla z drážky vinutí, zvláště pak ze středu svazku plechů.  Jednou možností je umístění mosazné trubičky do středu drážky, ve které bude proudit  chladící kapalina. 
Tento způsob chlazení je aplikován na vysoko-momentový synchronní motoru, který pracuje v proměnném zatěžovacím režimu. Oteplení stroje je nejvíce závislé na velikosti zátěžného momentu. V okamžiku zatížení motoru dochází k nárůstu teploty a proto je nutné stroj chladit.
",
  booktitle="Engineering Mechanics 2006",
  chapter="19494",
  year="2006",
  month="may",
  pages="424",
  type="conference paper"
}