Publication detail

Prezentační dovednosti jako univerzální příprava pro praxi

LINDR, J.

Original Title

Prezentační dovednosti jako univerzální příprava pro praxi

English Title

Presentation skills as universal preparation for praxis

Type

abstract

Language

Czech

Original Abstract

V současnosti roste potřeba kvalitně připravené, zpracované a realizované prezentace. Ukazuje se však, že tato dovednost není u studentů zcela samozřejmá. Proto mají možnost navštěvovat předmět Prezentační dovednosti zaměřený na zlepšení úrovně technické, sociopsychologické a jazykové úrovně vytvářených prezentací. Protože předmět je vyučován již několik let, je možné retrospektivním pohledem zhodnotit jeho přínos a celkový dojem a vypozorovat faktory ovlivňující kvalitu výuky. Předmětem příspěvku je zhodnocení kvality výuky v období let 2020–2022 a rozbor těch faktorů, které kvalitu výuky z pohledu studentů nejvíce ovlivňují. Za tímto účelem byl navržen, vyhodnocen a zpracován dotazníkový průzkum, ve kterém se studenti ke kvalitě výuky vyjadřovali. Základní závěry a popis nejdůležitějších kritérií je uveden v praktické části příspěvku. Zhodnocení a rozbor kritérií kvality výuky vede ke zlepšení úrovně výuky, její modernizaci a vyšší efektivitě.

English abstract

At present, there is a growing need for well-prepared, processed and realised presentations. However, it turns out that this skill is not completely self-evident for students. Therefore, they have the opportunity to attend the course “Presentation Skills” aimed at improving the technical, sociopsychological and language level of the created presentations. Because the subject has been taught for several years, it is possible to evaluate retrospectively its benefits, overall impression and observe factors affecting the quality of teaching. The subject of the paper is the evaluation of the quality of teaching in the period 2017–2022 and the analysis of those factors that most influence the quality of teaching from the point of students. For this purpose, a questionnaire survey was designed, evaluated and processed, in which students commented on the quality of teaching. The basic conclusions and a description of the most important criteria are given in the practical part of the paper. Evaluation and analysis of teaching quality criteria leads to improve teaching level, its modernization and higher efficiency.

Keywords

prezentační dovednosti, kritéria kvality výuky, přínos, celkový dojem, statistické zpracování

Key words in English

presentation skills, teaching quality criteria, course benefit, overall impression, statistical processing

Authors

LINDR, J.

Released

29. 7. 2022

Publisher

Osv TU Košice

Location

Košice

ISBN

978-80-553-4111-8

Book

Zručnosti pre (post)digitálnu spoločnosť

Edition number

1

Pages from

19

Pages to

20

Pages count

2

BibTex

@misc{BUT182935,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Prezentační dovednosti jako univerzální příprava pro praxi",
  booktitle="Zručnosti pre (post)digitálnu spoločnosť",
  year="2022",
  edition="1",
  pages="19--20",
  publisher="Osv TU Košice",
  address="Košice",
  isbn="978-80-553-4111-8",
  note="abstract"
}