Publication detail

Reagujeme na novou sídelní realitu - Sociologie v curriculu fakult architektury a stavebního inženýrství vysokých technických škol

SCHMEIDLER, K.

Original Title

Reagujeme na novou sídelní realitu - Sociologie v curriculu fakult architektury a stavebního inženýrství vysokých technických škol

English Title

We respond to the new settlement reality -Sociology in the curriculum of architecture faculties and the civil engineering universities

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Analýza potřeby humanitních a sociálních věd v curriculu architektury a stavebního inženýrství. Evropská sídelní a městská struktura se značně mění. Pro kvalifikované zásahy do urbanistické struktury potřebujeme multidisciplinárně vzdělané odborníky: kvalifikované techniky a projektanty ovšem s vhledem a pochopením pro senzitivní předivo městských sociálních, environmentálních a ekonomických vztahů.

English abstract

Analysis of application of Human and social sciences in curriculum of architecture and civil engineering. European settlement and urban structure is significantly changing. For a qualified interventions in the urban structure, we need a multidisciplinary educated experts: qualified technology and designers with insight and understanding for the sensitive tissue of urban social, environmental and economic relationships.

Keywords

Aplikovaná psychologie, urbánní sociologie, sídelní geografie, psychologie prostoru, psychologie životního prostředí

Key words in English

Applied psychology, urban sociology, settlement geography, psychology of space, environmental psychology

Authors

SCHMEIDLER, K.

RIV year

2012

Released

2. 1. 2012

ISBN

1210-6658

Periodical

Aula

Year of study

19

Number

3, 4

State

Czech Republic

Pages from

96

Pages to

100

Pages count

5

BibTex

@article{BUT123516,
  author="Karel {Schmeidler}",
  title="Reagujeme na novou sídelní realitu - Sociologie v curriculu fakult architektury a stavebního inženýrství vysokých technických škol",
  journal="Aula",
  year="2012",
  volume="19",
  number="3, 4",
  pages="96--100",
  issn="1210-6658"
}