Publication detail

Prostriedky péče o zdravie klientov ve vzdělávániu sociálnych pracovníkov

BLAHUTKOVÁ, M. KELNAROVÁ, J.

Original Title

Prostriedky péče o zdravie klientov ve vzdělávániu sociálnych pracovníkov

English Title

The Means of Health Care Clients in the Education of Social Workes

Type

journal article - other

Language

Slovak

Original Abstract

Studium na středních zdravotnických školách bylo vždy koncipováno pouze pro zdravotnické pracovníky, teprve v posledních letech se některé studijní obory věnují více oblasti pomáhajících profesí. Studijní program pro sociální pracovníky má ve své náplni SZŠ Jaselská v Brně. Učí studenty jak pracovat s klienty v sociální sféře a do programu studia byla zařazena speciální metoda pro plavání handicapovaných – Halliwickova metoda plavání. Přinášíme zkušenosti studentů s praktickým využíváním této metody a zkušenosti pedagogických pracovníků.

English abstract

Study on secondary medical schools has always been designed for healthcare professionals , only in recent years, some branches of study devoted more the helping professions. Study program for social workers has in its content SZŠ Jaselská in Brno. It teaches students how to work with clients in the social sphere, and the study was included in a special method for the handicapped swimming - swimming Halliwick method . We bring the experience of students with the practical use of this method and experience of teaching staff.

Keywords

zdraví; kvalita života; učitel; student; klienti

Key words in English

health; quality of life; teacher; student; klients

Authors

BLAHUTKOVÁ, M.; KELNAROVÁ, J.

RIV year

2015

Released

10. 6. 2015

Publisher

Filozofická fakulta Univerzita Pavla Josefa Šafárika v Košiciach

Location

Košice

ISBN

1339-8725

Periodical

Edukácia

Year of study

1 2015

Number

2

State

Slovak Republic

Pages from

38

Pages to

47

Pages count

10

BibTex

@article{BUT115538,
  author="BLAHUTKOVÁ, M. and KELNAROVÁ, J.",
  title="Prostriedky péče o zdravie klientov ve vzdělávániu sociálnych pracovníkov",
  journal="Edukácia",
  year="2015",
  volume="1 2015",
  number="2",
  pages="38--47",
  issn="1339-8725"
}